kakkaanko salissa???????

  • Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
ensisynnyttäjä
olen ensisynnyttäjä ja huoleni on kovin hölmö mutta haluaisin silti tietää että tuleeko kakat alle ponnistaessa lasta maailmaan.miten mies suhtautuu siihen.On jotenkin niin noloa ku muutenkin käyn aina kakalla ovi lukossa enkä suinkaan ovi auki niinkun monissa perheissä on tapana.kuolen jos kesken synnytyksen alkaakin kauhea kakka haisemaan.
 
Molla
Miehen voi pyytää menemään ulkopuolelle sen ponnistelun ajaksi, niin saat rauhassa keskittyä ähkimään. Sillä hetkellä tosin ei kauheasti pysty tommosia miettimään, mutta jälkeenpäin voi inhottaa, jos on kauheat pieruripulit vääntänyt naama punaisena kaikkien edessä.
 
jep
kakkaat varmasti,mutta et sitä itse tunne etkä huomaa etkä asialle mitään voi...itse ajattelin samaa asiaa ekaa ootellessani,mutta en sitä enää kyllä salissa joutanut miettimään! =) :flower:
 
Kyllä sieltä aina vähän kakkaa samalla tulee, mutta tuskin miehesi siihen kiinnittää huomiota. Kätilö ei varmastikaan mainitse asiasta ja hyvin huomaamattomasti ja hienovaraisesti pyyhkii kakan pois. Tuskin edes tulee niin paljon että haisemaan rupeaisi. Miehesi ei välttämättä edes huomaa koko asiaa, joten ole huoleti!
 
Minua ei paljon kiinnosta vaikka tulisi mitä,jos paikalla olisi vain kätilö. mutta jotenkin en halua ajatellakkaan,että kakkaisin mieheni nähden:O hyi hitto:O Ehkä lapsellista,mutta ihan hirveää ajatellakkin.

Jos se mies pysyy koko ajan sielä minun pääpuolella ja hieroo niskoja, niin toivottavasti ei näe koko kakkoja:D
 
ei se kakka kyllä niin "varmasti" tule...itse en kyllä kakkinut salissa vaan kotona tein tarpeet ennen kuin lähin synnärille. mieskään ei sanonut missään vaiheessa että kakka ois tullut vaikka kurkkikin koko ajan että millon se vauva sieltä tulee.ja vaikka kakkaisitkin sä et sitä siinä vaiheessa todennäköisesti huomaa ja et sitä välttämättä saa edes tietää! joten ei syytä huoleen:)
 
kakatako
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 21:34 Molla kirjoitti:
Miehen voi pyytää menemään ulkopuolelle sen ponnistelun ajaksi, niin saat rauhassa keskittyä ähkimään. Sillä hetkellä tosin ei kauheasti pysty tommosia miettimään, mutta jälkeenpäin voi inhottaa, jos on kauheat pieruripulit vääntänyt naama punaisena kaikkien edessä.
minullakin on tuo mielessä että jälkikäteen sellaisetkin asiat voi tuntua ikäviltä, mihin ei ole kyennyt synnyttäessä kiinnittämään huomiota. kun niin moni näillä palstoilla aina jankuttaa tuota että "et sinä sitä synnyttäessä mieti", "sillä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa", "on siinä tärkeämpääkin miettimistä sillä hetkellä" yms.

itse saatan käskeä miehen ulkopuolelle kunnes on valmista ja olen siisti taas, minuakin juuri miehen edessä ulostaminen inhottaa.
 
äippä27


Multa ei tullu kakkaan mutta en kyllä kerenny edes mietimään moista.
Mies oli pääpuolella eikä se edes kävässy alapäänpuolella.Ainoa mitä se erehty kattomaan oli kun istukka tuli.Sano että se näytti isolta lehtipihivlä..
 
kätilö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 12:52 vieras kirjoitti:
Kerro kätilölle huolesi ja pyydä saada vesiperäruiske, niin tulee ainakin suurimmat pois ennen ponnistelua.
Älä ota vesiperäruisketta. Se voi aiheuttaa tuota "ripulia piereskellen", niinkuin joku asian ilmaisi. Monesti synnyttäjä ei kakkaa tai sitten ihan vähän vaan. Sellainen pieni kiinteä pökäle on helppo korjata pois tieltä ennen kuin haisee ja usein isät ei huomaa mitään. Sen tulemista ei voi estää tai sitten estää samalla vauvan tulemisen. Älä jännitä, asia sujuu varmasti hienovaraisesti!
 
ekalla kerralla ei tullut mitään kakkaa, tokalla kerralla kyllä, muta kätilöt siivos heti se pois, siinähän on tai ainakin mulla on ollut kuitenkn monta kerrosta paperiliinoja pyllyn alla, ni helppo on kakat tempasta veke sängyltä.
 
juuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 22:15 päkä kirjoitti:
Minua ei paljon kiinnosta vaikka tulisi mitä,jos paikalla olisi vain kätilö. mutta jotenkin en halua ajatellakkaan,että kakkaisin mieheni nähden:O hyi hitto:O Ehkä lapsellista,mutta ihan hirveää ajatellakkin.

Jos se mies pysyy koko ajan sielä minun pääpuolella ja hieroo niskoja, niin toivottavasti ei näe koko kakkoja:D
Sama juttu täällä. Tiedän ettei se sitten synnytyksessä käy mielessäkään, mutta nyt pyörii kokoajan ja pelottaa että plörähtää....
 
erilainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 22:38 juuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 22:15 päkä kirjoitti:
Minua ei paljon kiinnosta vaikka tulisi mitä,jos paikalla olisi vain kätilö. mutta jotenkin en halua ajatellakkaan,että kakkaisin mieheni nähden:O hyi hitto:O Ehkä lapsellista,mutta ihan hirveää ajatellakkin.

Jos se mies pysyy koko ajan sielä minun pääpuolella ja hieroo niskoja, niin toivottavasti ei näe koko kakkoja:D
Sama juttu täällä. Tiedän ettei se sitten synnytyksessä käy mielessäkään, mutta nyt pyörii kokoajan ja pelottaa että plörähtää....
mä kysyin viel just enneku piti alkaa ponnistaan "et mitä sit jos tulee kakka,,haittaaks :ashamed: )
Kyllä se siis mielessä oli..
 
piipii
hei kultapieni!

Kyllä monella varmaan tulee kakkaa, mutta kun se on luonnon oma asia, niin sille ei mitään voi, eikä sitä kannata hävetä eikä huolehtia.
Itse kuulun niihin onnellisiin noin 20% naisista, joilla luonto tyhjentää suolen ennen synnytystä, eli molempien vesselien kanssa olen käynyt kakkalla noin viisi-kuusi kertaa justiinsa ennen synnytyssaliin menoa ja itse ponnistellessa ei ole mitään kakkoja tullut. Mutta mulla on aina ollut sama juttu kuukautisten aikana, eli kun kuukautiskivut on alkanut, niin suolikin on alkanut toimia. Eli jos sulla suoli toimii vilkkaasti kuukautisten aikana, niin luultavasti kyllä ennen synnytystäkin.
Mutta saa ilman häpeemisiä kakkata synnärilläkin, henkilökunta on kuule tosiaan tottunut siihen.
Tsemppiä.
 
naurattaa
Itse sain esikoista tehdessä sellaisen mini peräruiskeen joka tyhjensi ihan mukavasti suolen. TOsin kun supisteli niin oli vaikea istua pöntöllä. Kakkosen kohdalla tuuppasivat sellaisen vesiperäruiskeen ja en kyllä suosittele enkä itse kyllä enää ikinä sellaista halua. Se oli ihan hirvee kun sitä vettä sitten tuli ulos jatkuvalla syötöllä. Tosin koko synnytys kesti sellaiset 2h 30min ja siitä tuo puoli tuntia oli sitä aikaa kun se peräruiske laitettiin. Ja jos kuulette tarinaa missä oyssin synnärin käytävät on ollu siinä itessään niin se oon luultavasti ollu minä joka siirtyi vastaanottotilasta synnytys saliin. Mutta siinäpä sai sitten kätilö nenilleen kun tuntui olevan niin helvatan kiire etten saanu rauhassa istua ja oottaa että suoli tyhjentyy.. tosin siinä olis sitten saanu synnyttääkkin sinne vessan lattialle jos olis vielä kauan ooteltu.
 
Minä olen aina pyytänyt peräruiskeen ja saanut sen. Silloin ulostamiset hoituu ennen synnytystä. Monille asia on toissijainen, mutta minä valmistaudun synnytykseen näin. Miellyttävämpää kaikille jos ei tarvitse sontia synnytyspöydälle ja muiden korjata sitä. Pieni toimenpide, miksei asiaa voisi hoitaa näin alta pois ja keskittyä "vain" vauvan synnyttämiseen. Luontokin pyrkii tyhjentämään suolen ennen synnytystä, minulla ainakin ensimmäisiä merkkejä ensisupistusten yhteydessä on myös jonkinasteinen ripuli.

Hauskoja synnytyshetkiä kaikille !!!!

 
Minulla suoli tyhjennettiin ennen kahta ensimmäistä synnytystä. Vettä vain letkulla sisään! Ei tullut synnytyksen aikana kakkaa. Kolmas tuli niin nopeasti, ettei ehditty tyhjentää ja niinpä sitten kakkasin ponnistusvaiheessa. Kätilö pyyhki enimmät pois, enkä kokenut sitä mitenkään inhottavana...normaaliahan se on. Mies oli mukana, eikä noteerannut asiaa mitenkään. Kyllä siinä vaiheessa on varmasti kaikilla tärkeämmät asia mielessä kuin kakka synnytyspöydällä :) .
 
Ei huolen arvoista
MUTTA mikään peräruiske ei TAKAA ettei kakkaa tulisi, ja helposti vielä sitten sitä löysempää tai taas synnytyksen pitkittyessä ihan minkälaista vaan. Toisille näin käy, toisille ei, ihan kiinni sattunmasta, eikä ole huolen arvoista.
 
Todennäköisesti. Mutta jos vaan ehtii, niin pyydä peräruiske, enimmät ainakin menee sit pönttöön. Mutta aika hyvin kuulema monilla synnytyksen lähestyessä suoli tyhjenee ilman ruiskeitakin, mutta aika takuuvarmasti tavaraa tulee vähän. Kätilö sanoi mulle, että kaikki eivät edes huomaa sitä, varsinkin jos on kipulääkkeitä annettu (esim. epiduraali), jotka puuduttavat vähän takamustakin, niin ei oo mitään tietoa asiasta :D Mutta ei kannata olla huolissaan eikähävetä etukäteen, se on normaalia, kuuluu asiaan ja kätilöt kyllä tottuneet. Ainakin se on merkki oikeasta ponnistustavasta =)
 

Yhteistyössä