Kaikkea se sairaitten mieli tekee ;-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyrmistynyt äiti!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyrmistynyt äiti!

Vieras
13-vuotias tyttöni on perustanut kerhon, johon kuuluu hänen lisäkseen 11 hänen tuntemaansa 11-15 vuotta vanhaa tyttöä. Kerho on sellainen, että jokainen lainaa kirjastosta oman kappaleensa jotain tiettyä kirjaa, lukee sen ja he kokoontuvat 1-2 viikon välein arvioimaan luettuja kirjoja ja keskustelemaan niistä kirjoista. Onneksi tämä tällainen kamala kerho ei ole vielä kertaakaan kokoontunut meillä, sillä tyttö tietää, että me emme mieheni kanssa hyväksy hänen lukuharrastustaan, mutta kaikkea sitä sairaiden mieli tekee varsinkin kun tyttö on pitänyt oikein listaa kirjoista, joita hän on tämä vuonna lukenut ja siinä listassa on jo 123 kirjaa ;->

Olen pelännyt, että olen tämän ongelman kanssa yksin. Meidän tyttö on kanssa lukenut salaa koulukirjoja (voitteko kuvitella!). Olemme miehen kanssa jo useamman kerran vieneet viikkorahat pois, mutta silti hän jatkaa tätä pahetta ja nyt on alkanut vielä tehdä kotiläksyjä. En oikein tiedä kenen puoleen voin kääntyä, kun neuvolassakaan eivät uskoneet minua :(

Pystyn hyvin ymmärtämään aloittajaa, meillä myös vähän vastaava tilanne. Mieheni lukee salaa kirjoja, lähinnä runo sellaisia. Olen kaikkeni yrittänyt, mutta tämä vain jatkuu vielä vuosien jälkeen. En halua mitään runomiestä, vaan raavaan perus suomalaisen miehen. Voiko se oikeasti pitää joskus myös paikkansa, että vaihtamalla paranee?

[QUOTE="kissa";30539391]Pystyn hyvin ymmärtämään aloittajaa, meillä myös vähän vastaava tilanne. Mieheni lukee salaa kirjoja, lähinnä runo sellaisia. Olen kaikkeni yrittänyt, mutta tämä vain jatkuu vielä vuosien jälkeen. En halua mitään runomiestä, vaan raavaan perus suomalaisen miehen. Voiko se oikeasti pitää joskus myös paikkansa, että vaihtamalla paranee?[/QUOTE]

Voi elämän kevät! Eikö tuollaisia voisi pitää lukkojen takana?

Sama täällä. Ihmettelin mitä mies tekee vessassa lukkojen takana jopa tunnin kerralla. Asensin salakameran sinne vessaan. Järkytyin syvästi kun näin mitä se siellä teki. Luki saatana Aku ankkoja salaa. Voi vitun sika. Nyt eropaperit vetämässä. Kiitos vaan sialle perheen rikkomisesta. :(

Mutta - OIKEESTI - minun äitini (vm-46) olisi halunnut lukea kirjoja ja läksyjä lapsena, mutta hänen äitinsä oli aina vaan huutanut, että pois kirjat! Työtä tekemällä, ei kirjoja lukemalla kuulemma elättää itsensä. Kirjoja oli pakko lukea salaa ja auta armias, kun äidin käsi oli päässyt kiinni hiuksiin... Eikä tämä ole ollut mitenkään poikkeuksellista tuohon aikaan. Ätini menikin teininä töihin ensin lapsenlikaksi ja sitten tehtaaseen 17 ikäisenä. Nykyään äitini, nyt jo eläkeläisenä, rakastaa lukemista ja lukee ja tekee kaiken laisia "turhia" käsitöitä.

Yhteistyössä