kakkapyykkiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikke05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikke05

Vieras
auttakaa.. millä saan 2.5 vuotiaan kakkaamaan pöntöön? olen lahjonut, huutanut, selittänyt, palkinnut, leikkinyt... loppuu keinot.ei tunnut olevan hänellä väliä mihin kakkaa kun on hätä. neuvoja.....

Meillä auttoi tarrataulu. Eli kävin tiimarista ostamassa oikein syötävän söpöjä nalle puh -tarroja ja tein sellaisen taulukon vessan seinään. Kun kakkasi pottaan tai pyttyyn, niin sai itse valita pussista tarran ja liimata sen ruudukkoon. Siellä oli myös pieniä lahjuksia välillä ensin parin kolmen tarran välein ja sitten pidemmillä ja pidemmillä väleillä. Lahjoin uusilla pikkuhousuilla (mulla siis tyttö), mutta ei ne olleet yhtään niin kiinnostavia kuin ne tarrat. Tarrapussia säilytin magneetin avulla jääkapin ovessa, että tyttö näki ne aina ja joka vaiheessa ja sitten aina muistuttelin, että tuollaisen saat kun käyt pottaan kakalla.

Aluksi oli hankalaa, mutta kun ne muutamat ekat kikkareet oli saatu pottaan ja likka huomasi, että siitä saa tarran, niin ehkä jo noin 5 tarran jälkeen (joiden keräämiseen meni ehkä 2 viikkoa) homma alkoi sujua. Seuraava ongelma olikin sitten vierottaa likka tarroista kun homma alkoi luistaa...

Meillä myös tarrataulu,mutta se otettiin käyttöön kun jo hienosti alkanut pönttöily alkoi mennä myttyyn kun ei malttanut mennä vessaan.
pissasta saa yhden tarran,kakasta kaksi tarraa ja pian olis aika aloitta yöpissailukin josta saisi myös kaksi tarraa.

Tarroja ostin halvalla suomalaisesta kirjakaupasta semmoisen ison pömpelin jossa on satoja tarroja ja hinta 5euroa!! toisessa mein pömpelissä taitaa olla jopa yli 700tarraa... =)

Minä opetin lapsen potalle jo puolivuotiaana, ja siitä lähtien on aina vaipanvaihdoin yhteydessä käyty potalla. Vaipat jäi sitten pois 2,5 vuotiaana. Ikinä potallakäynti ei ole ollut ikävää tai pelottavaa. Hyvä menestys voi johtua myös siitä, että potta on auton mallinen :-)

Yhteistyössä