Kaksosten odottajat!! vastatkaa!! :)

Heippa kaikki kaksosia odottavat tai jo ne saaneet.

Minkälaisia tuntemuksia teillä oli ihan alkuraskaudessa ja ennen ensimmäistä ultraa kun tiesitte oottavanne kaksosia?
Itselläni on nyt viikkoja 4+4 ja en tiedä mistä tämmöinen ihme tunne johtuu?? Eilen esim.sanoin miehelleni että turvakaukalo meillä onneksi on jo,sitä ei tarvi ostaa,mutta sitten itse mielessäni aattelin että mutta se toinen täytyy!!! Maha on välillä aivan kauhean turvonnut ja kipeä?? Kertokaa ensituntemuksia raskaudestanne jossa odotitte kaksosia! eroaako se yksösraskaudesta mitenkään/onko itsellänne ollut jotain vaistoja tms?
kiitos jos jaksat vastata! :) :saint: :heart:
 
Minä olin vain vielä väsyneempi kuin eikoisen odotuksesta. Mutta kun rv 15 menin ylimääräiseen (ensimmäiseen) ultraani, en osannut yhtään epäillä mitään, tuli siis siinä vaiheessa täytenä yllätyksenä. Että en kyllä olisi tossa vaiheessa tiennyt mistään. En muista, kai ne hormooniarvot on tuplaodottajilla korkeemmat jo tuossa vaiheessa. onko sulla suvussa kaksosia vai mistä moinen olo mahtaa tulla? No, onnea matkaan joka tapauksessa!
 
Suvussani on kaksosia.Äidilläni on joskus rv15-20 mennyt kesken kaksosraskaus sekä äidin siskolla on kaksoset ja miehen serkkupojat ovat kaksosia,joten löytyyhän niitä:)
täytyy odottaa ekaan ultraan! Aika hauska sit kun saa selville onko matkustajia yksi vai kaksi:) kaverilleni sanoin juuri että "kohta" meillä on 5 lasta tai siis 6 (ehkä) :D
 
Mulla on vähän sama fiilis, mutten osaa selittää sitä.
Näin unta plussauksesta, ja tein sen perusteella testin extempore päiväpissasta kp 23/26-27 ja yllätys oli suuri kun siihen minuutissa plussa tuli! Ihan näkyvä ja selkeä.
La ei voi heittää koska mies tuli kotiin huhtikuun lopulla (oltuaan 2kk työmatkalla), viimeiset menkat oli 30.4. ja plussa pätkähti toukokuussa.

No, oireita ei ole, siis iltapahoinvointia on ja lievää kuvotusta ja hajut ottaa nenään, joten oireiden määrästä päätellen ollaan ihan normisti odottelemassa, MUTTA olen nähnyt 3 kertaa nyt unta että mahassa olisi kaksi poikaa :eek: . Mun äitini on saanut kaksoset (veljeni) ja äitini serkulla on kaksoset. Mutta riskihän pitäs hypätä sukupolven yli? Näin olen ymmärtänyt.

No, sehän selviää aikanaan onko unet vain jotain mahdollisia alitajuisia pelkoja (?), kaksoset voisi olla aikamoinen pommi, toki siitä varmasti selviäisi, mutta ihan normiraskaus on tietysti kiikarissa. Mutta.. katsotaan osoittautuuko tunne vääräksi, todennäköisesti osoittautuu :)

T:Neiti, rv 7+2
 
Minulla ei ollut minkäänlaista vaistoa, tms, että vatsassani oleili kaksi asukkia. Pahoinvointia ei ollut yhtään, eikä mitään kipuilua. Sain tietää kaksosista, kun kävin noin rv 8 ultrassa.

Nyt olen sitten raskaana (4 + jotakin). Nyt tuolla alavatsalla on ihan valtaisat kivut ja jonkinverran on pahoinvointia. Odotan varmaankin kolmosia! :eek:
 
Juu eipä ollut mullakaan aavistustakaan siitä että masussani köllötteli 3-vuotta sitten kaksoset ;) Ei ollut edes vertailupohjaa kun tuplat on esikoisemme.
Nyt odotan kolmatta rv 19+3 ja huomaan että erojakin on, vaikkakin aika vähän mutta olo on kyllä kevyempi ja helpompi tällä hetkellä!

Kaksosia odottessa sain 3pvää ennen menkkoja megaplussan raskaustestiin kun taas nyt yhtä odottaessa aika hailakan viivan kun menkat oli pvän myöhässä. Hormoonia siis erittyi paljon hitaampaa!!
Oireet mulla on ollu ihan samanlaiset molemmissa...hirvee väsymys ja kökkö olo ensimmäisen kolmanneksen. Oksennellut en ole kummassakaan!! Mut nyt tosiaan kun tämä yksösraskaus on edennyt jo puoleen väliin niin on alkanut huomaamaan eroja siinä kuinka nyt on puolet kevyempi ja helpompi olla/touhuta ;)
 

Yhteistyössä