Kaikki lastenvaatefriikit tähän ketjuun

  • Viestiketjun aloittaja ainakin minä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
No kyllä minusta tulee halvemmaksi ostaa KappAhlista se retrokuvioinen paita alle kymmenellä eurolla 25% alennuksella kuin Me&I, UrbanElk tms 25?. Noistakin Lindexin ja Kappahlin vaatteista saa huutiksessa vielä ihan hyvin hintaa.
 
nelli
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
Nyt olisi kiva kuulla, mikä on sitten se lindexin hintainen laadukas vaate. Jos nyt ei henkkamaukasta puhuta. Ei oikein halvemmalla saa mitään päällepistettävää..

Lisäksi jälleenmyyntiarvo toki on kalliimmassa isompi, mutta suhteellinen kulu yhä suurempi. Siis ei kuitenkaan noissa kalliissa merkeissä päästä kai nyt hirveän suuriin jälleenmyyntihintoihin suhteessa ostohintaan (%). Tosin ulkonäkösyistä on ollut pakko siirtyä myös 20-40e lastenvaatteisiin - pojille kun valikoimat ovat ankeita.
En tainnut kuitenkaan kirjoittaa, että Lindexin hintainen... Luetun ymmärtämisen vaikeus...? Jos esim. Lindexillä maksaa pusero 16,95 ja saan vastaavan puseron jonka tiedän laadukkammaaksi hintaan 20e (ja myyn sen eteenpäin 8-10e) ni kyllä mä ostan sen kalliimman.. Kukin taaplaa tyylillään! :)
Itse olen saanut Lindexin ja Kappahlin vaatteista takas 50-90% myyntihinnasta, joskus jopa enenmmän kuin mitä itse maksoin uutena=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Benetton, Gap, Gymboree ja Esprit nyt heti tuli mieleen halvoista merkkivaatteista.
Espritistä ja benettonista saa ehdottomasti huonomman hinnan huutiksessa kuin vaikka Lindexistä.
Ehkä, en ole itse huomannut. Mutta kyllä esim. paidat ja colleget säilyvät paljon parempina monissa pesuissa kuin esim. Lindexin, Kappahlin tai H&M:n vastaavat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Benetton, Gap, Gymboree ja Esprit nyt heti tuli mieleen halvoista merkkivaatteista.
Espritilläkin on monen hintaista, joku paita maksaa 40? ja jonkun peruspaidan saattaa saada alta 10?. Mutta noita ja benettoniakin on tullut jonkin verran ostettua, mutta lähinnä alesta.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Benetton, Gap, Gymboree ja Esprit nyt heti tuli mieleen halvoista merkkivaatteista.
Espritistä ja benettonista saa ehdottomasti huonomman hinnan huutiksessa kuin vaikka Lindexistä.
Ehkä, en ole itse huomannut. Mutta kyllä esim. paidat ja colleget säilyvät paljon parempina monissa pesuissa kuin esim. Lindexin, Kappahlin tai H&M:n vastaavat.
No minulla taas kokemus että monesti Benettonin trikoopaidat on ekana huonoja, eivät kyllä toisaalta maksakaan yhtään sen enempää kuin Lindexitkään.
 
Nalkuttava Talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
Nyt olisi kiva kuulla, mikä on sitten se lindexin hintainen laadukas vaate. Jos nyt ei henkkamaukasta puhuta. Ei oikein halvemmalla saa mitään päällepistettävää..

Lisäksi jälleenmyyntiarvo toki on kalliimmassa isompi, mutta suhteellinen kulu yhä suurempi. Siis ei kuitenkaan noissa kalliissa merkeissä päästä kai nyt hirveän suuriin jälleenmyyntihintoihin suhteessa ostohintaan (%). Tosin ulkonäkösyistä on ollut pakko siirtyä myös 20-40e lastenvaatteisiin - pojille kun valikoimat ovat ankeita.
En tainnut kuitenkaan kirjoittaa, että Lindexin hintainen... Luetun ymmärtämisen vaikeus...? Jos esim. Lindexillä maksaa pusero 16,95 ja saan vastaavan puseron jonka tiedän laadukkammaaksi hintaan 20e (ja myyn sen eteenpäin 8-10e) ni kyllä mä ostan sen kalliimman.. Kukin taaplaa tyylillään! :)
No euro sinne tai tänne ei kaada mun budjettia. Lindexillä trikoopaita maksaa 10e, joten 20e on kyllä ihan eri hinta. Vai tarkoititko hupparia? Mitkä ne sinun laadukkaammat ovat? Ainakin itse olen törmännyt monesti sitten 40-60e huppareihin kun kivoja olen etsinyt (Marimekko, Småfolk, Katvig).

Anna nyt tulla, että pääsee surffaamaan uusia tuttavuuksia. Ei ne lopu kesken vaikka kerrotkin meille muille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Benetton, Gap, Gymboree ja Esprit nyt heti tuli mieleen halvoista merkkivaatteista.
Espritistä ja benettonista saa ehdottomasti huonomman hinnan huutiksessa kuin vaikka Lindexistä.
Ehkä, en ole itse huomannut. Mutta kyllä esim. paidat ja colleget säilyvät paljon parempina monissa pesuissa kuin esim. Lindexin, Kappahlin tai H&M:n vastaavat.
No minulla taas kokemus että monesti Benettonin trikoopaidat on ekana huonoja, eivät kyllä toisaalta maksakaan yhtään sen enempää kuin Lindexitkään.
Erikoista miten laatu vaihtelee! Mä olen ollut tosi tyytyväinen juuri Benettonin paitoihin, jotka ei mene miksikään vaikka kuinka pesisi. Värit on kirkkaat ja nukkaa ei tule ollenkaan.
 
ailki
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Olen usein myynyt vähän paremmat vaatteet netissä ja ns. halpavaatteet kirppiksillä. Pitäisi ilmeisesti kokeilla toisin päin, jos kerran noista kappahllindexh&m-vaatteista maksetaan noin hyvin :p
Riippuu teitty mitä vaatteita lapsellaan käyttää. Ei perusvaatteet mene huutiksessa, pitää olla just tiettyjä, mitä ihmiset himoaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ailki:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Olen usein myynyt vähän paremmat vaatteet netissä ja ns. halpavaatteet kirppiksillä. Pitäisi ilmeisesti kokeilla toisin päin, jos kerran noista kappahllindexh&m-vaatteista maksetaan noin hyvin :p
Riippuu teitty mitä vaatteita lapsellaan käyttää. Ei perusvaatteet mene huutiksessa, pitää olla just tiettyjä, mitä ihmiset himoaa...
Siis lastenvaatefriikillähän ei ole mitään perusvaatetta :xmas: Ajatuskin on naurettava, ainakin itsestä :xmas:

Ostelen aika paljon alaosia halvemmista ketjuista ja yläosia kalliimmista. Siksi ei ihan ehkä natsaa nuo suosituimmat vaatteet. Musta ei ole kivaa, jos joka toisella vastaantulevalla lapsella on sama vaatekerta kuin omalla :ashamed: Voi tätä turhamaisuutta...
 
miira
Mä olen myös ihan hurahtanut lastenvaatteisiin, ne on vaan niin ihania! Olenkin suunnitellut perustavani oman lastevaateliikkeen, sitten saisin niitä varmaan hypistellä ja ihastella ihan tarpeeksi;)
 
Vaatefriikki
Eikös tähän pinoon kuulunut vastata niiden jotka ovat lastenvaatefriikkejä eikä tapella siitä mikä on merkkivaate ja mikä ei. Lastenvaatefriikki voi olla vaikka ostaisi vain henkkamaukka tai Guccia lapsilleen...ei se hinnasta kiinni ole! Aina täällä tapellaan vaikka kuusta!

Minäkin olen vaatefriikki, ostelen vaatetta harva se viikko, useimmat jäävät tosin kaapin pohjalle käyttämättöminä. :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja ailki:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Olen usein myynyt vähän paremmat vaatteet netissä ja ns. halpavaatteet kirppiksillä. Pitäisi ilmeisesti kokeilla toisin päin, jos kerran noista kappahllindexh&m-vaatteista maksetaan noin hyvin :p
Riippuu teitty mitä vaatteita lapsellaan käyttää. Ei perusvaatteet mene huutiksessa, pitää olla just tiettyjä, mitä ihmiset himoaa...
Siis lastenvaatefriikillähän ei ole mitään perusvaatetta :xmas: Ajatuskin on naurettava, ainakin itsestä :xmas:

Ostelen aika paljon alaosia halvemmista ketjuista ja yläosia kalliimmista. Siksi ei ihan ehkä natsaa nuo suosituimmat vaatteet. Musta ei ole kivaa, jos joka toisella vastaantulevalla lapsella on sama vaatekerta kuin omalla :ashamed: Voi tätä turhamaisuutta...
Eli en minä olekaan sitten lastenvaatefriikki, kun ostan kuitenkin aika paljon vaan perusvaatetta, mutta kivoilla kuoseilla. Mutta lapsilla on siis tunikaa, paitaa, trikoota jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja ailki:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Olen usein myynyt vähän paremmat vaatteet netissä ja ns. halpavaatteet kirppiksillä. Pitäisi ilmeisesti kokeilla toisin päin, jos kerran noista kappahllindexh&m-vaatteista maksetaan noin hyvin :p
Riippuu teitty mitä vaatteita lapsellaan käyttää. Ei perusvaatteet mene huutiksessa, pitää olla just tiettyjä, mitä ihmiset himoaa...
Siis lastenvaatefriikillähän ei ole mitään perusvaatetta :xmas: Ajatuskin on naurettava, ainakin itsestä :xmas:

Ostelen aika paljon alaosia halvemmista ketjuista ja yläosia kalliimmista. Siksi ei ihan ehkä natsaa nuo suosituimmat vaatteet. Musta ei ole kivaa, jos joka toisella vastaantulevalla lapsella on sama vaatekerta kuin omalla :ashamed: Voi tätä turhamaisuutta...
Eli en minä olekaan sitten lastenvaatefriikki, kun ostan kuitenkin aika paljon vaan perusvaatetta, mutta kivoilla kuoseilla. Mutta lapsilla on siis tunikaa, paitaa, trikoota jne.
Mun kommentti oli ihan vitsivitsi :xmas: Totta kai meilläkin ihan peruskamaa löytyy kaapeista. Hulluhan sitä olisi, jos lapsi jossain pelkässä haute couturessa kävisi hoidossa ja mylläisi hiekkalaatikolla =) Sitä vaan toivoo, että just ne itse huolella valitut vaatteet on ne hianoimmat :heart:
 
:wave:
Rrrrakastan lastenvaatteita ja rakkaus senkun yltyi kun pahnan pohjimmaiseksi tuli tyttö! Äitini kuuluu myös tähän kastiin ja ostaakin lapsille vaatteita ympäri maailmaa joten merkkejä löytyy joka lähtöön :D Erityisesti pidän pojilla paidoista ja takeista sekä tytölle lisänä hameet. Sukkahousut, alushousut, sukat ja yöpuvut ovat himoni lähes fetissitasolle asti.
:flower:
 
hmm, tykkään kovasti lastenvaatteista, ne on mun intohimo, mutta ostan suht valikoidusti juuri niitä helmiä johon ihastun =) eli määrällisesti meidän tytöillä ei ihan hirveästi vaatetta ole, mutta sitäkin huolellisemmin valittua :D suosikkimerkkeinä ehdottomasti småfolk,moonkids,me&i,ej sikke lej, noista ketjumyymälöistä sitten joskus jotain pientä... =)
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Meillä on ekä määrällisesti että laadullisesti paljon vaatetta, muttei läheskään NIIn kaameesti kuin esim.täällä

http://lastenvaatefriikkituusis.blogspot.com/
Voi apua! Joku diagnoosi tollekin taudille varmaan on.
 

Yhteistyössä