Kaipailen todella hyvänmakuisia täytekakku täytteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaas

Vieras
Mitäolette laittaneet. Kakkuun tulee siis kaksi täytettä.Omiakin ideoita tietty on, muttahaluaisin kuulla mitä te laitatteja ottaa niistä vinkkejä. Kakku pitäisi ollajoko tumma(kaakao) tai vaalea pohjainen ja toiveena oli,että päällä ainakin mansikkaa.

Mä oon tehnyt sekä tummaan että vaaleeseen pohjaan mansikkatäytteen, ihan törkeen hyvää ja maistuu ihan mansikkajätskiltä. Siihen tule n. 300g mansikoita mössättynä, 1/2prk vaniljatuorejuustoa, 1prk kermaa, 1 prk valion mansikkakermaa ja 1/2dl vaniljakreemijauhetta. Sokeria voi lisätä jos tuntuu että tarvitsee, mutta musta se on tuollaisenaan jo aika makeeta. :)

Mä teen suklaatäytteiseen kakkuun täytteen mascarbonejuustosta, kermavaahdosta ja sulatetusta maitosuklaasta. Ja sitä pitää olla paljon! Yhtä paksu kerros, kun kakkuakin. Ja kostuttaa tietty pitää, muuten tulee tällä ohjeella kuiva.
Mutta menestys on taattu. :D

[QUOTE="vieraana";24491422]Katsopas tuolta kinuskikissa...:) Ihania täytteitä ja helpot ohjeet![/QUOTE]

Olen katsonut ja kokeillut hänen tekemiä täytteitä,mutta ne alkaa "kyllästyttämään". Teen menaan paljon kakkuja ja jokainen täyte on tullut sieltä kokeiltua. Viimeeksi kokeilin tuota lakritsitäytettä,mutta turkinpippureista.Siitä tuli siis salmiakkitäyte.Hyvää se on jos salmiaksita tykkää.

Mä teen suklaatäytteiseen kakkuun täytteen mascarbonejuustosta, kermavaahdosta ja sulatetusta maitosuklaasta. Ja sitä pitää olla paljon! Yhtä paksu kerros, kun kakkuakin. Ja kostuttaa tietty pitää, muuten tulee tällä ohjeella kuiva.

Tämä kuulostaa hyvltä.Voisin kokeilla tuota kyllä tummasta suklaasta koska kenellekakku tulee pitää erityisesti tummasta suklaasta.

Tummalle kakkupohjalle sopii ihanasti: mansikkkasosetta n. 2-3 dl, 200g maustamatonta tuorejuustoa,2,5 dl kermavaahtoa, sokeria ja vanill.sokeria. Hyydytä liivatteella tarpeen mukaan, jos mansikkasose kovin vetistä. Tästä riittää jo kahteen väliin.

[QUOTE="vieras";24491474]Joka on toisen mielestä hyvää, ei sitä voi ehkä olla sinun mielestäsi.[/QUOTE]

Tuo on täysin totta,mutta kyllä jo paljon pystyy sanomaan ihan siitä mitä täytteeseen tulee,tykkääkö vaiko ei :)

Esim. kaupan mansikkahillo ja kermavaahto/kreemi ei kyllä uppoa :D

Laitatko molempiin väliin samaa vai onko jotain muuta toisessa välissä jos teet kahteen väliin täytteen?

Laitatko molempiin väliin samaa vai onko jotain muuta toisessa välissä jos teet kahteen väliin täytteen?

Laitan samaa täytettä kahteen väliin. Niin ja saatan muuten laittaa sen täytteen alle aprikoosihilloa/marmeladia ohuen kerroksen.
Tein äskettäin ystävän tyttären rippijuhliin tällaiset kakut ja sanojen mukaan olivat oikein tykätyt. Päällisen tein suklaakermavaahdosta. (sulatetaan suklaa kermaan, annetaan jäähtyä ja vaahdotetaan)
En itse niin välitä sellaisesta "kiiltävästä" kuorrutteesta ja sen saaminen kauniiksi on mulle iso haaste. ;)

Laitan samaa täytettä kahteen väliin. Niin ja saatan muuten laittaa sen täytteen alle aprikoosihilloa/marmeladia ohuen kerroksen.
Tein äskettäin ystävän tyttären rippijuhliin tällaiset kakut ja sanojen mukaan olivat oikein tykätyt. Päällisen tein suklaakermavaahdosta. (sulatetaan suklaa kermaan, annetaan jäähtyä ja vaahdotetaan)
En itse niin välitä sellaisesta "kiiltävästä" kuorrutteesta ja sen saaminen kauniiksi on mulle iso haaste. ;)

Kiitoksia, tuota minä kokeilen :)

Mä oon tehnyt sekä tummaan että vaaleeseen pohjaan mansikkatäytteen, ihan törkeen hyvää ja maistuu ihan mansikkajätskiltä. Siihen tule n. 300g mansikoita mössättynä, 1/2prk vaniljatuorejuustoa, 1prk kermaa, 1 prk valion mansikkakermaa ja 1/2dl vaniljakreemijauhetta. Sokeria voi lisätä jos tuntuu että tarvitsee, mutta musta se on tuollaisenaan jo aika makeeta. :)

Ja tätä kokeilen kanssa :) Unohtui aikaisemmin mainita. Kiitos

Yhteistyössä