Kaks työvaihtoehtoa? Kumman ottaisit vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1.vaihtoehto.
Työmatka olis 60km. Lasten hoitopaikka olis ihan toisella suunnalla ja lisää matkaa tulis aamua-iltaa 25km. Palkka oli n.2000€. Työaika 7,5h päivä.
2.vaihtoehto
Työmatka 10km. Hoitopaikka työpaikan vieressä. työpäivä 6-7h. Palkka n.1400€.

Lopullinen kätteen jäävä osuus palkasta olis liki sama ku vähentää matkat. Ja lasten hoitopäivien pituus olis aivan erimittainen. Toiseesa 10h ja toisessa korkeintaan 7h.

Kumman valitsisit?
Olettetaan niin ku meillä,että mies tekee vielä pitempää päivää.

2. vaihtoehto. Lasten kanssa tulee monenlaista menoa, jotka on helpompi hoitaa, kun työpaikka on lähellä. Jos otat palkkavertailuun mukaan työ- ja lastenhoitomatkoihin käytetyn ajan, niin taitaa 2.vaihtoehdon palkka olla parempi.

Kakkonen vaikka äkkiseltään näyttää että ykkösvaihtoehdossa jäis enemmän käteen muttei sitä käytännössä varmaan ole. Olettaen että itse työssä ei ole mitään ratkaisevaa eroa.

En kyllä hyväksyisi omalle kohdalleni tilannetta, jossa lastenhoito olisi pääasiallisesti vaimon vastuulla. Mies tekee silloin uraa ja nainen joutuu valitsemaan työn lastenhoidon mukaan, ei reilua. Mutta jokainen saa valita kuten haluaa.

[QUOTE="Nilla";26084484]En kyllä hyväksyisi omalle kohdalleni tilannetta, jossa lastenhoito olisi pääasiallisesti vaimon vastuulla. Mies tekee silloin uraa ja nainen joutuu valitsemaan työn lastenhoidon mukaan, ei reilua. Mutta jokainen saa valita kuten haluaa.[/QUOTE]

Minä olen mieheni valinnu ;) ja tuossa tapauksessa jos alkaisin enempi vaatimaan ni firma olis konkurssissa. Ei elämä ole aina niin yks selitteistä mitä hyväksyy ja mitä ei.

[QUOTE="vieras";26084517]Kakkonen tuntuisi jotenkin järkevämmältä, jos työpaikat muuten olisi samanlaisia.[/QUOTE]

Ei ole samallaista työtä, mut molemmat on sellaisija joita voin tehdä tosin ykkönen olis mielekkäämpää. Ja mä olen valinnu vaihtoehdon kakkonen.

Vaikuttais myös se kumpi töistä olisi mieluisampi/parempi uran jatkoa ajatellen jne.

Jos olisivat ihan vastaavat / yhtä mieluisat niin sen vaihtoehdon, missä työmatka ja hoitopaikka lähempänä. Palkan ero niin pieni, että uppoaa siihen matka-aikaan ja jatkuvaan stressiin että ehtii hakea lapset. (kokemusta on)

Yhteistyössä