Kaksi imetysaiheista kysymystä =)

  • Viestiketjun aloittaja nopsasti kysäisen
  • Ensimmäinen viesti
nopsasti kysäisen
1. Kauanko maidonnousu sattuu? Sattuuko tämä aina ja pysyvästi tälleen? Aina imetyksen jälkeen "kirvelee" ja polttaa rintoja ja ei tunnu mukavalta. Onko tämä vain alkuvaiheen iloja vai jatkuuko tällaisena?

2. Mistä ootte löytäny nättejä, suhteellisen kohtuuhintaisia imetyspaitoja ja/tai yöpaitoja? Kävin henkkamaukalla, mut siellä oli tasan yhtä mallia kahdella eri värillä.
 
näin mulla
1. mulla maidonnousu ei sattunut, mutta imettäminen sattui, siis se alku. Tuo helpotti parissa viikossa.
2. ei oo halvimpia, mut suosittelen Boobin imetyspaitoja, saa tilattua netistä/ostettua käytettynä. öisin käytin sellaisia yöpaitoja, jossa oli edessä napitus: ylin nappi oli kiinni yöaikaan ja sen avas nopeasti.
 
1. Mulla sattu maidon nousu vaan sillon kun se ekan kerran synnytyksen jälkeen nousi ja en heti päässy imettään. Sen jälkeen ei se sattunu vaan itse imettäminen ennen kuin rinnanpäät tottu siihen hommaan.

2. Pidin normi vaatteita. Yöllä oli vaan pikkarit ja imetysliivit. Eli en osaa auttaa. :/
 
Muutamassa viikossa yleensä rinnat tottuvat imetykseen, eivätkä enää arista. Tarkoitatko nyt tuolla maidonnousulla sitä maidonnousua, joka tapahtuu synnytyksen jälkeen vai herumisen alkamista? Itse en ole käytä varsinaisia imetyspaitoja, mutta napilliset yöpaidat ja sellaiset "kääntö-kaula-aukolliset", v-malliset pääntiet paidoissa ovat käteviä.
 
Kippuravarvas
Heruminen tuntuu/sattuu kuopuksen kanssa edelleen, ikää 4kk. En muista kuinka kauan sitä teki esikoisen kanssa.
Päivällä käytän H&M:n paitoja tai venyvää toppia, tai sit nostan helmaa. Yöllä nukun ilman paitaa.
 
entinen imettäjä
1. Ei satu välttämättä ollenkaan, tai sitten sattuu pitkäänkin. Mulla ekalla oli tosi vahva imu, ja imi pitkään kerraallaan ja piti pitkiä taukoja syöntien välissä. Rinnat pakkautuivat ja kirvelivät muutenkin kuukausia. Käytin rintsikoita vain, kun oli ihan pakko. Toka oli jatkuva tissuttelija ja heikompi imu, joi vähän kerrallaan. Ei sattunut rintoihin koskaan.

2. Suosittelen Boobin imetyspaitoja, saa netistä ainakin bebesiltä ja nettiemosta. Kalliita ovat, mutta myös tosi hyvän mallisia. Nettiemolta saa edellisten kausien värejä halvemmalla. Minulla olisi iso läjä noita koossa XL, jos jotakuta kiinnostaa.
 
ap
Tarkoitan sitä nousua, kun tulee uutta maitoa imetyksen jälkeen. :snotty: Mulla se sattuu. Siis aina imetyksen jälkeen n. 5-10 minsan päästä tissi on kuin tulessa tuosta ulkoreunastaan. Kestää vain hetken ja olen ajatellu, että johtuu just siitä, kun lähtee uudestaan täyttymään. Ei jää kipeäksi eikä imettäminen satu sinänsä (nänni nyt vähän arkana, mut ei pahasti). Imetystä takana kuukausi.

Tutkiskelin tuossa välissä noita imetyspaitoja. Kalliita kyllä ovat eivätkä useinkaan mitenkään erikoisen nättejä. Missymomilla oli joitakin ihan kivoja, mut yökkäreiksi taidan koittaa keksiä jotain muuta. Mä en voi olla pelkillä pikkareilla ja liiveilläkään, kun palelen imetyksen jälkeen ihan älyttömästi. Mulla on peitto korviin asti vedettynä, mutta silti olen ihan jäässä.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan sitä nousua, kun tulee uutta maitoa imetyksen jälkeen. :snotty: Mulla se sattuu. Siis aina imetyksen jälkeen n. 5-10 minsan päästä tissi on kuin tulessa tuosta ulkoreunastaan. Kestää vain hetken ja olen ajatellu, että johtuu just siitä, kun lähtee uudestaan täyttymään. Ei jää kipeäksi eikä imettäminen satu sinänsä (nänni nyt vähän arkana, mut ei pahasti). Imetystä takana kuukausi.

Tutkiskelin tuossa välissä noita imetyspaitoja. Kalliita kyllä ovat eivätkä useinkaan mitenkään erikoisen nättejä. Missymomilla oli joitakin ihan kivoja, mut yökkäreiksi taidan koittaa keksiä jotain muuta. Mä en voi olla pelkillä pikkareilla ja liiveilläkään, kun palelen imetyksen jälkeen ihan älyttömästi. Mulla on peitto korviin asti vedettynä, mutta silti olen ihan jäässä.
Mä nukuin yhessä vaiheessa yökkärihousut ja villikset jalassa, yläkropassa vaan liivit. Oon huomannut et kun jalat on lämpimät niin ei niin herkästi palele :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan sitä nousua, kun tulee uutta maitoa imetyksen jälkeen. :snotty: Mulla se sattuu. Siis aina imetyksen jälkeen n. 5-10 minsan päästä tissi on kuin tulessa tuosta ulkoreunastaan. Kestää vain hetken ja olen ajatellu, että johtuu just siitä, kun lähtee uudestaan täyttymään. Ei jää kipeäksi eikä imettäminen satu sinänsä (nänni nyt vähän arkana, mut ei pahasti). Imetystä takana kuukausi.

Tutkiskelin tuossa välissä noita imetyspaitoja. Kalliita kyllä ovat eivätkä useinkaan mitenkään erikoisen nättejä. Missymomilla oli joitakin ihan kivoja, mut yökkäreiksi taidan koittaa keksiä jotain muuta. Mä en voi olla pelkillä pikkareilla ja liiveilläkään, kun palelen imetyksen jälkeen ihan älyttömästi. Mulla on peitto korviin asti vedettynä, mutta silti olen ihan jäässä.
Mä nukuin yhessä vaiheessa yökkärihousut ja villikset jalassa, yläkropassa vaan liivit. Oon huomannut et kun jalat on lämpimät niin ei niin herkästi palele :)
On mulla ollu villasukat jalassa, collegetakki pyjaman päällä ja peitto korvissa ja silti hampaat kalskaa toisiaan vasten. :/ en tiiä, mistä johtuu. En mä yleensä noin palele, mutta öisin imetyksen jälkeen kyllä.
 

Yhteistyössä