Kaikki äidit joilla on pelkkiä tyttöjä! Vastaattehan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, neljän (ei-niin-rauhallisen;)) tytön äitinä saan ainakin usein kuulla, kuinka meidän TYTÖT on niin vilkkaita ja meneväisiä...samallalailla käyttäytyvä poika saa hyväksyviä kommentteja, että noin sitä pitää "miehen" toimiakin...eli ympäristö ainakin olettaa tyttölasten kasvatuksen ja käytöksen olevan erilaista

Mulla on molempia. Ja onneks enemmän poikia! Pojat on helpompia, sanon minä. Tytärtä ja sen kaverita kun seuraa niin, huh, meinaa savu nousta korvista! osaa pimut olla tosi ärsyttäviä.

Meillä on kolme tyttöä, aika rauhallisia. Enkä ota heidän rauhallisuudestaan kunniaa itselleni, he vai ovat luonteeltaan sellaisia. Mutta olen sitä mieltä että monet poikien vanhemmat aiheuttavat itse ongelmia lastensa kanssa, koska sallivat liikaa sitä "poikamaista" kohellusta ja nujuamista. Ei edes välitetä pitää kunnon komentoa, koska "pojat ovat poikia".

höh mun toinen tyttö on tosi neitimäinen kiltti rauhallinen toinen sit ihan hirveen villi hajottaa kuteet ja paikat kokoan oot kieltämässä ja pelkäämässä mitä se taas keksii...nyt tutkitaan onko adhd yms ongelmaa et kyl tytön äiti voi tietää !! jätkä on rauhallinen sellainen möllykkä...nuorin tyty taas rauhallinen kiltti...järetöntä puhua ees tollai vaik onko tää taas selittelyä kliseellä et pojat on poikia niiden kuuluu olla villejä pojat on sellaisia..kun kyseessä ongelmatapaukset (adhd yms..)

mä ymmärrän hyvin sun ajatukset ja tuntemukset. Mulla on kolme poikaa ja anoppi usein sanonut että "poikien kanssa on niin paljon helpompaa" siis pitää sitä ilmeisesti hyvänä asiana ja tyttöjä jonkinlaisina kiusankappleina ja hankalina. Outos vaan että anopilla ei itsellä ole yhtään tyttöä, että mihinköhän perustuu tämä vuosia kestänyt käsitys....

Taitaa olla anopilla itsellä ongelmia suhtautua "tyttöyteen" joka taas johtaa sitten aina juurensa omasta lapsuudesta.
Näin sitä tiedostamatta asiat siirtyy sukupolvelta toiselle...mutta joo, ärsyttävää...

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Meillä on kolme tyttöä, aika rauhallisia. Enkä ota heidän rauhallisuudestaan kunniaa itselleni, he vai ovat luonteeltaan sellaisia. Mutta olen sitä mieltä että monet poikien vanhemmat aiheuttavat itse ongelmia lastensa kanssa, koska sallivat liikaa sitä "poikamaista" kohellusta ja nujuamista. Ei edes välitetä pitää kunnon komentoa, koska "pojat ovat poikia".

toi jälkimmäien kommentti on NIIN TOTTA!! sitten tulee isot ongelmat viimestään murrosiässä.....