Kaksi kesätyötä, miten toimin verokorttien kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
.........
Olen opiskelija ja aloitin eräässä paikassa kesätyöt tämän viikon alussa. Tää kesätyö kuitenkin loppuu jo heinäkuun puolessa välissä. Heti perään mulla alkaa toinen kesätyö, joka jatkuu elokuuhun.

Oon toimittanut jo verokortin nykyiseen kesätyöpaikkaani. En varmaan saa verokorttiani takaisin ennen kuin viimeinen tili on maksettu tästä paikasta, eli heinäkuun lopussa. Toisessa paikassa palkat maksetaan kahden viikon välein, joten hyvässä lykyssä sieläkin olisi tulossa tili samoihin aikoihin.
Kysymys kuuluukin: miten verokortin kanssa menetellään tällaisessa tapauksessa? Voiko jostain saada toisen verokortin tai voinko saada verokorttini takaisin ekasta työpaikasta ennen viimeisen tilin maksua?
 
"hillis"
No ensinkin sä voit pyytää sen verokortin pois sieltä edellisestä paikasta. Ei ne sitä tarvi, riittää et ne näkee sen. Toisekseen, mä en koskaan jätä alkuperästä verokorttiani mihinkään työpaikkaan. Joko skannaan sen tai sitten kopio. Ja vero.fi-sivuilta saa tilattua uuden verokortin, jos tarvitsee.
 
[QUOTE="vieras";23803337]Totta kai se on ok! Sehän on juuri sitä varten, että on useampi työpaikka.[/QUOTE]



Jos nuo kesätyöt ovat peräkkäin ei silloin millään sivutuloverokortilla kannata toimia.
Sitten sitä käytetään jos on kaksi "jobia" päällekkäin.
 
Soita verotoimiston numeroon mistä voi tilata verokortin ja kysy.
Helpointa on varmaan pyytää uusi verokortti ja toimittaa se seuraavaan paikkaan. Minä joudun joka vuosi toimittamaan verokortin samanaikaisesti 3 eri paikkaan enkä todellakaan pyytele niitä takaisin...
 
[QUOTE="hillis";23803297] Toisekseen, mä en koskaan jätä alkuperästä verokorttiani mihinkään työpaikkaan. Joko skannaan sen tai sitten kopio. Ja vero.fi-sivuilta saa tilattua uuden verokortin, jos tarvitsee.[/QUOTE]

Miksi et jätä? Kuten itse totesit niin uuden voi tilata milloin vaan niin miksi olet noin varovainen tuon verokortin kanssa?
 
........
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;23803351:
Soita verotoimiston numeroon mistä voi tilata verokortin ja kysy.
Helpointa on varmaan pyytää uusi verokortti ja toimittaa se seuraavaan paikkaan. Minä joudun joka vuosi toimittamaan verokortin samanaikaisesti 3 eri paikkaan enkä todellakaan pyytele niitä takaisin...
Katselin verohallinnon sivuilta verokortin tilaamista ja mutkikkaalta näyttää. Pitäisi siis arvioida, paljonko saa tuloja kuluvana vuonna? Mitä jos arvioi sen väärin, ne verottavat liian pienen prosentin mukaan ja sitten joutuu maksamaan veronpalautuksia(ko?)
 
------------
Katselin verohallinnon sivuilta verokortin tilaamista ja mutkikkaalta näyttää. Pitäisi siis arvioida, paljonko saa tuloja kuluvana vuonna? Mitä jos arvioi sen väärin, ne verottavat liian pienen prosentin mukaan ja sitten joutuu maksamaan veronpalautuksia(ko?)
No arvioon se sun edellinenkin verokortti perustuu :) LAita se sama summa, jos et keksi muutakaan.
 
No jonkun tulorajan mukaanhan sulla on se nykyinenkin verokortti laskettu, eli ihan hyvin on mahdollista että sekin prosentti on liian matala. Jos et ole tuota tarkistanut niin on syytä laskea oma veroprosentti vaikka netissä, saattaa olla että joudut nostamaan jo nykyisenkin verokorttisi prosenttia jos tienaat aiempaa enemmän.
 

Yhteistyössä