kakkahädästä

Mulla on hätä siitä, että kun menen aikoinani esikoista synnyttämään, niin mistä mun elimistö tietää, että kun kätilö sanoo: "Nyt saa ponnistaa" ja minä naama punaisena tottelen, että mä ponnistan sitä vauvaa ulos enkä suinkaan kakkaa?

Tämä on aika nolo kysymys, mutta asia vaivaa mua :ashamed:
Enkä kehtaa neuvolasta kysyä, nehän nauraa mut pihalle sieltä :LOL: Ainakin mies vaan nauraa mulle, kun mietin tälläisiä asioita :x

Jos joku viisaampi jaksaisi vastata, olisin kiitollinen :)
 
Mulle ainakin tehtiin suolen tyhjennys kun menin synnyttämään. Joten ei ollut mitä tulla. Luulisin että näin on useimmissa synnytys sairaaloissa.
Ja jos niin käy että kakkaa tulee, niin ajattele asiaa niin, että ei varmaan ole ensimmäinen mitä ne kätilöt on nähnyt... :)
 
Ai, että siellä sai jonkun peräruiskeen? No hyvä! Mä oon tässä pääni puhki miettinyt, että en ehkä mee lainkaan synnyttämään.. niinkuin minä enää tässä vaiheessa (rv 34+5) voisin sille mitään ;)

Mutta hyvä tietää.. Ja uskon kyllä, että ne lääkärit ovat nähneet kaiken, mutta mä oon niiiin siveellinen, että en kehtaa edes paukutella mieheni läsnäollessa, saati, että alan kakkaamaan siinä :saint:

:D

___________
MUOKS: AI, tossahan olikin aihe vastaavasta.. Yritin kyllä katsoa otsikot, mutta luin varmaan vaan sanan "virtsakatetri....." ja menin eteenpäin. No, tulihan tämäkin sitten selväksi kuitenkin. Kiitos! :)

 
ludde
Eipä se elimistö tiedäkään ja niinpä sieltä usein tuleekin molemmat; kakka ja vauva =) ainakin mulla tuli. Pyysin kyl peräruiskeen mut kätilö sanoi et kakkaat sit samalla ja silloin ponnistaa oikein kun yrittää kakata.
 
tiku-
Mulle ei kyllä mitään suolen tyhjennystä tehty, mutta kun mulla käynnistettiin niin olin ehtiny "varautua" käymällä aamulla kakalla, niinpä ei sitten tullu kakkaa vaan pelkkä vauva!
Mutta tosiaan jänskätti/kauhistutti muakin tuo asia etukäteen, ajattele kuitenkin vaan että ne kätilöt on kaiken nähneet ja jos sieltä kakka on samalla tullakseen niin et sitä kyllä pysty pidättelemäänkään. Jos hävettää että sun mies näkee, niin tee niin kuin minä, sanoin jo paljon ennen synnytystä sille että sinä pysyt sitten KOKO ajan siinä mun pään vieressä etkä edes vilkase sinne alas ennen kun vauva on ulkona! =)
 
Just tuosa mieheltä kysyin, että muistaako tuliko mulla kakat synnytyksissä mutta ei muistanut... eli tuskinpa siitä mitään kamalia mielikuvia jää, sen kummempia kun sen synnytyksen näkemisestä muutenkaan (veri yms.). Itsekään en muista kun että ehkä keskimmäiseltä tuli siihen jakkaran alle mutta kätilö sen siitä nopeesti siivosi ennenkuin vauva ehti maailmaan :)
 
Hevinä
Sitä minäkin murehdin... Kysyivät kuiten haluanko suolentyhjennyksen ja toki halusin. Silti vielä ponnistuksen aikanakin kävi mielessä että toivottavasti sitä kakkaa ei enää tule... :ashamed: Ei tullut. lapsivettä senkin edestä, mutta oli mullakin murheet.... :LOL:
 
Oulaskankaalla ei anneta peräruisketta kuin pyynnöstä. Minulla suoli toimi koko päivä niin tehokkaasti että kävin tarpeilla pitkin päivää ja vauva syntyi sitten puolenyön aikaan.

Tosiaan jos ponnistaa samallalailla kuin kakkaa puskis (mikä yleensä onkin sairaalassa kätilöiden ohje) niin sillon sieltä hyvin todennäköisesti tulee molemmat ellei suoli ole kunnolla tyhjentynyt tai tyhjennetty ennen synnytystä. :D
 
naturally
On hyvin tavallista sekin, että suoli tyhjenee ennen synnytystä. Se on yksi synnytyksen alkamismerkkejä. Mulla ainakin on toiminut maha hyvin juuri ennen synnytystä, joten en edes tarvinnut ruiskeita. Kysyttiin kyllä, että tarvitsetko.
 
Wenniini
Mulla tuli koko yön kakkaa oikein urakalla ennen synnytystä, olisivat silti antaneet peräruiskeen mutta sitä ei ehditty ja kakkaa tuli vielä synnyttäessä.
(Eli kävi juuri niinkuin itsekin pelkäsin.)

 
nou hätä
Siis se ponnistaminen synnytyksessä on samanlaista ku pytyllä istuessa.Kätilökin ohjasti, että ponnista niin kakalla olisit ja heti kun yritti ite "viisaampana" ponnistaa jollain muulla tekniikalla niin metsään meni että rytisi. Mulle tehtiin ennen synnytystä suolentyhjennys eikä muuta sitten ponnistaessa tullu kun vauva.
 
täällä näin
Minäkin ensimmäisessä synnytyksessä panikoin,kun kätilö sanoi että neiti on hyvä ja ponnistaa..mä tokaisin siihen että enhän mä voi,kun kakka tulee...se oli ihan hirveen noloa silloin.Kukan kun ei ollut kertonut edes synnytys valmennuksessa että niin voi käydä.Ja olin kyllä aloittanut tyhjennyksen jo luomusti kotona.
Toisella kerrallakin tais suolityhjetä pöydälle,mut se on ihan alanaturel juttu joka kuuluu ikävänä puolena tuohon juttuun. :) Joten ei muuta kun tsemppiä tulevaan koitokseen ja pöydälle ulostamiseen ;) :hug:
 
Heips.
Mä synnytin 2 viikkoa sitten ja suoli tyhjennettiin ennen synnytystä,suosittelen...Ponnistuksessa,joka kesti 1h 15 min.ponnistin niin,että sain kivuliaat peräpukamat :( Kakkaa ei siis tullut pöydälle,vaikka tuntui,että koko peräsuoli tulee pihalle :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 12:50 jonnuska kirjoitti:
Heips.
Mä synnytin 2 viikkoa sitten ja suoli tyhjennettiin ennen synnytystä,suosittelen...Ponnistuksessa,joka kesti 1h 15 min.ponnistin niin,että sain kivuliaat peräpukamat :( Kakkaa ei siis tullut pöydälle,vaikka tuntui,että koko peräsuoli tulee pihalle :)
sama juttu...ja pari viikkoa meni että alkoi tuntumaan siltä että suoli on takaisin siellä missä pitääkin :LOL:
 
Näin on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 21:20 täällä näin kirjoitti:
Minäkin ensimmäisessä synnytyksessä panikoin,kun kätilö sanoi että neiti on hyvä ja ponnistaa..mä tokaisin siihen että enhän mä voi,kun kakka tulee...se oli ihan hirveen noloa silloin.Kukan kun ei ollut kertonut edes synnytys valmennuksessa että niin voi käydä.Ja olin kyllä aloittanut tyhjennyksen jo luomusti kotona.
Toisella kerrallakin tais suolityhjetä pöydälle,mut se on ihan alanaturel juttu joka kuuluu ikävänä puolena tuohon juttuun. :) Joten ei muuta kun tsemppiä tulevaan koitokseen ja pöydälle ulostamiseen ;) :hug:
Samaa sanoisin. Joo, ei arvais mutta luonnollista on. Siksi ehkä ei paljon puhuta kun onkin niin luonnollista. Onhan se sotkusta hommaa muutenki, mitäs tuosta. Nopeesti ne kätilöt siinä siivoo. Ei ehdi itekään ihmetellä jälkiään ku vauva siinä ihanasti pian on.
 
mulle sanottiin, ettei vauva voi syntyä ennen kuin suoli on tyhjä. eli jos siellä jotain on niin se tulee ulos ennen vauvaa. kävin kakkalla juuri ennen saliin menoa, mutta silti tuli pöydällekin. kätilöt olivat tosi mukavia ja kannustivatkin kakkaamaan. silloin ponnistaa oikeilla lihaksilla ja "oikeaan suuntaan"
 

Yhteistyössä