Kakki-ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut mamma

Vieras
Tyttömme (4 kk) alkoi "panttaamaan" kakkiaan n. 3 kkn iässä. Ennen tätä kakki tuli kerran päivässä ja sitä tuli runsaasti. Nytkin taas viides päivä kakkimatta menossa. Kun tätä ensimmäisen kerran tapahtui oli tyttö kakkimatta 11 pvää ennenkuin menimme lääkärille. Tätä ennen olimme jo soittaneet neuvolaan, sairaalaan ja 10023-neuvontanumeroon; kaikissa vain sanottiin, että pikkuvauvalle ihan normaalia välillä pantata jopa 10 päivää. Lääkärillä sitten lääkäri laittoi sormensa pyllyreikään, jolloin kakkaa sitten tulikin. Neuvoi auttamaan kuumemittarilla vastaavissa tilanteissa. Tämä onkin auttanut mutta huolestuttaa kun pikkuinen ei kakkaa "itse". Myös kakan koostumus on erilaista; tahmaista ja tummempaa ei ryynimäistä niinkuin ennen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tyttö on ollut pelkällä rintamaidolla koko ajan. Auttoiko tutteliin siirtyminen, lisäruuan antaminen...?
Kiitos kaikista vinkeistä!

meillä oli sama ongelma kun tyttö oli vauva.piti kuumemittarilla avittaa ja tuotos oli tahmeaa "pötköä"..odoteltiin aina muutama päivä josko kakkais itse mutta lopulta ei voinut kasoa toisen kärsimystä ja oli pakko auttaa mittarilla.se on vain ongelma että suoli saattaa tottua mittariin eikä enää osaa itse aloittaa kakkaamista.tyttö on nyt kolme vuotias ja on yhä kova vatsainen mutta puolen vuoden duphalac kuuri tehosi nin että nykyisin on jo parempi.kysy lääkäristä tai neuvolasta,jotkut ulostelääkkeet käyvät vauvoilekin eikä suoli totu niihin eli ne voisivat olla apu pienoisellesi.mallasuute on myös kuulema hyvä,itse en sitä ole kokeillut tytöllä.

sama ongelma.nyt 2.5vuotis poika ja vauvana kakki ilman ongelmia, mutta pian veti kovalle.kokeilimme ruka-valiota, eli kuituja paljon ja luumua,ruoka alkoi olemaan pelkkää kuitua ja ei ollut mitään apua. samoin mallasuute,levolakki ym ulostus lääkkeet ollaan kokeiltu, mutta ei apua. Peräruiskeena käytettäva microlaks on ainoa apu, jota meille suositteli lastenlääkäri.Sitten huomasin että aina kun syö antibiootti kuurin(korvakierre)vatsa pehmenee ja seuraavasta kovenee. Tätä ongelmaa ollut jo 1.5vuotta,ja lääkäri sanoo ettei voi auttaa.

Meillä kuuden viikon ikäinen vauva, joka on ollut nyt 7 päivää kakkaamatta. Mietityttää, että kuinka kauan pitää vielä odotella kakkaa. Kuumemittarit ja muut poppaskonstit olen kokeillut. Terveydenhoitaja käski kokeilla luumusosetta.

Tutulta kuulostaa... Minulla kolmas sellainen tässä sylissä ähisee. Esikoisella auttoi aina vyöhyketerapia -kannattaa itsekin hieroa jalkapohjia ja silitellä "painavasti" selästä. Nyt kun saa kiinteitä, on vatsa ruvennut luumusoseen turvin vähän paremmin toimimaan.

Se hyvä puolihan tässä on, ettei joudu kakkapyllyjä usein pesemään! :xmas:

Levolac:ia suositteli neuvolan täti. Otetiin 8 ml annos ja seuraavana päivänä kakkia tuli niin että sen lisäksi että vaippa oli täynnä niin tavaraa tursusi iloisesti myös yläselkään asti ja reisille.
Nyt ollaan annettu "ylläpitoannos" 5 ml päivittäin. Tepsi siis ainakin näin alkuun katsotaan miten tästä eteenpäin.

Yhteistyössä