Kaikista kaunein nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alma"

Vieras
Kerro yksi mielestäsi kaunein naisen nimi ja yksi kaunein miehen nimi, ja nyt ei välttämättä tarvitse etsiä vain sitä supisuomalaista Mattia (vaikka kiva nimi sekin) vaan ihan vaan maailman kaunein nimi :)

Hmm... Tietysti omien lasteni nimet ovat ne kauneimmat :D ..mutta, Nikolas on mun mielestä niin ihana että haluaisin lisätä sen poikani kolmanneksi nimeksi. Hmm.. Tytön nimi on vaikeampi, Mila ja Liinu ovat mun mieleeni.

Hmm... Tietysti omien lasteni nimet ovat ne kauneimmat :D ..mutta, Nikolas on mun mielestä niin ihana että haluaisin lisätä sen poikani kolmanneksi nimeksi. Hmm.. Tytön nimi on vaikeampi, Mila ja Liinu ovat mun mieleeni.

Meillä on Nikolas pojan ensimmäisenä nimenä, ja se on minusta kertakaikkisen ihana nimi & niin loistava valinta sällille että melkein tekisi mieli onnitella itseäni nimivalinnan johdosta :D

Tytön nimi on tietty minusta myös kaunein.

Mutta jos omien lasten nimiä ei saa sanoa, niin kaunein pojan nimi voisi olla vaikka Kaspian & tytön nimi Elissa.

Ihanaa kuulla, että nimeni (Alma) on monen mielestä kaunis, kun itselläni on vähän huonot fiilikset nimestäni :) Lapsena kaverini koiran nimi oli myös Alma ja usein kaverit ihmetteli, että miten minulla voi olla koiran nimi :/

[QUOTE="vieras";23717431]Maailmahan on täynnä kauniita nimiä, mutta valitettavasti läheskään kaikkia ei voi antaa suomalaiselle lapselle ainakaan etunimeksi ihan käytännön syistä. :([/QUOTE]

Kuopukselle oli varattu kaksi nimeä, siltä varalta, että on tyttö (pojasta olisi tullut Adam ilman sen kummempia harkintoja). Halah ja Sahlah. Halah ei mennyt läpi maistraatissa ja sain ennen synnytystä selville, että Sahlah lausutaan "sählä" :D Olisi kyllä sopinut tuolle lapselle kuin nenä päähän. Vähän harmittaa, että lapsi kulkee nimellä, jota en edelleenkään tunne hänelle sopivaksi.

[QUOTE="vieras";23717431]Maailmahan on täynnä kauniita nimiä, mutta valitettavasti läheskään kaikkia ei voi antaa suomalaiselle lapselle ainakaan etunimeksi ihan käytännön syistä. :([/QUOTE]

Joo, joku Muna tai Maha voisi herättää hilpeyttä päiväkotikavereissa.

Tai nimet, joissa on Suomen aakkosiin kuulumattomia kirjaimia (tai no joo, mun molempien lasten nimistä löytyy sellaiset, mutta ne ei ole aiheuttaneet ongelmia) ja joiden lausumista saa oikein arvaamalla arvata eikä siltikään osu lähellekään oikeaa.

Joo, joku Muna tai Maha voisi herättää hilpeyttä päiväkotikavereissa.

Tai nimet, joissa on Suomen aakkosiin kuulumattomia kirjaimia (tai no joo, mun molempien lasten nimistä löytyy sellaiset, mutta ne ei ole aiheuttaneet ongelmia) ja joiden lausumista saa oikein arvaamalla arvata eikä siltikään osu lähellekään oikeaa.

En ole vielä koskaan tavannut esikoiseni nimeä tyyliin "saad", "alif" etc. ja loppuu taa marbotah:lla :D Mennään näillä kirjaimilla mitä tarjolla on.

Täällä oli joku linkki kerran suomalaisista vanhoista nimistä. Tai siis Suomessa annetuista nimistä. Listalla oli jonkun perheen lapset, jotka nimetty latinankielisten numeroiden mukaan. Se oli kanssa aika ihana aatos ollut jollain, muistaakseni olivat 1800-luvulta tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Täällä oli joku linkki kerran suomalaisista vanhoista nimistä. Tai siis Suomessa annetuista nimistä. Listalla oli jonkun perheen lapset, jotka nimetty latinankielisten numeroiden mukaan. Se oli kanssa aika ihana aatos ollut jollain, muistaakseni olivat 1800-luvulta tms?

Näin modernin kansainvälisenä aikana nimet pitäisi tietenkin ottaa vieraasta kulttuurista. Pojista tulee Uno, Dos ja Tres, ja tytöistä vaikka Ichi, Ni ja San. :D

Yhteistyössä