Kait mulla on kynsisieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä apua äkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun pojalla on, saanut kai uimahallista (harrasti ennen vesipalloa).
Parhaiten auttaa 3% vetyperoksidiliuos, apteekista alle 3e. Ja yllättävää mutta totta Vicks Vaborub :D
Naloxit, Nailnerit yms on sikakalliita eikä läheskään yhtä tehokkaita.

Mä epäilen samaa kun varpaankynsi on alkanut omituisesti paksuuntua ja nyt oli toinenkin hiukan aiempaa paksumpi.

Miten tuota vetyperoksidia laitetaan? Sivelläänkö ihan vaan kynnelle?

Joskus ystävältä kuulin että paranee ainoastaan kunnon antibiooteilla mutta en haluaisi niitä syödä pitkää kuuria.

[QUOTE="vieras";26850729]Mä epäilen samaa kun varpaankynsi on alkanut omituisesti paksuuntua ja nyt oli toinenkin hiukan aiempaa paksumpi.

Miten tuota vetyperoksidia laitetaan? Sivelläänkö ihan vaan kynnelle?

Joskus ystävältä kuulin että paranee ainoastaan kunnon antibiooteilla mutta en
haluaisi niitä syödä pitkää kuuria.[/QUOTE]

Mä oon vanupuikoilla sivellyt kynnelle ja tärkeää on saada sitä kynnen alle. Se sillai kuohuttaa sitä sientä pois. Kannattaa kokeilla, taloudellinen menetys ei ainakaan kirvele, varpaat ehkä vähän =)

[QUOTE="zzz";26850734]mulla oli jokunen vuosi sitten eikä auttanut muu kuin puolen vuoden lääkekuuri.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä se kynsisienen sanonut lääkäri ei määrännyt kuuria. Enemmän ihnmeissään nyt.

Mulla oli muista syistä kotona daktarinrasvaa jota koitin ihan huvikseni alkaa laittamaan kynsiin jossa selvästi kynsisieni. Vähitellen alkoi kynnet muuttua ja nyt kahdessa näkyy uutta tervettä kasvua. Yksi kynsi vielä vaatii enemmän hoitoa, mutta onkin ollut pahin noista kolmesta kynnestä.

Tätä siis tarkoitan.
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=581678%28yabasecatalog%29

Apteekissa kyllä neuvovat. Lääkäriltä ihan sisäisen lääkitys on tehokkain. Jos on niin paksut, ettet saa niitä itse leikattua, tai jos se paksuus jo hankaloittaa kävelyä (kengät hankaa), niin mene kosmetologille/jalkahoitajalle. Siellä sitä kynttä sitten hiotaan ohuemmaksi, ja jalkahoitaja voi laittaa siihen heti jotain hoitavaa ainetta. Mutta jatkohoitona lääkäriltä antibiootit ja/tai apteekista suoraan kynnelle levitettävät mömmöt.

3 kk kuurin sienilääkettä, eron ensiseen huomasi heti, vaikka kynsien kasvamisessa terveiksi kestikin puolisen vuotta, mutta ihanaa on ollut tänä kesänä, kun voi käyttää sandaaleita ja muita avonaisia kenkiä, sitä ennen meni vuosia, kun kuljin aina sukat tai kengät jalassa, kun en halunnut varpaitani kenellekään näyttää

Jos vaan pystytte, niin pyrkikää olemaan kesällä paljain jaloin auringossa. Jalkasienet eivät tykkää UV-säteilystä. Moni on aloittanut paljasjalkakävelyn jalkasienen ansiosta. Pimeä hautova kenkä ja sukka jatkuvasti jalassa luo parhaat mahdolliset olosuhteen sienien kasvulle.

Yhteistyössä