Kaikki verenluovutukseen

• Viestiketjun aloittaja Helekutti
  • Ensimmäinen viesti
Helekutti
Flunssakausi on vähentänyt verenluovuttajien määrää rajusti. Useiden O- potilastapausten takia O- eli hätäverivarastot ovat vähenneen kriittisen pieneksi.

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=2&VID=default&SID=751743997031682&S=1&A=closeall&C=24963

vieras
en uskalla, oikeasti. eikä ne mua varmaan ottaisi kun mulla on pieni vauva. ja ainakin ennen siinä on ollut painoraja 50 kg, en sikskää pääse... syitä kyllä löytyy, kun tarpeeksi neuloja pelkää!

A shadieeyah
jahka tästä flunssasta paranee niin kipasen heti(A- on näköjään lopussa).

(viimeeks oli nimittäin yhestä numerosta kiinni että ottavatko luovutukseen vai ei=hb:sta siis).

vieras
Minussa virtaa O- verta. Ja synnytyksestäkin on just reilu vuosi. Eli sinällään voisin mennäkin. Mutta mä pelkään sitä luovutuksen jälkeistä oloa..eli huippaa ja tulee huono olo.

En siis ole ikinä luovuttanut. :(

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minussa virtaa O- verta. Ja synnytyksestäkin on just reilu vuosi. Eli sinällään voisin mennäkin. Mutta mä pelkään sitä luovutuksen jälkeistä oloa..eli huippaa ja tulee huono olo.

:hug: ei tarvitse suotta pelätä. Rauhassa varaat aikaa..syöt ennen luovutusta ja juot. Sen jälkeen lepäät rauhassa ja syöt sitten päälle. Ja maltilla kotiin. Illalla ei vaan kannata nostella painavia ja muistaa juoda :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos et ole koskaan luovuttanut niin miten voit pelätä sitä oloa?

Mulle ei ikinä ole tullut mitään. Ja siihen saa jäädä lepäämään hetkeksi ja sen jälkeen he tarjoavat leipää, pullaa ja juotavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kiertelevät verenluovutuspisteet kattavat aika ison alueen

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=197&VID=default&SID=751743997031682&S=1&A=closeall&C=24965

ei käy meidän paikkakunnalla,ja jos luovutuksen jälkeen tulee huono olo niin miten sitä sitten ajas 40min matkan kotiin..harmi,mielellään kyllä olisin luovuttanut.

Helekutti
Ne ekat kerrat oli aika vaikeita, kun pelkäsi ja jännitti. Sitten kun se oli ohi niin oli aidosti hyvä mieli siitä että teki sen. Ja aina siitä tulee yhtä hyvä mieli :)

Yhteistyössä