Kaikki lastenvaatefriikit tähän ketjuun

  • Viestiketjun aloittaja ainakin minä
  • Ensimmäinen viesti
ainakin minä
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
 
Nalkuttava Talonmies
Voin syyttää vain ukkoa, joka vaatii luomua, kotimaista/eurooppalaista tai vähintään eettisesti valmistettuja vaatteita mukulalle. Pakon sanelemana sitten etsin kaikkea kivaa, että yksin ei tarttisi poitsua vaatettaa :D

Mutta aleaika on parasta aikaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Olen vasta viime vuosina friikkiytynyt vaatteisiin :whistle: En ostele kalliita merkkivaatteita, vaan halvempaa enemmän :p
Esim. HM:ltä eilen yli 200 eurolla :ashamed:
Jos näin paljon menee halpis vaatteisiin, tuolla rahallahan ostaisi jo mukavasti myös kalliimpia merkkejä, joilla myös parempi jälleenmyynti arvo..Taitaisi tulla edullisemmaksi ajan myötä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
 
vieras
Täällä tunnustetaan!

Ja varmasti on Lindex ja KappAhl paljon edullisempia kuin monet merkkimerkkivaatteet.
Laatu niissä vaihtelee, mutta olen kyllä ollut tyytyväinen ja harrastan jatkossakin!
 
täällä myös
kun olin esikoisen kanssa kotona ja nyt taas kuopuksen kanssa niin se friikkiys korostuu. töissä ollessa oli muita kiireitä niin että into laimeni. ja pienen lapsen vaatteet on muutenkin ylitse muiden. mulla on nyt niin paljon 62 cm vaatteita etten ehdi varmaan pitää kaikkia kun ne käy pieniksi.

mä myös ostelen aleista ja kirppareilta. jos löydän oikein kivoja niin ostan sellaisiakin jotka on sopivia vasta vuoden tai kahdenkin päästä.
 
mie
Ihan liikaa on tuota vaatetta. Asun ulkomailla ja miten ihmeessa voin vastustaa ihanuuksia jotka car boot salessa tai charity shopissa on melkein ilmaisia.... ja paalle sitten viela kaupat kuten Tkmaxx vai mika se nyt oli, himo-ostajan paratiisi (tai helvetti) :D
 
:wave: Ja ihan pahimmasta päästä :xmas:

Ostan kaikkea ja paljon. Kirppisvaatteista kalliisiin merkkivaatteisiin. Koluan alet ja nettikaupat aina kun aikaa on. Olen eritoten erikoistunut kenkiin, pipoihin, huppareihin ja neuleisiin sekä haalareihin, niin talvi- kuin välikausi. Hullu mikä hullu :xmas:
 
Nalkuttava
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
Nyt olisi kiva kuulla, mikä on sitten se lindexin hintainen laadukas vaate. Jos nyt ei henkkamaukasta puhuta. Ei oikein halvemmalla saa mitään päällepistettävää..

Lisäksi jälleenmyyntiarvo toki on kalliimmassa isompi, mutta suhteellinen kulu yhä suurempi. Siis ei kuitenkaan noissa kalliissa merkeissä päästä kai nyt hirveän suuriin jälleenmyyntihintoihin suhteessa ostohintaan (%). Tosin ulkonäkösyistä on ollut pakko siirtyä myös 20-40e lastenvaatteisiin - pojille kun valikoimat ovat ankeita.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Olen vasta viime vuosina friikkiytynyt vaatteisiin :whistle: En ostele kalliita merkkivaatteita, vaan halvempaa enemmän :p
Esim. HM:ltä eilen yli 200 eurolla :ashamed:
Jos näin paljon menee halpis vaatteisiin, tuolla rahallahan ostaisi jo mukavasti myös kalliimpia merkkejä, joilla myös parempi jälleenmyynti arvo..Taitaisi tulla edullisemmaksi ajan myötä..
Ihan hyvä jälleenmyyntiarvo on myös halvemmilla merkeillä. Niistäkin saa välillä pois omansa vaikka käytettyjä jo ovatkin. Ainakin Hello Kitty, Disney ja uusretro tekevät hyvin kauppansa.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Olen vasta viime vuosina friikkiytynyt vaatteisiin :whistle: En ostele kalliita merkkivaatteita, vaan halvempaa enemmän :p
Esim. HM:ltä eilen yli 200 eurolla :ashamed:
Jos näin paljon menee halpis vaatteisiin, tuolla rahallahan ostaisi jo mukavasti myös kalliimpia merkkejä, joilla myös parempi jälleenmyynti arvo..Taitaisi tulla edullisemmaksi ajan myötä..
Meillä kyllä käytetään kaikki vaatteet " loppuun asti" eli ei niille kuitenkaan jää jälleeenmyyntiarvoa :saint:
Ei tuolla rahalla saa kalliimpia merkkejä kolmelle lapselle juuri mitään - noissa ostoksissa on kuitenkin 3 takkia + housua ja paitaa ja sukkia kaikille.
 
no
No näyttäähän noissa lindexin vaatteissa ainakin olevan aika hyvät jälleenmyyntiarvot, ainakin jos on huutikseen uskomista. Hirveitä hintoja saa kulahtaneista "uusretroista" ainakin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin minä:
Itsellä tulee ostettua vähän turhan paljon vaatetta lapsille, ei siis todellakaan vain tarpeeseen vaan reilusti yli. Ne on vaan niin ihania. Rahaa ei ole laittaa kalliisiin ihanuuksiin, niin metsästän kauniita vaatteita alesta ja halvoista vaateliikkeistä (Lindex,Kappahl...)
Lastenvaatefriikiksi tunnustaudun kyllä, mutta oon eri mieltä siitä, että Lindex ja Kapp Ahl yms olis halpoja... Niissä ei monen vaatteen kohdalla ole montaa euroa hintaeroa huomattavasti laadukkaimpiin vaatteisiin. Sen lisäksi laadukkaamman vaatteen jälleenmyyntiarvo on suurempi, kuin hiukan halvemman, joten pidemmän päälle laadukkaampien ja kalliimpien vaatteiden hankinta tulee edullisemmaksi ja on myös ekologisempaa! :)
Nyt olisi kiva kuulla, mikä on sitten se lindexin hintainen laadukas vaate. Jos nyt ei henkkamaukasta puhuta. Ei oikein halvemmalla saa mitään päällepistettävää..

Lisäksi jälleenmyyntiarvo toki on kalliimmassa isompi, mutta suhteellinen kulu yhä suurempi. Siis ei kuitenkaan noissa kalliissa merkeissä päästä kai nyt hirveän suuriin jälleenmyyntihintoihin suhteessa ostohintaan (%). Tosin ulkonäkösyistä on ollut pakko siirtyä myös 20-40e lastenvaatteisiin - pojille kun valikoimat ovat ankeita.
En tainnut kuitenkaan kirjoittaa, että Lindexin hintainen... Luetun ymmärtämisen vaikeus...? Jos esim. Lindexillä maksaa pusero 16,95 ja saan vastaavan puseron jonka tiedän laadukkammaaksi hintaan 20e (ja myyn sen eteenpäin 8-10e) ni kyllä mä ostan sen kalliimman.. Kukin taaplaa tyylillään! :)
 

Yhteistyössä