Kaikki palstatohtorit apuun! (alaselkävaivaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammattilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ammattilainen

Vieras
Mua on koko viikon vaivannut outo kipu alaselässä. Ekaksi odottelin menkkoja alkavaksi (vauva 3k) mutta ei niitä ole kuulunut. Sitten olin varma että olen raskaana ( :o ) vaikka se teoriassakaan ei pitäisi olla mahdollista. Tein kuitenkin 2 testiä eri päivinä ja negaa näytti. (Mulla siis edelisissä raskauksissa on ollut lähes ainoa oire tuo alaselkäkipu.)

Eilen illalla sauna jälkeen mies huomasi mun alaselässä turvonneen alueen, ehkä n, 4 cm halkaisijaltaan. Se on tuossa just p*rsevaon yläpuolella, selkärangan päällä. Kipu on nyt muuttunut sellaiseksi polttelevaksi, vähän niinkuin tulehduksmaiseksi. Mitä ihmettä tää vois olla, onko kellään ollut vastaavaa? Ei varmaan voi enää liittyä synnytykseen eikä spinaalipuudutukseenkaan? Spinaali laitettiin vähän ylemmäs kuin missä tuo turvotus on.

Joo ja menen lääkäriin jos tarve vaatii, mut en viittis "turhaan" mennä... :whistle:

Kipuun en osaa ottaa kantaa, mutta se turvonnut alue lienee ollut siinä aina. Lähes kaikilla on vaon yläpäässä "turvonnut" kohta, siis ei sellanen koholla oleva alue. Se on normaali, ehkä siihen aan nyt kiinnitti huomiota, kun selkä oli kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja faktatyttö:
Kipuun en osaa ottaa kantaa, mutta se turvonnut alue lienee ollut siinä aina. Lähes kaikilla on vaon yläpäässä "turvonnut" kohta, siis ei sellanen koholla oleva alue. Se on normaali, ehkä siihen aan nyt kiinnitti huomiota, kun selkä oli kipeä.

Joo mä kans ite ajattelin että se on ollut siinä aina, mut kun mies paineli sitä, niin se tuntui aralta, ninkuin siel olis ollut jotain nestettä tms. :o Oudointa on se, että burana ei tunnu auttavan. Nytkin aamulla otin, ja ei mitään vaikutusta.

Aamuäree: en usko pissatulehdukseen, sen tunnistan kyllä. nimim. kokemusta on.

Yhteistyössä