Kaikki eronneet,vastatkaa jos jaksatte....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkera akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkera akka

Vieras
Ensinnäkin,kuinka kauan kestää että erosta toipuu suht normaaliksi?
Meillä oli takana 16vuotta yhteistä taivalta,kunnes exä halusi erota.
Erouutinen tuli täytenä shokkina minulle,ja vieläkin,erosta kohta 2vuotta,olen ihan rikki ja hajalla.
Välillä kaipaan ja itken exääni,ja välillä tunnen niin suurta vihaa ja raivoa että voisin kuristaa sen ja rukoilen jopa että kun se kuolis.
Tiedän että se on väärin,mutta pelottaa että katkeruus ja viha tuhoavat minut lopullisesti.
Miten kauan teillä on kestänyt eron jälkeen ettette enään kaipaa exäänne jne....

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kannattaisikohan sun harkita ammattiapua? Tuo ei nimittäin kuulosta ihan normaalille :/

Olen käynyt pari viikkoa sitten psykologin juttusilla ja ens viikolla on taas uus aika.
Sen mielestä on normaalia että tunteet ailahtelee laidasta laitaan ja ne reaktiot on välillä todella voimakkaita.
Kärsin itsekkin että olen niin vitun vihainen että exä halusi erota.

En ole eronnut, olen pahoillani, että vastaan silti. Erosta toipuminen on varmasti todella yksilöllistä. Kohdallasi ero oli äkillinen etkä ollut "valmistautunut" siihen mitenkään. Ex-puolisosi on kokenut saman eron ja hän on varmastikin toipunut erosta nopeammin, koska oli se eron toimeenpannut osapuoli.
Kaksi vuotta on kuitenkin pitkä aika ja sinuna lähtisin jo hakemaan apua tilanteeseen. Mielenterveysseurat, seurakunnat ym. tahot järjestävät eroryhmiä, joissa voisi saada vertaistukea. Monet ovat saaneet apua noista ryhmistä, vaikka ensimmäisellä kerralla onkin ollut hankala mennä tapaamiseen. Kysy omasta terveyskeskuksestasi, mielenterveyspuolelta, ihan puhelimitse, tai tutki netistä, millaista toimintaa omalla paikkakunnallasi olisi tarjolla. Myös yksilöterapiasta voisi olla apua, mutta niihin pääseminen voi olla vaikeaa, mutta kannattaa kyllä yrittää. Yksilöterapiaan pääsee tietysti myös itse maksamalla ja jo muutamastakin käynnistä voisi olla apua. Näissäkin neuvoo se terveyskeskus.

mulla kesti noin vuoden että pystyin aloittaan normaalilta pohjalta uuden ihmissuhteen- Ja ennen kaikkea sain itseluottamukseni kasattua takas. No about puoli vuotta siinä kesti ettei enään kaivannut ex tai siis en tiedä sitä kaipasinko vai mietinkö muuten sitä koko sotkua. Meidän koko juttu oli pelkkää sotkua ja valhetta ja siitä pois pääseminen myös aika työlästä.

itselle ero oli loppupeleissä helpotus.Ex on alkoholisti.Vaan koin henkistä pahoinpitelyä vuosikymmeniä..

Mua helpotti suuresti eroseminaariin meno.Sen veti psykologi..10 muuta eronkokenutta..sai puhua puhua puhua..kunnes ei enää ollut mitään puhumista.Ero oli käyty läpi.
Itse sain vihantunteet purettua siellä.Itse ero ei ollut mulle ahdistava.

suosittelen eroseminaaria.
Ja Fischerin kirjaa

Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
itselle ero oli loppupeleissä helpotus.Ex on alkoholisti.Vaan koin henkistä pahoinpitelyä vuosikymmeniä..

Mua helpotti suuresti eroseminaariin meno.Sen veti psykologi..10 muuta eronkokenutta..sai puhua puhua puhua..kunnes ei enää ollut mitään puhumista.Ero oli käyty läpi.
Itse sain vihantunteet purettua siellä.Itse ero ei ollut mulle ahdistava.

suosittelen eroseminaaria.
Ja Fischerin kirjaa

Kun viimeksi kävin ammattiauttajan luona,niin se myös ehdotti tuota eroseminaaria.
Aiko ottaa selvää ens kertaa varten kun tavataan että missä niitä pidetään ja milloin.
Kuulemma ihmisiä auttanut paljon toi eroseminaari juttu.

mulla on eron syyt ollu aina ihan ihan selvät j asitä myötä myös toipuminen nopeaa. jos noin yllättäen tulee ero nii varmasti se ottaa koville. itse olen pari viime vuotta vain nauttinut siitä vapaudesta minkä ero minulle soi ja elänyt aikuisen naisen täysipainoista elämää sen sijaan että olisin jäänyt katkeraksi..KUNNIOITTAKAA itseänne ja ajatelkaa että olette hyvän elämän arvoisia =)

Yhteistyössä