kaikki niksit laihduttamisesta

  • Viestiketjun aloittaja uusi laihdutaja
  • Ensimmäinen viesti
uusi laihdutaja
olen uusi. mutta en ole vielä ehtinyt rekistöröityyn käyttäjäksi.
olen laihduttanut viikon mutta koska en tiedä laihduttamisesta mitään niin kertokaa kaikki mitä te teetta

esim. käytättekö kevyt aineksia vai tavallia?
ent äruokailu kuinka usein? ja mitä?
olemme 6 henkinen perhe ja jos teen esi. uunimakkaraa niin kyllähän minäkin makkaraa syön.
eli pitääkö luopua kaikesta makkara/nakit/jauheliha ?
paljonko pitää juoda? ja voiko fun light sokeritonta juoda?

entäs jumppaliikkeet onko jotain kivoja liikkeitä?
ja kuinka pitkiä lenkkejä teette? entä onko kuntopyörää? entäs minkälaisia matkoja sillä?

ja sitten paino koska pitäs alkaa paino tippuun?
ja pitääkö puynnita joka päivä.
 
Hei!

Jos haluaa laihtua pysyvästi se vaatii elämänmuutosta..
Alku oli vaikeaa, mutta nyt en vaihtas!

- Jätä pois ylimääräiset hiilarit; vaalea leipä, makaroni, riisi, peruna ja tee tilalle salaatti tai kasviksia. Maha täyttyy samalla tavoin!

- Varsinkaan yöllä et tarvitse hiilareita, iltapalaksi


- Paljon proteiinia; kanaa, kalaa, nautaa ym. vähärasvaista!

- yhtenä päivänä viikossa saat syödä ihan mitä vain; aineenvaihdunta vilkastuu!

:attn: :attn: :attn: TEHOAA!!!!!!
 
Miksei perunoita? Eikös niitä vois ainakin vähän ottaa lautaselle?

Mie ite en syö enää ku pari pottuu aterialla tai sit pelkkii pakastevihanneksia lisänä. Mutta miksei perunoita, ne kun tuntuu niin perusruoalta että! En osais olla ilman :ashamed:

Niksejä: Ite jätin leivän pääliset ensin pois ja ostin voimariinin tilalta kevyt levitettä, Minilätta kait kuuluu siihen kastiin. Ja sit vaihdoin vaalean leivän ruisleipään. Kahden pienen lapsen kanssa syödessä oli mukavaa syödä saman kokoisista lautasista kuin lapset, saatiin hyvät naurut kun äidinkin lautaselta paljastui Nasu tai Puh! :D Siis annoskoko pieneni totaalisesti ja silti näytti et lautanen on täynnä ja ruokaa riittävästi. Mun suuri virhe on aikaisemmin ollu vain yksi lämmin ateria päivässä, nyt menee jo kolme( aamiainen, lounas ja päivällinen). Ei tarvi ahtaa niin täyteen kun tietää et kohta taas saa ruokaa. :p
 
piiukka
Kyllä tavallisellakin ruualla laihtuu, kun vähän kattelee määriä mitä syö! Syön kaksi normaaliateriaa päivässä, puolet katon kasviksia ja pieni peruna ja lisäke mitä milloinkin on. Leivän olen jättänyt lämpimältä ruualta pois ja syön sen sitten välipalaksi. Vatsalaukku on pienentynyt hurjasti, en jaksa enää isoja annoksia edes syödä! Ja herkkuja en syö mitään ja hyvin on pärjännyt! =) Onnea laihdutukseen!
 
Leipä pois kokonaan, ellet sitten syö esim. voileipää, joka on lounas sinällään. Siis ylimääräinen ruuan kanssa syöty leipä pois.

Selkeät ruoka-ajat ja napostelu välissä vähäkalorisiin ruokiin, kuten varsiselleri, porkkanatikut, kukkakaali jne.

Liikuntaa enemmän ja paljon, paljon veden juontia.
 
lisätäkseni vielä en ole ikinä syönyt rasvatonta jogurttia tai margariinejä tai yleensäkään light-tuotteita. Kun kohtuudella syö tavallisia, niin eipä ole haitaksi... :D :D

Light-tuotteita syödessä helposti ajatus kääntyy "Otanpa hieman lisää kun tämä on vähärasvaista..." Sit tulee syötyä tuplamäärä ja todellisuudessa sokeria voikin olla lisätty enemmän...
 
Maija ohoi!

jätin pari viikkoa sitten herkuttelun vähemmälle, eli vkl saa syödä hyvää ainoastaan. Samaan aikaan aloitin kuntoilun raskauden jälkeen (tyttö 3kk). Kuulosti hyvältä ohjeistuksesi, mutta vaikuttaako maidon tuloon?? Tyty siis täysimetyksessä vielä. Mitä suosittelisit iltapalaksi, sillä olen varsinainen peruna, leipä-fani...

" Hei!

Jos haluaa laihtua pysyvästi se vaatii elämänmuutosta..
Alku oli vaikeaa, mutta nyt en vaihtas!

- Jätä pois ylimääräiset hiilarit; vaalea leipä, makaroni, riisi, peruna ja tee tilalle salaatti tai kasviksia. Maha täyttyy samalla tavoin!

- Varsinkaan yöllä et tarvitse hiilareita, iltapalaksi


- Paljon proteiinia; kanaa, kalaa, nautaa ym. vähärasvaista!

- yhtenä päivänä viikossa saat syödä ihan mitä vain; aineenvaihdunta vilkastuu!"

 
Hei Ninnukka!

Itse söin vielä täysimetyksen aikana tosi vapaasti eli söin perunaa ym. mutta kohtuudella. Laihduttaminen saattaa vähentää maidon tuloa...

Iltapalaksi olen tottunut syömään (voi kuulostaa pahalta, mutta jää koukkuun!) maitorahkaa (Ehrman) jogurtin tai/ja marjojen kanssa. Maha todellakin täyttyy! Maitorahkassa on proteiinia sopivasti. TESTAAPA ja kirjoittele maistuuko!

Toinen vaihtoehto on syödä esim. palanen savulohta tai kanaa.

Tsemiä!! :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Mulla on ihan tällanen perinteinen laihdutuskaava: syö kevyesti ja liiku mahdollisimman paljon! Itse käytän jonkin verran kevyt-tuotteita, kuten leikkeleet, jugurtti, levite (leivän päälle). Mutta paljon kasviksia ja hedelmiä, esim. kun tulee makean nälkä syön hedelmiä ja joskus kuivattuja hedelmiä muutaman (taateli), herkut oon jättäny kokonaan pois sekä suolaiset että makeat. Joka päivä teen yleensä kaksi kävelylenkkiä koiran ja vaunujen kanssa ja lisäks jumppailen kotona omia liikkeitä, vatsoja pyrin tekemään lähes joka arkipäivä, riippuu miten poju (7 kk) sallii ;) .
Ei muuta kuin onnea ja jaksamista laihdutukseen!!!
 

Yhteistyössä