kakka asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa

Vieras
Mistä voi johtua että 3kk tyttöni kakka on nyt monta päivää ollut vihreetä ja ihan vetelää??
Myös peppu punoittaa sen takia, olen rasvanut ja antanut ilmakylpyjä, voisko johtua siitä että olen aikaisemmin anatnu 2-3 kertaa päivässä disflatyliä ja nyt vaan kerran?
Vai voisko se johtua minun ruokavaliosta, syön paljon kaikkia hedelmiä ja purkki ananasta ja mandariinia ??
Sitten vielä toinen kysymys, tytön posket punottaa välillä ja ovat vähän kuivat olen kylpyveteen laittanut öljyä ja muuten rasvannut novalaanilla, olisko joku muu mikä siihen auttaisi, vai eikö se haittaa??Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.

Meillä on vauva 3kk ja kakka on aina ollut vetelää, vähän sellaista limaista. Vihreä kakka taitaa johtua ilmavaivoista (luin asian tältä palstalta), meilläkin joskus on sellaista ilmennyt (ihan kuin pinaattia...) Ei liene vaarallista.
Myös posket joskus punaiset, olen ajatellut että se johtuu lämmöstä ja ""jumppaamisesta"".
Viisaammat voivat sitten kertoa olenko oikeassa...

Meidän tytön kakka oli myös tuossa iässä täysin vihreää vetelää ryyniä, vaikka ilmavaivoja ei ollutkaan. Vihreä kausi kesti meillä yli kuukauden. Johtuu siitä, kun lapsen oma normaalifloora alkaa normalisoitua. Ei ole vaarallista.

mulle tuli kans mieleen että allergia vois olla tekijänä. koita vaikka jättää sitrus hedelmät hetkeksi pois. Kyselethän myös neuvolasta asiasta. Minulla taasen on sellainen kuva (oma kokemus) että vihreää kakkaa ei enään tuossa vaiheessa ole, varsinkaan jos ei ilmavaivoja ole. Toki on löysää ja keltaista. Mutta onhan se ilmeisesti ihan tavallista kuin muilla on näin ollut. Tässä siis vain oma kommenttini ja mielipiteeni, täällä saa niin jo pelkää omia sanomisia.
Hyvää lauantai illan jatkoa!

Posket kuivavat helposti näin talvisaikaan vauvoilla. On ihan normaalia. Laita aina iltaisin esim. pun. Bebanthenia, siinä on todella vähän vettä. Vesipitoista rasvaahan ei kannata laittaa kuin iltaisin, jos vauva nukkuu ulkona. Vesi jäätyy vauvan poskiin ja palelluttaa ne.

Yhteistyössä