Kaikkien aikojen hääkutsu

  • Viestiketjun aloittaja taidamme jättää menemättä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuossa punnitaan se ketkä oikeesti on ystäviä :D
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
Eihän ne häälahjalistat sitä varten ole (ei ainakaan pitäisi olla), että siitä listalta on pakko valita lahja. Niiden tarkoitus on toimia apuna lahjaa valittaessa.
 
hajuherne
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuossa punnitaan se ketkä oikeesti on ystäviä :D
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
me katottiin kans miehen kaa jotain hääohjelmaa missä oli lahjalista ja mies ihmetteli et MIKÄ EES ON LAHJALISTA?Sitteku selitin ni oli sitä mieltä et tosi typerää tollaset listat et ei muka saa viedä mite itse haluaa,olen kyllä samaa mieltä.Jos tulee joskus kutsu häihin jossa lista ni jätän menemättä tai vien mitä ite haluan.Ja mihinkään sellasiin en mene jossa pitää ite maksaa syömisensä ja juomisensa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja snusmumrigen:
No, oh hoh! Jos rahaa ei oo niin miksei vois järjestää kavereille esim. kotona jotain pieniä illanistujaisia. Aika rahastuksen maulta vaikuttaa.
Näin juuri! Meillä oli 2vko sitten niin pienenpienet "häät" tai lähinnä naimisiinmeno, että ei mittään järkee, mutta tunnelma oli hyvä köyhäilystä huolimatta. Käytiin pienellä risteilyllä serkun veneellä (otti huikeet 20e 3 tunnin reissusta), piknik-eväät siellä ja illalla sitten eka kakkukahvit ja sit boolia ja drinksuja sekalaisesta viinakaapin sisällöstä sekä dippailuja kotosalla. Sen verran omakustannetta laitettiin mekin, että luvattiin tarjota terävämmät alkoholit mut siiderit ja kaljat sai jokainen tuua henk. koht. Eli suht normi kotibile-illanistujaismeininki.

Tossa vähän tuntuu et ei oo pystytty tekeen sitä raakaa ratkasua et ok, nou mani eli jostain pitää tinkiä. Olisin mäkin ehkä halunnu "oikeet" häät, mut jos raha muutenkin tiukilla niin pitää tehdä valintoja.

Mutta onnea heille :)

 
>=)
Alkuperäinen kirjoittaja taidamme jättää menemättä:
Kirkkoon kutsuttu suku+ ystävät ja sen jälkeen kahvitilaisuus suvulle. Illalla ystäville hääjuhla omakustanne hintaan ja ruoat oli kaikki alkaen 15e salaatti, pääruoka 25e jne.

No ymmärrän että jos ei ole varaa vieraita ruokkia niin voi sen hoitaa näinkin.

Mutta mutta...

Kutsun lopussa lukee, että häälahjan sijasta toivotaan että vieraat osallistuvat unelma häämatkan kustannuksiin valmitsemallaan summalla ja tilinumero perässä!

Johan on rahastuksen makua kun saa ruoat&juomat maksaa itse ja vielä kustantaa parin häämatkaa!
jäis meiltä juhlat väliin tai ei syötäis mitään siellä.. tai otettais omat juomat ja parikymppiä annettais tilille... :saint:
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuossa punnitaan se ketkä oikeesti on ystäviä :D
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
Eihän ne häälahjalistat sitä varten ole (ei ainakaan pitäisi olla), että siitä listalta on pakko valita lahja. Niiden tarkoitus on toimia apuna lahjaa valittaessa.
Mä olen nähnyt kutsukortit missä luki että vain lahjalistasta saa valita lahjan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuossa punnitaan se ketkä oikeesti on ystäviä :D
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
Eihän ne häälahjalistat sitä varten ole (ei ainakaan pitäisi olla), että siitä listalta on pakko valita lahja. Niiden tarkoitus on toimia apuna lahjaa valittaessa.
Mä olen nähnyt kutsukortit missä luki että vain lahjalistasta saa valita lahjan =)
Ohhoh! Se on kyllä noloa... Kyllä jäisi meiltä semmoset häät välistä.
 
Ninni
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin.
Kyllä silloin jätetään kutsusta puheet unelmien häämatkasta pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Kyllä minäkin vielä ymmärtäisin, että jos ei ihan oikeasti ole rahaa järjestää häitä, mutta halutaan silti juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa, niin pyydetään vieraita syömään omalla kustannuksella, mutta että kehdataan vielä sen jälkeen ruinata rahaa? Hieman liikaa minusta.
 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin.
Kyllä silloin jätetään kutsusta puheet unelmien häämatkasta pois.
Ihmiset, ketkä haluavat antaa lahjan, voivat osallistua heidän häämatkansa kustannuksiin. Jos kyse olisi omasta ystävästäni, haluaisin ehdottomasti antaa lahjaksi juuri jotain sellaista, mitä hääpari itse on toivonut - tässä tapauksessa matkaa.

Jos kyseessä on normaalisti toimeentuleva pari ja tässä on vain halu jakaa kustannukset vieraille, ei toimintatapa tuntuisi hyvältä. Mutta mielelläni soisin vähävaraisille ihanat häät ja unelmien häämatkan. Kerran sitä (toivottavasti) vain naimisiin mennään :)

 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
:LOL: juu, saattais jäädää meiltäkin menemättä ihan periaatteesta.

*muoks* no kirkkoon vois kyllä mennä...
Näin tehtäisi meilläkin, kirkkoon voisi mennä jos läheisistä ystävistä kyse, muuten ei mentäis kyllä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuossa punnitaan se ketkä oikeesti on ystäviä :D
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
me katottiin kans miehen kaa jotain hääohjelmaa missä oli lahjalista ja mies ihmetteli et MIKÄ EES ON LAHJALISTA?Sitteku selitin ni oli sitä mieltä et tosi typerää tollaset listat et ei muka saa viedä mite itse haluaa,olen kyllä samaa mieltä.Jos tulee joskus kutsu häihin jossa lista ni jätän menemättä tai vien mitä ite haluan.Ja mihinkään sellasiin en mene jossa pitää ite maksaa syömisensä ja juomisensa!
Tietenkin saa viedä jotain mitä haluaa, mutta jos ei keksi mitään niin lahjalista on siihen kohtaan kätevä apu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taidamme jättää menemättä:
Kirkkoon kutsuttu suku+ ystävät ja sen jälkeen kahvitilaisuus suvulle. Illalla ystäville hääjuhla omakustanne hintaan ja ruoat oli kaikki alkaen 15e salaatti, pääruoka 25e jne.

No ymmärrän että jos ei ole varaa vieraita ruokkia niin voi sen hoitaa näinkin.

Mutta mutta...

Kutsun lopussa lukee, että häälahjan sijasta toivotaan että vieraat osallistuvat unelma häämatkan kustannuksiin valmitsemallaan summalla ja tilinumero perässä!

Johan on rahastuksen makua kun saa ruoat&juomat maksaa itse ja vielä kustantaa parin häämatkaa!
Kai kutsuun oli vielä kirjoitettu "omakustanne hinta" ja "unelma häämatka"? Voisin olla menemättä jo sen takia, jos kaverini ei näkisi kutsuun sen verran vaivaa, että kirjoittaisi yhdyssanat yhteen.

:LOL: :LOL: :LOL: Ihan samaa ajattelin.
 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja rattus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Kyllä minäkin vielä ymmärtäisin, että jos ei ihan oikeasti ole rahaa järjestää häitä, mutta halutaan silti juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa, niin pyydetään vieraita syömään omalla kustannuksella, mutta että kehdataan vielä sen jälkeen ruinata rahaa? Hieman liikaa minusta.
Ei tuo minusta ole ruinaamista. Niiden, ketkä haluavat antaa lahjan, on parempi tietää toiveesta, ettei osta esim. jotain astiastoa, mille ei ole käyttöä. Mutta riippuu kyllä paljon sanamuodoista kutsussa, miten nämä asiat kokee.

Itse olen myös todella vähissä varoissa elänyt ja nyt kun on parempi taloudellinen tilanne, mielelläni tuen ja autan niitä, kenellä ei ole yhtä hyvin. Jos siis todellinen tarve siihen on.

Näissä tilanteissa toivoisin, että ihmisillä olisi toisinaan parempi tahto toisiaan kohtaan. Peace.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
:LOL: juu, saattais jäädää meiltäkin menemättä ihan periaatteesta.

*muoks* no kirkkoon vois kyllä mennä...
Näin tehtäisi meilläkin, kirkkoon voisi mennä jos läheisistä ystävistä kyse, muuten ei mentäis kyllä!
Tilaisuuteen voi olla painettu ohjelma ja pääsymaksu. Saattaapi olla että kiertoon laitetaan vielä samettipussukka.
 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
:LOL: juu, saattais jäädää meiltäkin menemättä ihan periaatteesta.

*muoks* no kirkkoon vois kyllä mennä...
Näin tehtäisi meilläkin, kirkkoon voisi mennä jos läheisistä ystävistä kyse, muuten ei mentäis kyllä!
Jos et olisi valmis läheisen ystäväsi hääjuhlaan menemään tuollaisen asian takia, katsopa peiliin nainen ja mieti, mitä tarkoittaa "läheinen ystävä". Jos minun läheinen ystäväni käyttäytyisi noin, olisi kyllä entinen. Jos hänellä ei olisi varaa tulla, tilanne olisi eri, mutta vain periaatteellisista syistä johtuen en voisi hyväksyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja rattus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Kyllä minäkin vielä ymmärtäisin, että jos ei ihan oikeasti ole rahaa järjestää häitä, mutta halutaan silti juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa, niin pyydetään vieraita syömään omalla kustannuksella, mutta että kehdataan vielä sen jälkeen ruinata rahaa? Hieman liikaa minusta.
Ei tuo minusta ole ruinaamista. Niiden, ketkä haluavat antaa lahjan, on parempi tietää toiveesta, ettei osta esim. jotain astiastoa, mille ei ole käyttöä. Mutta riippuu kyllä paljon sanamuodoista kutsussa, miten nämä asiat kokee.

Itse olen myös todella vähissä varoissa elänyt ja nyt kun on parempi taloudellinen tilanne, mielelläni tuen ja autan niitä, kenellä ei ole yhtä hyvin. Jos siis todellinen tarve siihen on.

Näissä tilanteissa toivoisin, että ihmisillä olisi toisinaan parempi tahto toisiaan kohtaan. Peace.
Jos sitä rahaa ei ole, mutta häät on saatava, niin kyllähän niillä lahjaksi saaduilla rahoilla varmaan vieraiden ruoat kustantaisi. Minusta ei vain ole hyvien käytöstapojen mukaista laittaa vieraita maksamaan juhlia ja sen lisäksi vielä pyytää rahaa häämatkaan.
 

Yhteistyössä