Kaikki tietävät vastatkaa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ongelma; olemme avoliitossa (menossa naimisiin parin vuoden sisällä). Minulla 3vuotias ihana tyttö. Eli olemme vissiin siis "uusperhe" vai mikä ikinä olikaan.

No ongelmana on nyt se, että jos kuolisin niin kuka saisi lapseni? :/ Minulla on yksinhuoltajuus ja tyttö näkee isäänsä kerran kuukaudessa päivän. Miten/millä tapaa voisin saada turvattua lapseni tulevaisuuden avopuolisoni luona jos kuolisin? Tai edes minun vanhempien luona, siis tytön mummun ja papan luona? Huolestuttaa ja ahdistaa tämä asia että onko mitää tapaa elossa ollessani "järjestää" em tilanteiden varalta lapseni tulevaisuus?

Vissiin testamentti ei kuulu tähän millään lailla?

Entä sitten kun ollaan naimisissa? Voiko huoltajuutta "jakaa" aviopuolison kanssa (ei siis lapsen bioisä)?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ongelma; olemme avoliitossa (menossa naimisiin parin vuoden sisällä). Minulla 3vuotias ihana tyttö. Eli olemme vissiin siis "uusperhe" vai mikä ikinä olikaan.

No ongelmana on nyt se, että jos kuolisin niin kuka saisi lapseni? :/ Minulla on yksinhuoltajuus ja tyttö näkee isäänsä kerran kuukaudessa päivän. Miten/millä tapaa voisin saada turvattua lapseni tulevaisuuden avopuolisoni luona jos kuolisin? Tai edes minun vanhempien luona, siis tytön mummun ja papan luona? Huolestuttaa ja ahdistaa tämä asia että onko mitää tapaa elossa ollessani "järjestää" em tilanteiden varalta lapseni tulevaisuus?

Entä sitten kun ollaan naimisissa? Voiko huoltajuutta "jakaa" aviopuolison kanssa (ei siis lapsen bioisä)?
perheen sisäinen adoptio =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

perheen sisäinen adoptio =)

Pitääkö lapsen bioisältä kysyä lupaa tai miten sen järjestää? :(

Hmmm...tarkoititko kaikki ketkä tietää asiasta
vaiko kaikkitietävät!!???

No joo...soorryy...

Eli lapsesi isällä on oikeus biologisesti lapseen,hän voi saada huoltajuuden.
Myös lapsesi nykyinen isä,vaikkei ole bio voi saada huoltajuuden.Siinä katsotaan lapsen paras,esim jos ei isäänsä ole vuosiin nähnyt ja elänyt esim isäpuolen kanssa 5 vee.
Ja paikkakunta,vaihtuisiko se jne.

Voit myös tehdä ns.testamentin jossa ilmaset oman halusi,kelle lapsesti haluat.
Olen itse tehnyt moisen.
Se pitää tehä lakimiehellä ja maksaa kyllä.kai netistäkin voi löytää sellaisia,todistajat vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ei kai adoptio onnistu ilman bioisän suostumusta? Miksei lapsi vois hänelle mennä jos sulle sattuis jotain?

Jos ap:lla n yksinhuoltajuus niin bio:lla ei ole lapseen mitään oikeuksia. Tällöin voi päättää yksin kaikista lapsen asioista, eikä siihen ole bio:lla mitään sananvaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Hmmm...tarkoititko kaikki ketkä tietää asiasta
vaiko kaikkitietävät!!???

No joo...soorryy...

Eli lapsesi isällä on oikeus biologisesti lapseen,hän voi saada huoltajuuden.
Myös lapsesi nykyinen isä,vaikkei ole bio voi saada huoltajuuden.Siinä katsotaan lapsen paras,esim jos ei isäänsä ole vuosiin nähnyt ja elänyt esim isäpuolen kanssa 5 vee.
Ja paikkakunta,vaihtuisiko se jne.

Voit myös tehdä ns.testamentin jossa ilmaset oman halusi,kelle lapsesti haluat.
Olen itse tehnyt moisen.
Se pitää tehä lakimiehellä ja maksaa kyllä.kai netistäkin voi löytää sellaisia,todistajat vaan...

mie olen tehny tuon testamentin niinku tuossa aiemmin jo sanoin. Mut ei mulla maksanu mitään. Tein oikeusaputoimistossa.. Nehän laskuttaa tulojen mukaan.. kai??

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Ei kai adoptio onnistu ilman bioisän suostumusta? Miksei lapsi vois hänelle mennä jos sulle sattuis jotain?

Jos ap:lla n yksinhuoltajuus niin bio:lla ei ole lapseen mitään oikeuksia. Tällöin voi päättää yksin kaikista lapsen asioista, eikä siihen ole bio:lla mitään sananvaltaa.

No ei se nyt ihan noin mene :o

Alkuperäinen kirjoittaja ei todellakaam:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

No ei se nyt ihan noin mene :o

Ei mee.ei voi adoptoida ihan tuosta vaan.On isällä silti oikeuksia,vaikkei huoltajuutta olekaan.

Bioisä ei ole kykenevä huolehtimaan ja kasvattamaan lasta, ei minkään ikäistä.
Hyvä että itsestää pystyy huolehtimaan. (Jatkuvasti "lainailee" rahaa yhteisiltä tutuiltamme, juo noin 3krt viikos, ei omaa saatika vuokra-asuntoa, asuu siis tyttökaverin luona, tyttökaveri samaa elämän tapaa noudattava,) listaa voi jatkaa loputtomiin.

Tosin en tiedä laittaisko ees vastaan vaikka huoltajuus tulisi miehelleni (siis tulevalle aviomiehelle )

Olisi lapselle paras olla tasapainoisen ja luotettavan ihmisen luona ja ennen kaikkea KOTONAAN.

Tämä kuolema on nyt jossittelua, mutta elämästä kun ei tiedä :/

Voihtan kysyä jo nyt adoptio juttua.Siis olisko sitä vastaa.
Silloin hänen ei tarttis maksaa elareita.

VOi olla että suostuisi siis jos moinen luuseri.

Joo no VARMASI suostuis jos elareista saisi vapautuksen :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siinä teillä on ratkaisu!!
Eikös vaan...??

Oletko varma että tämä toimii ihan näin? Että avioliittoon, sitten adoptoidaan että saadaan miehelle huoltajuus ja sit bioisä vapautuu elareista?

On,on !!
NOin se menee.
Mutta onko sun nyksä valmis ottamaan lapsen itelleen ihan ikuisesti?
Se on myös iso asia.
Hänestä tulee silloin ainut isä ja bio isä menettää tapaamisoikeutensakin.

No,tuskin häntä tällä hetkellä haittaa,mut osaako miettiä tulevaisuuteen?

Mutta adoptio vapauttaa elareista eksäs.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siinä teillä on ratkaisu!!
Eikös vaan...??

Oletko varma että tämä toimii ihan näin? Että avioliittoon, sitten adoptoidaan että saadaan miehelle huoltajuus ja sit bioisä vapautuu elareista?

On,on !!
NOin se menee.
Mutta onko sun nyksä valmis ottamaan lapsen itelleen ihan ikuisesti?
Se on myös iso asia.
Hänestä tulee silloin ainut isä ja bio isä menettää tapaamisoikeutensakin.

No,tuskin häntä tällä hetkellä haittaa,mut osaako miettiä tulevaisuuteen?

Mutta adoptio vapauttaa elareista eksäs.

Kiitos tiedoista :)