Kaivelenko turhaa menneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Olen hiljattain tavannut yhden miehen ja olemme tapailleet jonkin aikaa. Minä olen aina ollut yhden illan juttuja vastaan, ne sotii moraaliani vastaan..tämä mies ei myöskään ole ikinä kokenut niitä "hänen jutukseen". Mies ajattelee niistä siis samalla tavalla kuin minä, on kuulemma aina ajatellut, hän on ajatellut ettei ikinä niitä kokeile, mutta kerran "sortui" siihen sinkkuaikana..hänellä oli kuulemma heti sen jälkeen morkkis ja katui, häpesi, että meni sen tekemään, kun ei mielestään "saanut siitä mitään" eli sillä ei ollut hänelle mitään merkitystä. Otti opikseen eikä enää ikinä aio niitä "harrastaa". Jostain syystä olen hiukan pettynyt, vaikka hänellä tosiaan ollut vain yksi ainut yhden yön juttu :( Ymmärrän,että suurin osa täällä hyväksyy irtosuhteet, mutta yrittäkää ajatella asiaa minun kannaltani. Mietinkö turhaan noin mitätöntä asiaa? Yritän takoa päähäni, että tuo 1 irtosuhde on hyvin vähän siihen verrattuna, mitä monilla muilla on ollut..ja kun miestä vielä kaduttaakin se juttu, tavallaanhan mikään ei ole muuttunut kun hän edelleen niitä vieroksuu. Lohduttakaa mua jotenkin! :( En halua valituksia vanhanaikaisuudestani, jokaisella oma moraali/ajatusmaailma! :) vaan jotain lohduttavaa..

Mä olen tehnyt menneisyydessäni vaikka mitä, monet niistä asioista on sellaisia joita mun mies ei hyväksy. Olen avoimesti menneisyydestäni kertonut ja mies rakastaa mua silti.
Menneisyys on menneisyyttä, tärkeämpää on se mitä ihminen on nyt. :)

voiko olla, että mies on samaa mieltä kanssasi vain siksi, että tietää kantasi yhden illan juttuihin?

Kannattaa yrittää unohtaa se, että mies on kerran erehtynyt, jos ihan oikeasti asiaa katuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Ehkä just se yks irtosuhde sai sen ajattelemaan niin kuin nyt ajattelee?

Hän siis oli vähän niitä vastaan jo ennen sitä yhtä irtosuhdetta...mutta tosiaan, ehkä näin on parempi, nyt kun hän on kerran kokeillut niin tietää varmaksi ettei se ollut hänen juttunsa ja nyt varmaan välttää niitä entistä enemmän =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hän siis oli vähän niitä vastaan jo ennen sitä yhtä irtosuhdetta...mutta tosiaan, ehkä näin on parempi, nyt kun hän on kerran kokeillut niin tietää varmaksi ettei se ollut hänen juttunsa ja nyt varmaan välttää niitä entistä enemmän =)

Niin juuri! =)

Nyt sen päätin, lakkaan märehtimästä asiaa! Menneisyys on menneisyyttä, pitää keskittyä tulevaan :) Pahempaa olisi, jos mies olisi entisissä suhteissaan pettänyt, alkaa jo tuo yksi irtosuhde tuntua pieneltä minunkin mielessäni..yritän olla iloinen siitä, että mies on kuitenkin ajatellut näistä irtosuhteista aina kanssani samalla lailla, vaikka kerran "hairahtikin"..kaikki tekee virheitä =) Eikä tuo toisaalta vaikuttanut kovinkaan paljon, nyt mies osaa entistä paremmin vältellä niitä irtosuhteita. Kiitos lohdutuksestanne, etenkin sinulle phoebe! =)

Mä en ole koskaan edes kysynyt aviomieheni entisten suhteiden määrää. Toki tiedän ettei aikasempia avo-tai avioliittoja ole eikä lapsiakaan. Onhan se niistä joskus jotain voinut mainita, mutta ei mitään tarkkaa. Tosin mulla ei olisi varaa sanoakaan ja siksi mun on vaikea ymmärtää alkuperäsen kantaa. Mä kehottaisin unohtamaan tuollasen. Hienoa, että mies uskalsi kertoa sulle, vaikka tietää sun kannan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä en ole koskaan edes kysynyt aviomieheni entisten suhteiden määrää. Toki tiedän ettei aikasempia avo-tai avioliittoja ole eikä lapsiakaan. Onhan se niistä joskus jotain voinut mainita, mutta ei mitään tarkkaa. Tosin mulla ei olisi varaa sanoakaan ja siksi mun on vaikea ymmärtää alkuperäsen kantaa. Mä kehottaisin unohtamaan tuollasen. Hienoa, että mies uskalsi kertoa sulle, vaikka tietää sun kannan asiaan.

Hänen kantansa asiaan on kyllä täysin sama, vaikka erehtyikin kerran toimimaan vastaan omia periaatteitaan :) Se oli vain yksi heikko hetki ja taisin hiukan ylireagoida päässäni tähän asiaan. Olen kiitollinen, että mulla kuitenkin on mies, jolla on samankaltainen moraali näissä irtosuhteissa ym. sellaista on vaikea nykypäivänä löytää :) Luulen, että mies katuu kokeiluaan itse tarpeeksi, joten koitan unohtaa koko asian.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Näin. Ja uskoisimpa, että kyllä sunkin elämästäsi jotain erehdyksiä löytyy. Tuskin haluaisit, että miehesikän märehtisi niitä.
Virheistään oppii, eikä saa jäädä elämään menneisyydessä.

Yhteistyössä