Kaikkea ne poliisilaitoksella kyseleekin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
...kun menet passihakemusta täyttämään.Tai en mä täyttänyt vaan esikolle haettiin passia ja koska mulla ei ollut voimassa olevaa passia eikä henkilökorttia ja ajokortti ei kelpaa henkilötodistukseksi niin pistivät mut sitten täyttämään sellaisen lomakkeen jossa varmistavat mut henkilöllisyyden.Siinä kysyttiin nykyiset ja entiset osoitetteet,isän nimi ja syntymäaika,äidin nimi,syntymäaika ja tyttönimi,sisaruksien nimet sekä entiset ja nykyiset ajoneuvot!!!!Myös lapsien syntymäajat ja nimet.No,kaikki muut mä vielä ymmärsin mutta tuo ajoneuvot kohta pisti kyllä hymyilyttämään.Ajattelin että oisinkohan mä voinnut kirjoittaa siihen että "ensin mul oli mitsupishi,sitten mutta oli tojota ja sit mul on ollut kaks ooppelii".Onneks siihen ie kyllä tarvinnut laittaa kuin nykyinen ajoneuvo.
Kai ne sitten totesi että olen se henkilä joksi itseäni ajokortin mukaan väitin olevanikin koska poika sai passihakemuksen vetämään=).

Ja sitten kun se lapsi olisikin jonkun muun lapsi kuin sen mukana olevan aikuisen ja poliisi myöntäisi sen passin vieraalle ihmiselle ja seuraavaksi lapsesta kuultaisiin joskus vuosien päästä jos ikinä. Kyllä sitten ihmeteltäisiin miksei olla tarkempia. No joo. Kunhan huutelen nälissäni. Joo, menen syömään. kiittimoi

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
...kun menet passihakemusta täyttämään.Tai en mä täyttänyt vaan esikolle haettiin passia ja koska mulla ei ollut voimassa olevaa passia eikä henkilökorttia ja ajokortti ei kelpaa henkilötodistukseksi niin pistivät mut sitten täyttämään sellaisen lomakkeen jossa varmistavat mut henkilöllisyyden.Siinä kysyttiin nykyiset ja entiset osoitetteet,isän nimi ja syntymäaika,äidin nimi,syntymäaika ja tyttönimi,sisaruksien nimet sekä entiset ja nykyiset ajoneuvot!!!!Myös lapsien syntymäajat ja nimet.No,kaikki muut mä vielä ymmärsin mutta tuo ajoneuvot kohta pisti kyllä hymyilyttämään.Ajattelin että oisinkohan mä voinnut kirjoittaa siihen että "ensin mul oli mitsupishi,sitten mutta oli tojota ja sit mul on ollut kaks ooppelii".Onneks siihen ie kyllä tarvinnut laittaa kuin nykyinen ajoneuvo.
Kai ne sitten totesi että olen se henkilä joksi itseäni ajokortin mukaan väitin olevanikin koska poika sai passihakemuksen vetämään=).

Pitäiskö ne kaikki muistaa? :o Mä just laskeskelin joku päivä et meillä on jo yhdes olo aikana ollu yht yli 18 autoo (kaikkii en ees muistanu) ja muutama moottoripyörä päälle

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Miksei ajokortti kelpaa?

En tiedä.Siellä lukee seinällä että pasihakemuksessa pitää olla henkilöllisyystodistuksena joko voimassa oleva passi tai poliisin myöntämä hnekilölortti,ei ajokortti.Ja tuolla poliisin sivuillakin se lukee.Ajokortin mä kyllä annoin ja sen perusteella sitten tekivät tuon tunnistuksen sen lomakkeen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sitten kun se lapsi olisikin jonkun muun lapsi kuin sen mukana olevan aikuisen ja poliisi myöntäisi sen passin vieraalle ihmiselle ja seuraavaksi lapsesta kuultaisiin joskus vuosien päästä jos ikinä. Kyllä sitten ihmeteltäisiin miksei olla tarkempia. No joo. Kunhan huutelen nälissäni. Joo, menen syömään. kiittimoi

No,mulla kyllä pokka pysyi vielä siinä vaiheessa kun nuo vanhemmat ja osoitteet kyseltiin,ne nyt on ihan loogisia mutta tuossa ajoneuvojen kohdalla vähän kävi nykimään suupieli.Toki mä senkin kohdan täytin.Ja ei se kysynnyt mitään siitä että oletko varmasti tämän pojan äiti,mun tietoja siinä kyseltiin tarkasti.Ei esim.esikko jolle passia haettiin joutunnut mitään täyttämään vaikka ei silläkään ollut kuin mopokortti jolla henkilöllisyytensä todisti.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Pitäiskö ne kaikki muistaa? :o Mä just laskeskelin joku päivä et meillä on jo yhdes olo aikana ollu yht yli 18 autoo (kaikkii en ees muistanu) ja muutama moottoripyörä päälle

Ei mun tarvinnut laittaa kuin tän nykyisen auton merkki ja vuosimalli.Isäntäkin naureskeli kun sille soitin että mitähän ne ois aatellut kun hänellä on varmaan ollut elämänsä aikana 30 autoa että jos hän olis ne kaikki listannut siihen ja pyytännyt vielä lisäpaperia että kaikki varmasti mahtuu=)

Ajokortti ei ole todidtus henkilöllisyydestä vaan todistus siitä, että sulla on ajo lupa. Näin mulle on asia selitetty.

Mies joutui kanssa vastailemaan aika moniin kysymyksiin kun haki passia ja vanha oli kadonnut jonnekin... oli jo siis vanhentunut ja kadonnut...

Mitä, jos olisi hukannut passin ja ajokortin, eikä mitään muuta kuvallista henkilöllisyystodistusta olis? Mitähän kaikkea ne sitten kysyy? Vai olisko niillä jo koneella tiedot edellisestä passista, kuva mukaanlukien...

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Ei mun tarvinnut laittaa kuin tän nykyisen auton merkki ja vuosimalli.Isäntäkin naureskeli kun sille soitin että mitähän ne ois aatellut kun hänellä on varmaan ollut elämänsä aikana 30 autoa että jos hän olis ne kaikki listannut siihen ja pyytännyt vielä lisäpaperia että kaikki varmasti mahtuu=)

Mul vois tehdä nykysetki tiukkaa, siis oman auton tiedot joo mut sit noi muut. Merkit nyt olis helppo muistaa mut vuosimallit ja tyypit? Täytyis ottaa känny käteen ja soittaa miehel? Mahtaisko olla sallittuu kysyy kaverilta?
:xmas:

ajokortti ei kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen poliisille sen vuoksi koska ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus. se on vaan todistus siitä että kyseiselle henkilölle on myönnetty ajolupa.

Kelpaahan se ajokortti tienpäälläkin poliiseille. Mikä ihme siitä tekee sellasen, että se ei kelpais?

Jaa-a,en tiedä että miksi ei kelpaa koska poliisin myöntämä asiakirjahan se on.Mutta ei se vaan kuulemma kelpaa.

Se ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, ei todista esim. kansalaisuutta. Siksihän se ei kelpaa myöskään ylitettäessä rajaa edes EU alueella...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii -:
Ajokortti nyt vaan ei ole virallinen henkilötodistus. Sillä ei myöskään saa matkustaa. Passilla ja henkilökortilla saa.

Paitsi EU maissa ajokortti kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen.Tosin pitää olla se pieni EU-ajokortti mutta sehän nyt on vissiin nykyään jokaisella.Jopa meidän iskällä=).Vaikka mä kyllä ihmettelen että se on ylipäänsä saannut vielä ajokorttia itellään pitää.
Ja mulla lukee kyllä tuossa ajokortissa että FIN.

ei kelpaa ajokortti, joko passi tai henkilökortti. Mies kävi juuri uusimassa passin ja täytti saman lapun. Hänelle oli tuottanut vaikeuksia vanhempien syntymävuodet :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mitä, jos olisi hukannut passin ja ajokortin, eikä mitään muuta kuvallista henkilöllisyystodistusta olis? Mitähän kaikkea ne sitten kysyy? Vai olisko niillä jo koneella tiedot edellisestä passista, kuva mukaanlukien...

no siinä tapauksessa virkatodistus (jonka saa maistraatista) riittänee. ja kyllä poliisilla on tiedot edellisestä tai edellisistä passeista.

näin ainaki miulle on kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Virallisuus:
Kelpaahan se ajokortti tienpäälläkin poliiseille. Mikä ihme siitä tekee sellasen, että se ei kelpais?

Jaa-a,en tiedä että miksi ei kelpaa koska poliisin myöntämä asiakirjahan se on.Mutta ei se vaan kuulemma kelpaa.

Se ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, ei todista esim. kansalaisuutta. Siksihän se ei kelpaa myöskään ylitettäessä rajaa edes EU alueella...

Mulla kyllä tuossa ajokortissa lukee että FIN siinä sinisellä pohjalla jossa on ne tähdet.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei kelpaa ajokortti, joko passi tai henkilökortti. Mies kävi juuri uusimassa passin ja täytti saman lapun. Hänelle oli tuottanut vaikeuksia vanhempien syntymävuodet :laugh:

Mäki joutuiin kyl laskemaan faijan syntymävuoden ja sitteki vois mennä vikaan :ashamed:
Parempi siis varmaan olla hakematta passia ittelle/tirpalle koskaan

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

no siinä tapauksessa virkatodistus (jonka saa maistraatista) riittänee. ja kyllä poliisilla on tiedot edellisestä tai edellisistä passeista.

Hyvä tietää, koska mulla on säännöllisin väliajoin hukassa jompi kumpi! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Multa se kysy joko ajokorttia tai kuvallista kelakorttia kun sanoin ettei mulla ole voimassa olevaa passia eikä se ole edes mukana.

Yhteistyössä