Kaksisuuntainen mielialahäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Millaisia kokemuksia kaksisuuntaista sairastavan kanssa seurustelusta/tapailusta?

Itse aloin keväällä seurustelemaan biponaisen kanssa, sairaus selvisi vasta joitain viikkoja sitten. Sitä ennen oli jatkuvaa ailahtelua ja töykeyttä mua kohtaan, jota ihmettelin suuresti kun en sairaudesta tiennyt. Luulin aina itse loukanneeni häntä jotenkin.

Nyt hänelle iski mania päälle, viikon aikana olen saanut ainoastaan yhden viestin ja senkin vain koska itse pommitin vastausta. Tiedän, että hän käy tällä hetkellä normaalisti kuitenkin töissä ja on jonkinlaisessa kontaktissa muiden ihmisten kanssa. Mulle hän ei kuitenkaan pysty puhumaan tällä hetkellä. Tätä en voi ymmärtää. Oon elänyt viikon ajan hirveässä huolessa ja epätietoisuudessa kaikesta.

Aiemmin oli paljon suunnitelmia tulevaisuutta ja etenkin tätä kesää varten, todennäköisesti näistä suunnitelmista ei toteudukaan yksikään. Hän lupailee paljon mutta kun jotain pitäisi tehdä, mieli muuttuukin.

Vielä aiemmin olin hänen unelmien nainen, nyt hän ei enää tiedäkään mitä tuntee mua kohtaan. Tämänkin asian suhteen mieli muuttuu jatkuvasti, mikä tuntuu tosi pahalta.

Tunnen itseni aivan paskaksi. Kuuluuko nämä piirteet sairauteen ja onko kellään vastaavia kokemuksia?

Elin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan kanssa lähes 25 vuotta sitten en enää jaksanut ja erosin. Jos lääkitys on hyvä ja kohdillaan sekä hoitaa itseään niin pärjää mutta kyllä välillä valitettavasti mennään aika syvillä vesillä. Raskasta tulee olemaan.

Elin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan kanssa lähes 25 vuotta sitten en enää jaksanut ja erosin. Jos lääkitys on hyvä ja kohdillaan sekä hoitaa itseään niin pärjää mutta kyllä välillä valitettavasti mennään aika syvillä vesillä. Raskasta tulee olemaan.

Kumppanillani ei ole lääkitystä tällä hetkellä käytössä, pärjää kyllä omillaan muuten.

Minulla on itselläni kaksisuuntainen mielialahäiriö ja aikana jolloin minulla ei ollut lääkitystä, ei minun kanssani olisi kannattanut seurustella. Ajatusmaailma ja arvot vääristyvät manian ja masennuksen aikana niin paljon, että toisen osapuolen on mahdotonta pysyä mukana. Masentuneena ei usko olevansa rakkautesi arvoinen ja maniassa sinun rakkautesi ei ole tarpeeksi. Lopulta sinä et enää tiedä omaa arvoasi ja alistut mielialahäiriölle.

Minulla on itselläni kaksisuuntainen mielialahäiriö ja aikana jolloin minulla ei ollut lääkitystä, ei minun kanssani olisi kannattanut seurustella. Ajatusmaailma ja arvot vääristyvät manian ja masennuksen aikana niin paljon, että toisen osapuolen on mahdotonta pysyä mukana. Masentuneena ei usko olevansa rakkautesi arvoinen ja maniassa sinun rakkautesi ei ole tarpeeksi. Lopulta sinä et enää tiedä omaa arvoasi ja alistut mielialahäiriölle.

Tällä hetkellä tuntuu, että pakko erota jos kumppani ei halua aloittaa lääkitystä. Menee omakin pää sekaisin tässä.

Tällä hetkellä tuntuu, että pakko erota jos kumppani ei halua aloittaa lääkitystä. Menee omakin pää sekaisin tässä.
Onneksi sairauksista löytyy nykyään paljon tietoa.
Ei maailmasta voi karsia kaikkia sairauksia. Niiden kanssa on vain opittava elämään.
Eilen Yle aamussa puhuttiin malariasta. Huomasin sitten Hesarista pienen uutisen, että tautia esiintyy Amerikassa.
Bridgerton-kirjassa mieshenkilö (oiva rakastaja ja tuleva aviopuoliso nro 2) kärsii malariasta lopun ikäänsä 1800-luvun saagassa.
Olen oppinut elämässäni eniten vaikeiden ihmisten kautta. He ovat pakottaneet minut ottamaan asioista selvää.
Laura voutilainen sanoo uusimmassa haastattelussaan, että hän kaipaa eniten älykkäitä keskusteluja. Mietin tovin mitä minä kaipaan. Ilokseni huomasin, että kaipaan älykkäitä keskusteluja kaikista vähiten.
Parisuhde on vuoristorata, jossa vaunun pyörä lonksuttaa koko ajan kuin Gröna Lundissa. Kun sitten jäät yksin elämään et kaipaa elämääsi muuta kuin rauhaa, hiljaisuutta ja hyvää luettavaa. Olet kuin Singaporesta Suomeen rantautunut sairaanhoitaja. Kysyt aamulla itseltäsi onko nyt hyvä päivä ja huudat sisälle sotkeutuneelle kärpäselle Get out!
Siitä se päivä taas alkaa. Ensin tietenkin selaat ja kommentoit Family Albumisi uudet kuvat ja videot. Elämä on ihmeellistä. Opi tarttumaan onnen siruihin. Niitä kyllä riittää kaikille. T. Edelleen maailman onnellisin grandma

Yhteistyössä