Kaikki eivät saa vatsaa litteäksi raskauden jälkeen vaikka tekisivät mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaljareppuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaljareppuäiti

Vieras
Itselläni on kuntosaliohjaajan koulutus, bodailin vuosia säännöllisesti ja olin erittäin tiukassa kunnossa, näkyvät vatsalihakset ja rasvaprossa 16 %. Aina olen pitänyt itsestäni huolta ja kunto on ollut hyvä. Tulin raskaaksi ja päätin että ylikiloja en kanna, söin erittäin terveellisesti ja monipuolisesti, kiloja tuli yht. 10 mikä on normaalia. Vatsa oli suuri kuin maapallon puolikas, oli niin paljon lapsivettä että lapsi teki valtavia voltteja vielä muutaman päivän ennen synnytystä. Sitten lapsi syntyi, kilot lähti, siis ne kaikki neljä mitä synnytyksestä jäi. Ja mitä sitten tapahtuikaan, pömppömaha ei lähde. Olen tehnyt joka päivä vatsalihaksia vuoden päivät, teen kaikkia mahdollisia lihasliikkeitä, mm. syviä vatsalihaksia runsaasti. Syvät vatsalihaksethan ovat kehon korsetti ja ne pitävät vatsan litteänä. Lenkkeilen joka toinen päivä pitkiä lenkkejä. Mikä on tulos, vatsa on pömppö jatkuvasti. Jännittämällä saan vatsan litteäksi ja silloin se näyttää hyvältä, jopa vatsalihasten sivureunat näkyvät mutta normaaliolotilassa vatsa näyttää jatkuvasti siltä kuin olisin raskaana. Harmittaa valtavasti koska minulta kysellään jatkuvasti odotanko ? Eli kaiken tulos, kaikki eivät saa litteää vatsaa vaikka tekisivät mitä. Olen liikaa kuullut näitä "Kyllä sen mahan pois saa, jos vaan tahtoo. Mäkin sain, mutta mulla olikin pieni maha". Eli tämä siis tiedoksi. Tasan ei käy onnen lahjat.

sairaalassa jo tein lantionpohjia. Sitten aloittelin varovasti tekemään tavallisia ettei tulisi vaurioita ja vasta puolivuotta lapsen syntymästä tein oikein kunnolla

Mulla on itsellä sellainen "vatsan rakenne", että vatsalihakset on sellainen yksi iso "laatta" vatsan päällä. Rasvaa siinä ei niinkään ole, mutta se välillä näyttää sellaselta koko pömpöltä. Varsinkin nyt kun odottaa (tosin vasta 13+2), niin iltaisin se koko laatta pullahtaa tohon ja vois luulla että oon pidemmällä. Se vatsa on aina ollu tällainen. Itse oon kans kova harrastamaan punttia, aerobista sekä anaerobista liikuntaa, eikä se masu heikkouttaan tällainen oo. Ehkä se on vaan yksilöllistä. Saa nähdä millainen se on synnytyksen jälkeen.

Oiskos se turvotusta?

Ja muuten, eikös kaikilla vatsa ole pullottava, jos on ihan rentona? Jolloin myös ryhtikin on ihan huonosti, kyllä mä ainakin joudun jonkinlaista jännitystä pitämään keskivartalossa seistessä, koska muuten olen ihan lysyssä.

normitilassa, siis hyvässä ryhdissä en jännitä (enkä usko että ketään muukaan) vatsalihaksia kuin esittelisin niitä jossain bodausnäytöksessä. Tarkoitin "rentona" eli että normaalissa ryhdikkäässä asennossa maha on pallo

Uusimmat

Yhteistyössä