Kaikki hyvät vinkit peräpukamien itsehoidosta otetaan vastaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pukamajenkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pukamajenkka

Vieras
Raskaus (rv 23 menossa) ja yhtäkkiä pukkasi kamalat peräpukamat. Auts! Apteekissa myivät peräpukamavoide+suppo-yhdistelmän, ja toivon että se auttaa.. onko muita kikkoja olemassa? Vai joko se on mentävä lääkärille pyllistelemään? :/

(pesut huolehdin hyvin, samoin veden juontia olen lisännyt ja kuituja. Liikun jonkin verran.)

Kyllä mulla on aina pukamavoide auttanut, työnnän sitä sormella myös peräsuoleen, siihen lähelle...en oo puikkoa tarvinnut lisäksi. Sillon joskus kun synnytyksessä sain tämän ulomman pukaman, niin apteekissa mulle kaupattiin juuri tuota tuplapakkausta, mutta voiteellakin pärjää. Mulla on yks pukama ulkopuolella ja pieni sisäpuolella.

Ei ne varmaan ala sen kummemmin lääkärillä hoitaan ennen synnytystä. Synnytyskin voi niitä vielä pahentaa niin parempi sit hoitaa kaikki kerralla.

Oloa voit helpottaa just pukamavoiteilla ja aina sitä laittaessa työnnät pukaman samalla takaisin sisään. Mullakin vaivasi pukama tokaa odottaessa ja synnytyksessä paheni vielä lisää. Onneksi olin pakannu synnärille pukamasalvan (vinkvink) mukaan, niin aloitin jo siellä hoidon. Nyt synnytyksestä 2 vuotta eikä pukamat enää haittaa, vaikka en niitä lääkärillä käynyt hoitamassa.

323194-6gcgmt5.jpg

Tuon jääpala-vinkin luinkin jo jostain kirjasta, ei muutakuin jäätä anaaliin sitten :D Toivottavasti nuo supot ja voide alkavat myös auttamaan, melko vinkeä olo kun tuntuu perseessä olevan jotain ylimääräistä :PPPP

Yhteistyössä