kakkukuvasta,voiko sen laittaa jo`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viivi

Vieras
Mulla on tollanen kakkukuva ja ajattelin,et teen kohta jo kakun. Voiko sen siis laittaa jo? synttärit on illalla klo:18.00.

Ja isketäänkö se vaan kerman päälle? :ashamed:

tottakai laitat jo! ohjeessa on väh. 5 tuntia ja kaermaa tai muuta vastaavaa alle. meni meillä ensin ihan kupsulle ja säihin mutta kyllä oikeni kun kosyui joka paikasta.

EI KANNATA LAITTAA VIELÄ, VAAN HETI SIT KUN KAKKU TARJOLLE, mitä kauemmin kuva on kakun päällä se huononee ja värit haalenee ja sotkeentuu,,,eli vasta kun laitat kakun tarjolle. Se säilyy todella hyvin siinä paprissa kiinni =)

Päätä itse laitatko, mutta me laitettiin siis suoraan kakun päälle (normaalisti tehty täytekakku jossa välissä hilloa ja kermaa ja kakunkostukkeet). Kuva laitettiin vaan päälle ja kiinnitettiin kermalla sivuista. Oli jotain 6 tuntia ennen tarjoilua kylmässä ja kuva pysyi täydellisenä. Kakun leipoja kertoi laittaneensa edelliseen kermaa ja se oli alkanut kuplia, mutta kuva oli kuitenkin ihan tunnistettavissa ja kiva siitä huolimatta.

Puolensa ja puolensa.. laita vaikka tosi vähän sitä kermaa!

Alkuperäinen kirjoittaja :
EI KANNATA LAITTAA VIELÄ, VAAN HETI SIT KUN KAKKU TARJOLLE, mitä kauemmin kuva on kakun päällä se huononee ja värit haalenee ja sotkeentuu,,,eli vasta kun laitat kakun tarjolle. Se säilyy todella hyvin siinä paprissa kiinni =)

Ei sun ehkä ihan vielä kannata sitä laitta, mutta ei kyllä vasta ennen tarjoilua: sitä maissitärkkelystä olis tarkoitus pystyä leikkaamaankin kakkulapiolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Ei sun ehkä ihan vielä kannata sitä laitta, mutta ei kyllä vasta ennen tarjoilua: sitä maissitärkkelystä olis tarkoitus pystyä leikkaamaankin kakkulapiolla.

mä ymmärsin kans et pitää laittaa muutama tunti ennen tarjolle laittoa se kuva.. jos laitan ihan vähän kermaa alle. :)

jos sen kuvan laittaa liian myöhään niin se ei ehdi kostua -> ei pysty leikkaamaan...

tämäkin on tietysti kuvakohtainen asia, mutta toimittajan ohjeita kannattanee uskoa, he kai sen paremmin tietävät

mä tilasin sen kakkukuvan Ullanunelmasta ja siel sivuil lukee,et kuvan alle pitää laittaa runsaskerros kermavaanhtoa ja kuva paikalleen 6-8h aikasemmin..

Mä oon nyt ihan pihalla :o

Yhteistyössä