kaksi kysymystä 10kk ikäisten äideille

1. syödäänkö teillä vielä öisin? jos ei, pitikö teidän opettaa lapsenne siihen vai hoituiko itsestään?

2. miten opetatte lastanne liikkumisessa? meillä poika on ruvennu nousemaan pystyyn ja kiipeilemään, mutta fysiikka ei vielä ihan riitä. annatteko lasten nousta tukea vasten seisomaan ilman että vahditte hihassa kiinni? olen ihan kauhulla katsellut pojan touhuja ja olen aina vieressä katsomassa, kun en kestä sitä, kun horjahtaa ja lyö takaraivonsa lattiaan.

-KIITOS- jo etukäteen :) :heart: :)
 
Meillä poika nyt vuoden,mutta vastaan silti. Luulen muistavani pari kuukautta taakse päin :whistle: :saint:

Ekaan kysymykseen, mie lopetin yöllä maidon annon noin 10 kk iässä. Ja siitä syystä että se oli vain tapa. Joi ehkä desin,ei aina sitäkään. Annoin yöllä vettä ja taisi mennä kolme yötä kun poika tajusi ettei yöllä tule maitoa. sitten nukkuikin yöt läpeensä sen jälkeen.

Ja toiseen kysymykseen.. Mie olin aluksi hihassa roikkumassa (ensimmäinen lapseni kun on :heart: ) kun poika opetteli ylös nousua. Poika nousi kyllä ylös mutta ei uskaltanut laskeutua. Huusi aina apuun kun jalat väsyi. Kumma kyllä meillä ei pää kolissut ja poika oppikin hetken päästä itse laskeutumaan takaisin alas. Eli en roikkunut hihassa. =)
 
yhen kerran ottaa maitohujut yöllä pullosta.. ottakoon nyt hetken aikaa, kun lopetin imetyksenkin vasta muutama päivä sitten. :)

Meillä on noustu seisomaan jo 7kk iästä. alussa olin vieressä vahtaamassa, mutta kyllä niitä haavereita siltikin sattui, kun hetkeksi unohduin telkkaria katsomaan... nykyään on jo varmempaa tuo tukea vasten seisoskelu ja kävely. :)
että kyll se ajan kanssa siitä varmentuu, harva lapsi on kolhuilta säästynyt tuossa iässä.. melkein voisin väittää, ettei yksikään. :)

:heart: :heart:
 
Meillä lapset kyllä jo 2v10kk ja 1v3kk,mutta vastaanpa silti.

1.Meillä esikolta lopeteltiin yö syönnit n.7kk ikäisenä pikkuhiljaa ja pikkusisko lopetti ne itse jo 2kk ikäisenä =)

2. Alussa tuli hieman vahdittua,varsinkinkin esikoisen kanssa,mutta pään lattiaan kolahteluilta ei voi kokonaan välttyä. Esikoinenkin saa silloin tällöin mustelmia ja kolhuja. Nuorempi taas on oppinut nyt kiipeämään tuoleille ja pöydille ja siinä sitä vasta saa taas sydän syrjällään olla :whistle: vaikka meno muuten onkin jo vakaata.
 
1. Maitoa ei ole juonut yöllä moneen kuukauteen, joskus aamuisin eli viiden-kuuden aikaan kun on heräämässä pirteenä uuteen päivään annan maitoa - nukahtaa uudelleen ja äippä saa nukkua.

2. Nousee huterille jaloille kaikkea mahdollista vasten, olen kyllä selän takana vahtimassa aina kun ehdin, en enää uskalla jättää yksin toiseen huoneeseen kun heti on nousemassa ylös. Ei osaa vielä laskeutua, mutta en häiritse ylösnousua/laskeutumisen opettelua muuten kuin ottamalla vastaan jos meinaa suorilta jaloilta taaksepäin kaatua. Oppisipa nopeesti nyt tulemaan alaskin niin ei tarttis pelätä koko ajan :|

Tyttö nyt siis tasan 10 kk.
 
1. ei syödä öisin. Lopetti itse yösyönnit n. 5kk iässä, juo aamumaidon n. 6.30-7 (jatkaa yleensä unia)
2. Poika alkoi konttaamaan 7,5kk iässä ja samoihin aikoihin myös nousi tukea vasten seisomaan. Pari eka vkoa olin aina perässä varmistamassa ettei kaadu , mutta sitten vähensin "höösäämistä". Sitte helpotti kun oppi laskeutumaan ite jossain määrin turvallisesti alas, vaikka kolisi se pää silloinkin. Nyt poika on alkanut irrottamaan käsiään tuesta ja kokeilee rajojaan ja taas on sama meininki kun silloin kun opetteli seisomaan tukea vasten, eli pää kolisee taas. Mutta nyt nämä kaatuilut on enemmän hallinnassa. Enkä ole enää varmistamassa :)
 
1. Meidän tyttö kohta 10 kk ja syö vielä yöllä 1-2 kertaa. Pari kertaa selvitty yöstä syömättä. Tapahan se on, mutta en oo jaksanut huudattaa. Kai son kohta tehtävä.

2. Tyttö alko nousemaan tukea vasten n. 8,5 kuisena ja pari ekaa päivää kattelin vieressä ja koppasin kiinni, jos kaatus. Sitten jo oppikin tulemaan siististi itse alas.
 
1. Ei syö (vauva nyt 9 kk). Lopetin yötissittelyt kuukausi sitten. Siihen tarvittiin parin yön tassuttelu, joka onnistui tosi hyvin. Nyt nukkuu täydet yöt tai herää kerrran ja nukahtaa silittelyyn. Kannattaa ehdottomasti lopettaa yösyötöt tassuttelemalla!

2. Vahtaan aika paljon0 vieressä. Poitsu oppi toissapäivänä nousemaan sängyn reunaa vasten, en meinannut saada eilen nukkumaan. Nousi vain seisomaan tunnin ajan. Päivällä pitää nyt myös seistä koko ajan ja minä joudun olemaan vieressä koko ajan, ettei lyö päätään joka paikkaan.
 
Hei,

1. Ei syödä enää öisin. Pidimme ns. pehmeän unikoulun 7kk iässä kun kiinteitä meni reilusti. Samalla tyttö opetettiin nukahtamaan ilman tissiä.

2. Alussa olin ihan vieressä ja melkein hihassakin kiinni kun tyttö alkoi seisomaan. Pian kuitenkin nousu tukevoitui ja tyttö oppi itse laskeutumaan alas. Hyvin nopeasti alkoi sitten myös kävelemään tukea pitkin enkä enää katso joka hetki perään. Mutta alussa oli juuri noin että hirvitti ihan kauheasti. Mutta älä huoli, se vaihe menee nopeasti ohi :) Tosin kaatumisia ja muksahduksia tapahtuu aina silloin tällöin.
 
1. Ei syönyt enää öisin 10kk ikäsenä (lopetti jo sylivauvana)

2. Annoin aika pitkälti temppuilla omiaan; lähti aika varovaisesti lliikkeelle. Ainoa oli silloin kun opetteli istumaan meinas muksahella siitä selälleen, niin silloin katsoin ettei näin käynyt.
 

Yhteistyössä