kakka-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa maripauliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa maripauliina

Vieras
Ihan vaan tuli mieleeni, että miten muilla... nyt 2 vuotias tyttö, tekee kakan vaippaan ja on HETI ottamassa itse vaippaa pois jaloista, hokee hienoa ja hyvä ja taputtaa.. kakkaa on sitten useinkin säärissä ja lattiallakin B) ... sanon heti sen jälkeen että joo, hienoa mutta tehdään seuraavalla kerralla pottaan/pönttöön ja että älä itse ota pois vaan pyydä äiti tai isi apuun...

tyttö menee tekemään kakan ihan hiljaa oman huoneen nurkkaan/rauhalliseen paikkaan ja usein kun älyän, mitä on tekeillä, en kerkeä apuun..

Yhdellä kerralla toi kakan mulle näytille kädessään, kuin kissanpentu hiirisaalistaan emolle.. :D milloin keksii että sitä voi vaikka heittää seinään... :laugh:

Poika 1v8kk,kakka tulee vaippaan vaikka kovasti ollaan yritetty saada tekemään pottaan...kertoo kyllä heti että tullu on..mutta siis kakan jälkeen,ei ennen sitä... mutta eiköhän tuo tuosta vielä.. =)

Meillä ei tyttö (1v8kk) tee myöskään kakkaa pottaan vaan täytyy käyttää pöntöllä. Alkuun kun päätin että nyt vaipoista eroon, oli kakka aina matolla, mutta äkkiä kyllä sitten ymmärsi jutun. Yritin saada tekemään kakan pottaan, ja muutaman tekikin. Ilmeisesti se oli vaan jotenkin niin pelottava siinä potassa kun aina tuli itku silmään kun katsoi. Nyt kun kakitaan pönttöön kuuluu aina "hei hei kakka" ja vilkutukset päälle =)

meillä esikoinen meni myös aina piiloon kakkalle ja tuli siitä sitten kertomaan meille, no me keksimme laittaa potan muumiteltan sisälle ja se teltta nurkkaan joten hän sai tehdä aivan rauhassa yksinään kakkansa sinne, kaveri otti esimerkkiä ja teki tytölleen peitoista teltan ja sinne potta, ja sitten kun on oppinut pelkälle potalle asiansa tekemään niin potta siirtyi vessaan. esikoinen oli silloin 1v11kk vanha

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 15:21 mammu87 kirjoitti:
Poika 1v8kk,kakka tulee vaippaan vaikka kovasti ollaan yritetty saada tekemään pottaan...kertoo kyllä heti että tullu on..mutta siis kakan jälkeen,ei ennen sitä... mutta eiköhän tuo tuosta vielä..

Otahan ihan rauhallisesti tuo kakkahomma. Minulla keskimmäinen poika kohta kolme ja on vasta honannut tuon kakkaamis homman. Ei sitä kannata hötkyillä, kyllä ne sen oppii aikanaan. :)

Yhteistyössä