Kakat ja pissit lattialle!

  • Viestiketjun aloittaja pikkumimmu
  • Ensimmäinen viesti
pikkumimmu

Onko kenelläkään kokemusta todella uhmakkaasta lapsesta joka esim. pikkusisaren syntymän jälkeen alkaa tehdä tarpeensa lattialle? Meillä on kohta 3-vuotias poika joka on ollut vuoden ilman vaippoja mutta tekee vieläkin päivittäin pissaa ja kakkaa lattialle! Välillä on päiviä jolloin ei tapahdu yhtään "vahinkoa". Sen kyllä ymmärrän että esim. leikkiessä lapsi ei muista mennä vessaan, mutta minusta on alkanut tuntua että poika tekee tätä ihan tahallaan. Olen yrittänyt kaikenlaisia kikkoja jotta hän kävisi pöntöllä tai potalla mutta nyt minulta ovat jo keinot vähissä. Tiedän että ei saisi huutaa/ torua mutta minun hermot ei enää kohta kestä kun kokoajan saa olla lattioita luuttuamassa ja pyykkiä pesemässä. Jostain huomion saamisesta tässä ainakin on kyse, sillä pikkusiskon (6kk) syntymän jälkeen tässä vessahommassa tuli hieman taantumusta. :whistle:

Onko kellään hyviä neuvoja? Meidän ystäväpiirissä tällaista ei ole ollut kenelläkään, eikä neuvolassakaan oikein ymmärretä kuinka väsyttävää puuhaa tämä ainainen luuttuaminen on \|O
 
Mamma -71
Muistan, että oma 3-4-vuotiaamme teki joskus pissat tahallaan housuun, kun häntä oli esim. kielletty jostakin. Oli siis selvää mielenosoitusta - seisoi, katsoi minua ja pissa valui housuihin. Meni kuitenkin nopeasti ohitse, kun ei saanut sillä sen kummempaa vaikutusta aikaan. Vähin äänin vaan vaihdettiin kuivat housut jalkaan ja vietiin märät pesuun.
Kaipaisikohan 3-vuotiaanne enemmän aikaa teiltä vanhemmilta ja nyt hakee sitä huomiota tuolla pissaamisella ja kakkaamisella?
 
Meillä on sellaista, että tyttö on 3 vuotta ja vielä vaan vähän väliä sattuu vahinkoja. Joskus ei varmaan vaan huomaa, mutta usein on vaan niin itsepäinen, että haluaa vitkutella viimeiseen asti. Sitten taas siivotaan. Yritän olla motkottamatta, vaikka mieli kyllä tekisi. Joskus kun olen vähän pahasti sanonut, niin sitten se pieni reppana yrittää itse siivota, ja siitä sitä vasta sotku tulee. Eiköhän se tästä ajan kanssa. Päiväkodissa meni yleensä hyvin, siellä me´nee muun orukan mukana säännöllisinä aikoina.
 

Yhteistyössä