Kaksiosainen vk-asu 2-3-vuotiaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Empii

Vieras
Onko hankala vai yhtä hyvä kuin haalari?

Ostin pojalle heräteostoksena laadukkaan takin (saman sarjan housuja ei ollut saatavilla), mutta nyt mietin että pitäisikö sittenkin palauttaa takki ja pitää rahat?

Takissa on tehostevärina mustaa, joten siihen kyllä olisi helppo löytää mustat housut kaveriksi. Tulee vaan kokonaisuudelle hintaa aika tavalla, koska jo takki pelkästään oli kallis.

Pojalla on jo yksi vk-haalari samaa kokoa, on tietysti vaarana että takki jäisi sitten lähes käyttämättä jos haalari on ykkösvaihtoehto.

Kokemuksia?

Vk-asuna olen suosinut 2-vuotiaasta lähtien sellasia haalarimallisia housuja ja takkia. Takin saa helposti pois, jos menee vaikka hetkeksi sisälle tai jos sattuu lämpimämpi päivä.

Eli kaksiosainen asu ei ole ihan tuhoon tuomittu idea ;)

Kysessä on softshell-takki, joka (valmistajan mukaan) soveltuu myös talvikäyttöön kun alle pukee lämmintä, esim. fleeceä. Eli saattaisimme saada takille käyttöä myös ensi talvena pikkupakkasilla (poika on nyt 1,5 v).

Se tässä mietityttää, että tuon takin hinnalla ostaisin pojalle jo yhden haalarin seuraavaa kokoa....

Aihetta sivuten: kuinka monta vk-asua teillä on 2-3 vuotiaille? Mietin sitä että pärjääköhän 2-vuotias yhdellä vk-haalarilla (on kotihoidossa), vai pitäisikö olla kaksi asua?

mulla oli 1,5veellä jo kaksiosainen. Kun on nuo haalarimaiset housut niin ei ole mitenkään ongelmallinen tuo kaksiosaisuus.. Ja ihan näppärä kun välillä riittää pelkkä takki eikä housuille ole tarvetta :)

Haalari on ihan perseestä. Suoraan sanoakseni. Ostin sellaisen, kun päiväkodissa niin sitä halusivat. No en mä oikeen tiedä millä ilmalla se olisi paras ollut... Onneksi oli sitten myös kaksiosainen, koska se ensisijaisesti käytössä oli. Ja enää en haalaria vk-asuksi edes osta. Sanoivat pk:ssa mitä halusivat.

Mä taasen ehdottomasti ostin meijän kaksvuotiaalle välikausipuvun. Ihan sen vuoksi että isomman kohdalla aikaisemmin huomas että ne kurat ja hiekka menee selästä sisälle ja sadekeleillä kastui kalsareita myöten. vai olisiko sulla ns.pihapuku erikseen?

Meillä on pienestä pitäen sekä 1- että 2-osaiset niin talvi kuin vk-vaatteet. toiset rymyämiseen, toiset varalle. Meillä ei kuivausrumpua ja ulkolemme paljon. Jos vaikka sataa kaatamalla tai ulkovaatteet pesussa, niin 2 ulkovaatekertaa pakollinen. 2-osaista on helpompi keventää ja käytössä myös kesällä. Myös pissalla käynti on helpompaa. 1-osainen on edelleen vanhimmalla (eskari-ikäinen) tarpeen lumileikeissä yms.

Meillä ei ole koskaan ollut vk- haalaria ihan siksi,e ttä päiväkodista pyysivät mieluummin kaksiosaista, kun asiaa kysyin. Paljon helpompaa lämmönsäätelyn kannalta kaksiosainen puku, kuin haalari. Talvisin lapsella on ollut aina toppahaalari. En ole koskaan ymmärtänyt näitä "lapsi ei opi laittamaan takkia", "päiväkodissa ei ole aikaa pukea kahta osaa" yms. perusteluita. Meillä lapsi ei osannut 2- vuotiaana vetää toppahaalarin vetoketjua ylös, mutta 2,5- vuotiaana takin vetoketju meni jo hienosti kiinni. Syksyllä lapsi osasi pukea takin kokonaan itse päälle, mutta pari kuukautta myöhemmin toppahaalarin selkäosan nostaminen tuotti vielä ongelmia ja lapsi tarvitsi siihen apua. Haalarimalliset housut ovat toki kätevimmät pikkulapselle, mutta muuten kaksiosainen on kyllä parempi kuin vk- haalari.

[QUOTE="vieras";25701399]Mä taasen ehdottomasti ostin meijän kaksvuotiaalle välikausipuvun. Ihan sen vuoksi että isomman kohdalla aikaisemmin huomas että ne kurat ja hiekka menee selästä sisälle ja sadekeleillä kastui kalsareita myöten. vai olisiko sulla ns.pihapuku erikseen?[/QUOTE]

Pojalla on siis jo valmiiksi hankittuna vk-haalari kevääksi ja ensi syksyksi. Nyt siis menin ja ostin tuon kaliin takin, mutta ketjun luettuna alan kallistua sen kannalle että ehdottomasti pidän takin ja ostan sen kaveriksi haalarimalliset housut, niin ei mene hiekka tai kura vyötäröltä sisään vaikka takki nousisikin myllätessä. Koska takkin toimii myös talvella, saatan ostaa myös henkselimalliset toppahousut takin kaveriksi.

Ainakaan noista mustista ulkoiluhousuista ei ole pulaa, taitaa melkein kaikilla merkeillä olla mustat housut valikoimissa :)

Yhteistyössä