Kaikki helpot ruuat pinoon, jookos? Ja kiitos!

Siis kuten keitot, makaronilaatikko, kinkku ym. kiusaukset jne.
Tuleeks muita mieleen?

Siis kun ruoka pitäs saada mahdollisimman vähällä vaivalla, ja suhteellisen isona satsina.
Siis keittoa keitetään 6 ja puolen litran kattilallinen kerralla, ja siitä syödään se yksi kerta + lounas pikkutytöille seuraavana päivänä. (Tähän ruokaan perunoiden ym. kuoriminen on melko iso homma.)
Tästä syystä makaronilaatikkoa ja kiusauksia jne tulee yleensä myös vaan se päivän annos + pikkutytöille seuraavan päivän lounas kerralla.

Nyt sit kaivataan kaikkia mahdollisia ruokia, jotka valmistuu mahdollisimman pienellä vaivalla.
 
Broileria riisipedillä.

Siinä vuokaan viskotaan riisiä, broileria, herne-maissi-paprikaa (tai vaikkapa porkkanaa, kukkakaalia tmsn, mistä sitten ikinä sitten sattuu tykkäämään), vettä ja sitten se vuoka laitetaan uuniin. Ja oiskos se tunnin päästä, kun se on valmista.

Ei paljon helpommalla pääse.
 
Keittiönoita
Perunamuusista ja lihasta/kalasta seos uunivuokaan, pinnalle juustoraastetta ja uuniin. Kiitos muuten viimeöisestä aamupalavinkistä :flower: Unessani olin keittiössäsi ja teit uunipuuroa :D
 
vieras
kinkkukastike ja pasta/riisi, eli kinkkusuikaleita, kermaa ja se on siinä.
Riisi, pasta ja kanaviilokki (valmis grillattu kana paloiksi) kanakeittoainespusseja ja laitat vähemmän nestettä ja lorautat kermaa.
Uunipuurot
Kaalilaatikko/keitto
Hernekeitto (yön yli likoaa, sekaan porkkanaa, sipulia ja lanttua ja ehkä jauhelihaa, kinkkua)
Italian pata
Makkarakastike, perunat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Perunamuusista ja lihasta/kalasta seos uunivuokaan, pinnalle juustoraastetta ja uuniin. Kiitos muuten viimeöisestä aamupalavinkistä :flower: Unessani olin keittiössäsi ja teit uunipuuroa :D
:D
Voi vitsit, uunipuuroa :p
Pitäs vaan saada isompi uunivuoka... Kumman pieniä astioita myyvät vaan nykyään, haudekattilaakaan ei tunnu löytyvän riittävän isoa mun tarpeisiin :/
Vai pitäskö soittaa valtion konttoriin ja alkaa kyselemään jotain armeijan soppatykkijäämistöjä :ashamed: :LOL:
 
vieras
Tonnikalapasta:

Keität kattilassa makaronia, kun ovat melkein valmiita kaadat vedet pois ja sotket makaronin joukkoon pastakastiketta, tonnikalaa ja smetanaa. uunivuokaan ja pinnalle juustoraastetta ja hetkeksi uuniin. Helppoa ja hyvää! Voi tehdä myös esim kinkkusuikaleista tms, ei ole pakko käyttää tonnikalaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Broileria riisipedillä.

Siinä vuokaan viskotaan riisiä, broileria, herne-maissi-paprikaa (tai vaikkapa porkkanaa, kukkakaalia tmsn, mistä sitten ikinä sitten sattuu tykkäämään), vettä ja sitten se vuoka laitetaan uuniin. Ja oiskos se tunnin päästä, kun se on valmista.

Ei paljon helpommalla pääse.
eikö toi ole rasvaista, kun kaikki rasva valuu riisiin?
 
mä laitan nuudeleita ja jauhelihaa tai broileri kinkku tms lihasuikaleita ja jotain vokkivihanneksia vokkipannulla se tulee nopeesti ja makuja voi vaihdella nuudeleilla ja mausteilla/ lihalla
Sitten mulla on sellanen keitto joka tehdään niistä valmiista pakaste perunasuikaleista, juuressuikaleista halutessaan voi laitaa parsa-ja kukkakaalia (kaikki pakasteesta) ja sitte maustamatonta koskenlaskija juutoa ja niitä savukinkku suikaleita (valmiina pussissa kuten pitsasuikaleet) se tulee nopeesti ja ei tarvii kuoria perunoita.lihaliemessä hetken keittää perunoita kaalia ja juureksia ja sitten koskenlaskijat ja vähän ruokakermaa ja kinkkusuikaleet ...thats it noin 10 min :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Broileria riisipedillä.

Siinä vuokaan viskotaan riisiä, broileria, herne-maissi-paprikaa (tai vaikkapa porkkanaa, kukkakaalia tmsn, mistä sitten ikinä sitten sattuu tykkäämään), vettä ja sitten se vuoka laitetaan uuniin. Ja oiskos se tunnin päästä, kun se on valmista.

Ei paljon helpommalla pääse.
eikö toi ole rasvaista, kun kaikki rasva valuu riisiin?
Mikä rasva? Mun käsitykseni mukaan broileri (mä käytän rintafileitä ) on varsin vähärasvaista...eikä sitä rasvaa vissiin porkkanassakaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Perunamuusista ja lihasta/kalasta seos uunivuokaan, pinnalle juustoraastetta ja uuniin. Kiitos muuten viimeöisestä aamupalavinkistä :flower: Unessani olin keittiössäsi ja teit uunipuuroa :D
:D
Voi vitsit, uunipuuroa :p
Pitäs vaan saada isompi uunivuoka... Kumman pieniä astioita myyvät vaan nykyään, haudekattilaakaan ei tunnu löytyvän riittävän isoa mun tarpeisiin :/
Vai pitäskö soittaa valtion konttoriin ja alkaa kyselemään jotain armeijan soppatykkijäämistöjä :ashamed: :LOL:
Minkäkokoisen vuoan tarttisit?

Mä meinaan tarjoustalosta ostin joulun alla 4,2l vetoisen vuoan ja se on kuitenkin jo aika iso :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Broileria riisipedillä.

Siinä vuokaan viskotaan riisiä, broileria, herne-maissi-paprikaa (tai vaikkapa porkkanaa, kukkakaalia tmsn, mistä sitten ikinä sitten sattuu tykkäämään), vettä ja sitten se vuoka laitetaan uuniin. Ja oiskos se tunnin päästä, kun se on valmista.

Ei paljon helpommalla pääse.
eikö toi ole rasvaista, kun kaikki rasva valuu riisiin?
Mikä rasva? Mun käsitykseni mukaan broileri (mä käytän rintafileitä ) on varsin vähärasvaista...eikä sitä rasvaa vissiin porkkanassakaan ole.
tuli joku ajatuskatko ja ajattelin sinun käyttävän koipi-reisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Minkäkokoisen vuoan tarttisit?

Mä meinaan tarjoustalosta ostin joulun alla 4,2l vetoisen vuoan ja se on kuitenkin jo aika iso :)
No sellaisen mielellään, mikä vetäis ainakin 5 litraa nestettä B) , mulla on jokunen 4 litrainen vuoka ja se sais kyllä olla isompi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Perunamuusista ja lihasta/kalasta seos uunivuokaan, pinnalle juustoraastetta ja uuniin. Kiitos muuten viimeöisestä aamupalavinkistä :flower: Unessani olin keittiössäsi ja teit uunipuuroa :D
:D
Voi vitsit, uunipuuroa :p
Pitäs vaan saada isompi uunivuoka... Kumman pieniä astioita myyvät vaan nykyään, haudekattilaakaan ei tunnu löytyvän riittävän isoa mun tarpeisiin :/
Vai pitäskö soittaa valtion konttoriin ja alkaa kyselemään jotain armeijan soppatykkijäämistöjä :ashamed: :LOL:
Minkäkokoisen vuoan tarttisit?

Mä meinaan tarjoustalosta ostin joulun alla 4,2l vetoisen vuoan ja se on kuitenkin jo aika iso :)
Ikeasta löytyy uunin kokoinen vuoka ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Broileria riisipedillä.

Siinä vuokaan viskotaan riisiä, broileria, herne-maissi-paprikaa (tai vaikkapa porkkanaa, kukkakaalia tmsn, mistä sitten ikinä sitten sattuu tykkäämään), vettä ja sitten se vuoka laitetaan uuniin. Ja oiskos se tunnin päästä, kun se on valmista.

Ei paljon helpommalla pääse.
eikö toi ole rasvaista, kun kaikki rasva valuu riisiin?
Mikä rasva? Mun käsitykseni mukaan broileri (mä käytän rintafileitä ) on varsin vähärasvaista...eikä sitä rasvaa vissiin porkkanassakaan ole.
tuli joku ajatuskatko ja ajattelin sinun käyttävän koipi-reisiä.
Ei, kun ne on niin hankalia, kun ne pitää perata ja poistaa se nahka...eli ei se sitten enää ole helppoa ruokaa :D
 
nörtti (ei jaksa kirjautua)
http://www.huoltopalvelu.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Huolto/Categories/Suurkeitti%C3%B6/%22GN%20astiat%22

Nämä mullekin tuli mieleen.

Aurinkokunta, sulle on muuten sähköpostiakin ;)
 

Yhteistyössä