Kaksosten vauvamaha ei näy/tunnu tai mitään rv 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Alussa tuntui, että se jo kasvoi ja mielestäni tunsin rv15:lla jotain pientä liikettä molemmin puolin. Nyt ei mitään ja taivun ihan helposti varpaisiin asti(polvia koukistamatta). Maha kun tuntui olevan tuossa aiemmin jo tiellä! Mihin se hävisi???? Ylipainoa on reilusti-siis todella reilusti. Mahdollisesti olen laihtunut tuosta raskauden alusta, koska kotivaaka näyttää hitusen vähemmän kuin neuvolan. Turvotusta vaan on tullut kamalasti ja kengät ahdistaa niin, että mietin jo miehen kenkien käyttön aloitusta. Turvotus niin voimakasta, että kun taivutin varpaita niin niihin tuli valkoista(jos ymmärrät mitä tarkoitan). Kai huomaisin muuten jos jotain olisi vialla??? Rinnat on vielä kosketusarat. Ruokien etominen ja väsymyskin jo loppuivat niin ehkä se vaan tuntuu, että en ole raskaana edes. Tällä viikolla on lääkäri, mutta piti tulla kirjoittamaan tännekin. Kai sitä tulisi verta, sattuisi tms. jos olisi jotain vialla????? Niin ja kaksoset tuolla on viimeisen ultran mukaan. Minnehän se minun maha katosi? Vai olenko laihtunut? Kyllä se oli jo alussa edessä kun nousin sohvalta tms. niin otti vastaan.

Jos on mahassa ollut turvotusta joka nyt laskenut?

Kaikki on varmasti hyvin! Onko sydänääniä milloin kuunneltu tms? Onko sen jälkeen kun oli tuota liikkeiden tuntemista?

Oot vissiin ekaa kertaa raskaana, ei välttämättä näy vielä raskaus, vielä jos on ylipainoa. Aluksi saattoi olla turvotusta.
Mulle tuli keskeytynyt km, enkä sitä itse huomannut. Ultrassa selvisi vasta. Ei siis välttämättä tuu verta. Todennäköisesti sulla on kuitenki kaikki ok, yritä jaksaa neuvolaan asti :)

[QUOTE="vieras";22408307]Oot vissiin ekaa kertaa raskaana, ei välttämättä näy vielä raskaus, vielä jos on ylipainoa. Aluksi saattoi olla turvotusta.
Mulle tuli keskeytynyt km, enkä sitä itse huomannut. Ultrassa selvisi vasta. Ei siis välttämättä tuu verta. Todennäköisesti sulla on kuitenki kaikki ok, yritä jaksaa neuvolaan asti :)[/QUOTE]

Ei ole ensimmäinen kerta, kun olen raskaana. Esikoisestakin oli ylipainoa, mutta se maha jäi heti olemaan. Tosin siinä raskaudessa paino nousi paljon raskauden aikana.
Neuvola olisi loppuviikosta:) Tämä on nyt vain niin tuskaista odotusta, kun keväällä oli keskenmeno ja samaa vähän pelkää nyt. Tuo keskenmeno oli ihan alussa ennen sydänääniä.

Jos on mahassa ollut turvotusta joka nyt laskenut?

Kaikki on varmasti hyvin! Onko sydänääniä milloin kuunneltu tms? Onko sen jälkeen kun oli tuota liikkeiden tuntemista?

Sydänäänet kuunnellaan loppuviikosta. Lienee ollut turvotusta, mutta kun mielestäni maha on ollut isompi aiemmin jo läskistäkin johtuen. Täytyy tarkkailla ja kertoa neuvolassa lääkärille(lääkäriaika on tällä viikolla). Ultrassa näkyi molempien sydänäänet ja vikkelästi liikkuivat, eikä mitään havaittavaa ongelmaa ollut ja niskaturvotuskin oli ok.

Yhteistyössä