Kaikki viisaat lukekaa tää ja auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alkuun sanon että tiedän olleeni tyhmä kun luotin ihmiseen joten sitä ei tarvitse erikseen kertoa.

Eli asun vuokralla ja olemme kirjoittaneet vuokranantajan kanssa määräaikasia sopimuksia nyt on kolmas menossa.
Mutta ennenku tätä kolmatta kirjoitettiin kun hän soitti ja kysyi että jatketaanko viellä että hän haluaisi. Niin kerroin hänelle että en ole asumassa enään kokonaista vuotta tässä vaan olen ostamassa oman asunnon heti kun sopiva tulee viimeistään keväällä. Ja tämä sopi hänelle, hän halusi silti että jatkamme vuokrasopimusta (tämän puhelun äitini on kuullut)
No sitten hän tuli tänne ja kirjoitimme taas vuodenmääräaikasen kysyin viellä että eikös tämä pitäisi kirjoittaa toistaiseksivoimassa olevaksi ja hän sanoi että ei tarvitse. No juteltiin viellä siitä että en asu koko vuotta ja kaikki piti olla hyvin. Kysyin viellä että mites irtisanominen niin sanoi että tee se kirjallisena. Lupasin taas että autan häntä löytämään uudet vuokralaiset ja kaikki oli hyvin. Paitsi kun pyysin mustaavalkosella näistä niin sano että voin luottaa häneen. Ei hän olisi niin ilkeä että vaatisi mut jäämään tähän. No minä luotin tähän herttaseen vanhaa rouvaa. Nyt kun piti irtisanoa asunto niin on unohtanut kaiken mistä puhuttiin. Olen laittanut kaksi irtisanomista mutta ei ole vastannut niihin. Olen myös yrittänyt soittaa mutta ei vastaa enää. Olen jo palkannut lakimiehen hoitamaan tätä mutta tää mun ahistus ei helpota. Onko muilla ollut ikinä vastaavaa tilannetta että suullinensopimus on petetty?

Sua on kusetettu, määräaikainen sopimus on määräaikainen ja sitoo molempia osapuolia sovitun määräajan.
Olisit vaatinut vuokrasopimukseen irtisanomispykälän kirjallisena niin ei olisi mitään ongelmaa

Kauanko olet yrittänyt tavoitella tyyppiä? Voihan olla, että on sairaalassa, matkoilla tms.
Mikä teillä on sovittu sakoksi, jos muutatkin aikaisemmin? Jos ei ole sovittu mitään, niin ei sitä kovin monen kuun vuokran suuruista summaa isommaksi mikään oikeus määrää. Eli todellakin lakimies ja oikeuteen meno kumman tahansa osapuolen toimesta tulee kalliimmaksi, kun antaa asian olla. Eli tuskin se mummelikaan sinua oikeuteen haastaa, vaikka aikaisemmin muuttaisit.

Yhteistyössä