kaks kysymystä teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ralliperuna

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
1 552
0
36
1.Lasketteko tarkkaan kuinka kauan mies on päivän aikana hoitanut lapsia ja kuinka kauan sinä?
Että siis tyyliin jos mies hoitanut 1h ja sinä 3h niin vaaditko saada sen 2h ns omaa aikaa?

2.Sanotteko imurin-imurin vai imuri-imurimen?

Kiitos. :D :flower:

1. Mulla ois tosi paljon plussan puolella tuota omaa aikaa, jos noin tekisin. Mies on osan viikkoa toisella paikkakunnalla töissä, ei ihan tä homma toimi noin. :)

2. Häh? En tajunnut.. En ainakaan sano imurimen..

Tunteja ei ole laskettu aikoinaan eikä nykyisinkään.
Imuri - Imurin, jos ollaan asiallisia.
Pölynimaisin - pölynimaisimen, jos vähemmän asiallisia. (Meillä aina imaistaan pölyt pölynimaisimella...)

Siis en tarkottanutkaan että sitä vois tohon laskee että jos on kotona ja hoitaa lasta ja toinen töissä.Ainakin itse laskisin sen nollaksi.

Mä sanon imuri-imurimen ja mies kuittailee mulle siitä jatkuvasti.Enkä muutama vuosi sitten edes tiennyt että se on väärä taivutusmuoto. :whistle:

1.En laske, mutta ehkä sekin päivä koittaa... :whistle:
2.Imuri-imurin

Käytän kyllä mm.sanaa "halvennuksessa" (eli alennuksessa) josta kuulen jatkuvaa kuittailua... :xmas: Muutenkin on hieman kummallinen sanavarasto.

1.En laske.Joskus ihan vaan vittuillakseni eräästä asiasta saatan vetää ton tunti määrän esille,mut en siis muuten:D
2.Huomasin kauhukseni sanovan imurimen:O
Käytän kait kuitenkin myös imuri/imurin sanaa

En laske, olen lasten kanssa kotona eikä mieskään tule sanomaan että oli niin ja niin kauan vaikka mun auton kimpussa tai teki niin ja niin kauan klapia että saadaan lämmitellä

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
1.Lasketteko tarkkaan kuinka kauan mies on päivän aikana hoitanut lapsia ja kuinka kauan sinä?
Että siis tyyliin jos mies hoitanut 1h ja sinä 3h niin vaaditko saada sen 2h ns omaa aikaa? En todellakaan

2.Sanotteko imurin-imurin vai imuri-imurimen? Pelkkä imuri tai imaisin :D

Kiitos. :D :flower:

Yhteistyössä