Kakkosauto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Syksyyn mennessä viimeistään tarvitaan ns. kakkosauto, kun työt alkavat ja julkinen liikenne ei täällä maaseudulla kulje.
Millaisia kuluja vakuutuksista tulee lisää? ( olen siis ajellut miehen autolla ja hänellä on täydet bonukset liikennevakuutuksessa ja kaskossa)
En ole näistä kuluista yhtään perillä.
Meinasin autoksi jotain pientä "kauppakassia".
Merkkikin hakusessa ja auton malli- saa suositella

No vakuutusmaksut menee auton kulutuksen (koon) mukaan. Toki iso uusi kuluttaa vähemmän kuin vanha pieni. Mutta harva ostaa kakkosautoksi uutta tai edes vuoden kaks' vanhaa. Ylläpitokustannuksissa on sama kaava. Vanhemmat 5v-> maksaa kun niihin tulee sitten ajallaan sitä sun tätä. Jos ostaa uudemman niin korjattavaa harvemmin on.

Kävin katsomassa tuota Ford Ka:ta ( tietty oon liikenteessäkin nähnyt)
Se on kyllä aavistuksen liian pieni. Taakse pitäisi mahtua 2 turvaistuinta ja yksi nuori.
Ja olen ihan rehellinen, että sen auton pitäisi näyttää myös hyvältä- Ford KA ei vaan miellytä silmää sitten ollenkaan.

Honda Jazz on hyvä. Se on pikkuautoksi tosi tilava, menee mm. penkit leffapenkkien tyyliin kasaan. Se on korkea ja siinä on pieni kulutus. Jos haluaa extraa sen saa lasikattoisena, mutta se nyt tuskin on kakkosauton kriteeri. :)

Kävin katsomassa tuota Ford Ka:ta ( tietty oon liikenteessäkin nähnyt)
Se on kyllä aavistuksen liian pieni. Taakse pitäisi mahtua 2 turvaistuinta ja yksi nuori.
Ja olen ihan rehellinen, että sen auton pitäisi näyttää myös hyvältä- Ford KA ei vaan miellytä silmää sitten ollenkaan.

Sitten pitää siirtyä pikku Mersuun.
Silloin pitää unohtaa edullisuus ja pieni kulutus.

Meillä oli ka kauppakassi ja oli todella Näpsäkkä.
Joo ei ehkä nii kaunis mutta ...

Jos haluat pienen ja halvan auton, osta Renault Clio.
Auto ei ole kaunis, mutta ei sitä voi kuitenkaan rumaksikaan haukkua, toisin kuin vaikka Ford ka:ta.

renault-clio-2005-13.jpg

Renault kyllä näyttää nätimmältä kuin Ford ka. Onneksi Mersun ja Ka:n väliin mahtuu monta hyvännäköistä edullista peliä.
Mietin kanssa Citroënin c3? Millaisia käyttökokemuksia ko autosta?
Toyota kanssa ihan alkuun vaihtoehtona.

Renault kyllä näyttää nätimmältä kuin Ford ka. Onneksi Mersun ja Ka:n väliin mahtuu monta hyvännäköistä edullista peliä.
Mietin kanssa Citroënin c3? Millaisia käyttökokemuksia ko autosta?
Toyota kanssa ihan alkuun vaihtoehtona.
Eikö auton (jopa kakkosauton) tarkoitus ole kuljettaa ihmisiä ja tavaroita luotettavasti ja edullisesti. Jos haluat nimenomaan jotain "nättiä", osta vaikka hame tai kukkakimppu :)

• Tykkää
Reactions: päätön
Jos kustannuksilla on jotain merkitystä, niin joku Toyota Yaris on esimerkiksi aika varma valinta. Eivät ole yhtä halpoja kuin vaikkapa ranskikset, mutta rahansa saa takaisin autoa myydessä.

Meidän "kauppakassi" on toyota auris. Ei pienistä pienin, mutta pieni silti. Hyvä ajaa ja ok näkönen. Paksiin mahtuu justiin viikon ruokaostokset, takapenkille kaksi istuinta ja yksi mahtuu (ahtaasti) keskelle istumaan.

Otat sen miehen auton käyttöösi jos sinne kerran tarvittava mahtuu.
Sit annat miehes päättää mimmoisen kauppakassin ittelleen hankkii.

Mä en oikein ymmärrä, että mies kulkee duunimatkat isolla uudella farkkuvolvolla ja vaimo ja lapset kymmenen vuotta vanhalla micralla.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat ja -tibis
Otat sen miehen auton käyttöösi jos sinne kerran tarvittava mahtuu.
Sit annat miehes päättää mimmoisen kauppakassin ittelleen hankkii.

Mä en oikein ymmärrä, että mies kulkee duunimatkat isolla uudella farkkuvolvolla ja vaimo ja lapset kymmenen vuotta vanhalla micralla.

Totta!

Meillä mä ajan tolla isommalla, korkeammalla ja turvallisemmalla Volvolla ja mies sit kiitää maan pintaamyötäillen halvemmalla "kakkosautolla".

mies tarttee töissään välillä isoa autoa- minä taas inhoan sen auton pysäköintiä. Osa päivistä tulisi olemaan sellaisia, että päästään yhdellä autolla kaikki kulkemaan (sillä isolla)- osa taas niin, että kahdella autolla. Ja minä nimenomaan haluan itselleni pienen auton. Voin sillä isommallakin ajella, mutta se pysäköinti on raivostuttavaa.
Hyviä vaihtoehtoja tullut. Ainoa tähän mennessä, mille sanon suoraan ei, on Ford Ka.

mies tarttee töissään välillä isoa autoa- minä taas inhoan sen auton pysäköintiä. Osa päivistä tulisi olemaan sellaisia, että päästään yhdellä autolla kaikki kulkemaan (sillä isolla)- osa taas niin, että kahdella autolla. Ja minä nimenomaan haluan itselleni pienen auton. Voin sillä isommallakin ajella, mutta se pysäköinti on raivostuttavaa.
Hyviä vaihtoehtoja tullut. Ainoa tähän mennessä, mille sanon suoraan ei, on Ford Ka.

Jos kilsoja tulee reilusti niin tämmönen

http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/7621743

Yhteistyössä