Kaksoset tulossA????

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Hei, kun ultrassa on nähtävissä alkio. Jos niitä on silloin kaksi, niin tulee ainakin kaksoset. Voihan niistä joku vielä jakaantua, tiettyyn pisteeseen saakka :) .
meillä oli nähtävissä kaksi mutta toinen oli pienempi ja surkastui sitten pois seuraavaan ultraan mennessä..tai siis silloin oli enää vain vähän näkyvissä

Alkuperäinen kirjoittaja alda:
jos ei ole alkuraskauden ultraa niin silloin, kun sydänääniä ruvetaan kuuntelemaan. Voi kuulua kahdet. Yleensä kaksosten odottajalla raskausoireita on kaksinverroin.
mulle taas neuvolassa sanottiin että harvoin alussa huomataan sydänäänien perusteella kahta kun saattavat vaikka lyödä aivan samaan tahtiin

Ammattilainen
Niin ja voin lohduttaa, että alussa mullakin on maha aina niinkuin potkupallo. Se on vain turvotusta! sf-mitta ja vauva ovat kuitenkin aina kasvaneet alakäyrillä Nyt kokemusta jo kolmesta kerrasta. Joten en menis vielä tuplarattaita osteleeen. :D

Mua tutkittkiin oikein kun mulla oli niin iso maha. Neuvolan täti huhtikuuss (la lokakuussa) soitti lääkärille, että täällä muuten on tosi isomahainen nainen ihan oikeasti. Sain sitten lähetteen lisätutkimuksiin. Toukokuussa synnytysvalmennuksessa se valmentaja luuli mun olevan loppumetreillä raskaana. Olin siis todella iso. Ehkä johtui siitä kun olen lyhyt ja lapsi oli syntyessään pitkä sekä kuitenkin ihan kiitettävän painoinen.

tuplien äiti
Alkuperäinen kirjoittaja chrisse86:
Minua mietityttää tilanne kun olen nyt 7+3 viikolla raskaana ja maha on jo nyt kuin potkupallo.. millon selviää voiko tulla kaksoset??
mä epäilin noilla viikoilla odottavani kaksosia, kun maha oli kasvanut mielestäni paljon , kun yleensä mahan kasvun olen huomannut vasta puolivälissä raskautta. tilasin ajan yksityiselle ultraan ja siellä epäilykseni vahvistui, nyt vauvat ovat iloisia 7 kk vanhoja neitejä!

ultrassa sitten
Vaikuttaa paljon edelliset raskaudet,ja vartalon malli/koko.
Turvotustakin tuossa vaiheessa on joillakin aika paljon.

Mutta tuosta että millon selviää tuleeko kaksoset.Yleensä kait ensimmäisissä ultrissa,mutta on paljon tapauksia joissa kaksosuus on huomattu vasta rakenneultrassa.

Yhteistyössä