Kait se vaan on pakko luottaa...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Vein pankkiin purkillisen kolikoita. Olin laskenut ne etukäteen pariin otteeseen, joten tiesin, et paljon kolikoita oli. Pankissa olikin uus systeemi. Kolikot kaadettiin pussiin, johon laitoin tilisiirtolapun, jossa tilinumero, nimeni sekä allekirjoitus. Ja pussi laitettiin säilöön, josta parin päivän välein kasaavat pussit ja laittavat rahat tileille. Itse en siis pääse ollenkaan näkemään kun laskevat rahat. Ennenhän ne rahat kassaneiti laski siinä takana, joten näki samalla, et paljon summa oli. Nyt vaan pitää luottaa siihen, et kaikki rahat menee sit kans tilille. Mut entäs jos ei mene vaan siitä puuttuu? Mitäs sitten?

Kyllä ne sieltä oikein tulee. Nykyään jos haluaa nähdä rahojen laskettavan sillä koneella, niin se maksaa. Ei nykypankeissa ole enää tarpeeksi kassahenkilökuntaa tekemään tällaisia hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Kyllä ne sieltä oikein tulee. Nykyään jos haluaa nähdä rahojen laskettavan sillä koneella, niin se maksaa. Ei nykypankeissa ole enää tarpeeksi kassahenkilökuntaa tekemään tällaisia hommia.

Mie en ees muista, et milloin viimeks oisin kolikoita vieny pankkiin :whistle: Toivottavasti tosiaan tulee...viimeistään ylihuomenna kuulemma pitäis olla rahat tilillä, joten sitten nähdään... :D

Alkuperäinen kirjoittaja huli:
Repesin hiukan... "ennen kassaneiti laski ne niin, että näki... "
olisko silloin 1970-luvulla...?

On ollut ihan kuule 2000-luvullakin...siinä oli laskulaite kassaneitien takana ja kippas ne sinne, ja kone laski ne ja itse näin koneen näytöltä summan.

Alkuperäinen kirjoittaja huli:
Repesin hiukan... "ennen kassaneiti laski ne niin, että näki... "
olisko silloin 1970-luvulla...?

Kyllä on pakosti ollut vielä ainakin 90 luvulla ja luulisin että myöhemminkin, koska muistan itse lapsena kolikoita viedessäni nähneeni tuon rahalaskurikoneen.

Yhteistyössä