Kaikissa kissaperheissä haisee sisällä kusi. MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siksi, että ilmeisesti tuntemasi kissanomistajat eivät osaa/viitsi pitää tarpeeksi hyvää huolta kissatoiletin hygieniasta. Meillä hiekat vaihdetaan usein ja ostetaan uusi kusiloora ennenkuin käytsössä oleva alkaa haista.

Huonoa ja likaista hiekkaa on, jos sisällä haisee.

Meillä on käytössä tuoksuvaa "parfymoitua" hiekkaa. Ainut haju, joka kissanvessasta lähtee on tuo parfyymi ja silloin tällöin pienen hetken kissan kakka, jos se on huonosti peitelty.

Tuuppa käymään meillä. 100% varmasti ei haise kissankusi. Ulko-oven pielessä ulkona saattaa hieman haiskahtaa, mutta sisällä ei.
Niin no...Siihenn hajuun varmasti aikaa myöten tottuu, niin ettei sitä itse haista, jos sen kanssa joutuu joka päivä haistelemaan ja sen kanssa elämään.

Eihän tupakoitsijakaan haista itse esim miltä hänen vaatteensa löyhkäävät :x

Meillä ei ainakaan haise. Eikä haise koiraltakaan, vaikka löytyy siis 2 kissaa ja koira. Kyllä syy on omistajassa, jos sisällä haisee. MEillä toinen katti käy ulkona tarpeillaan ja toista varten on sitte laatikko jossa pellettiä. Joskus jos on käynyt vahinko ja pissaa on jonnekin tullut (lähinnäö toi koira saattaa vielä sisälle pissata), niin sitä varten on olemassa "pissi pois" nimistä pesuainetta, joka neutraloi ja biologisesti hajottaa lähes kaikkien lemmikkieläimien pissan. Eli ei jää hajuja.

hassua kun kaikki kissaihmiset tulee heti keuhkoomaan että heillä ei haise :) no, kyllä vaan haisee. Ei sitä erota jos itse sen keskellä asuu, mutta sellainen jolla ei ole kissaa huomaa sen hajun heti. Toisilla voimakkaampi ja toisilla hyvinkin siedettävä.

Meillä taas on koiria ja jostain olen joskus lukenut että koirakodinkin haistaa.... itse en tietenkään ole huomannut mutta mä olenkin aina elänyt siinä hajussa!

No, meillä ei haise, olen joskus kysellyt vierailtakin että haiseeko. Meillä siivotaan ja vaihdetaan hiekka usein. Olen kyllä käynyt kissaperheessä missä haisi, mutta siellä oli muutenkin siivotonta.

[QUOTE="vieras";23393433]No, meillä ei haise, olen joskus kysellyt vierailtakin että haiseeko. Meillä siivotaan ja vaihdetaan hiekka usein. Olen kyllä käynyt kissaperheessä missä haisi, mutta siellä oli muutenkin siivotonta.[/QUOTE]

PEESI! Ei kyllä haise meilläkään. Ollaan mekin kyselty vierailtamme, eikä haise.

kaikista ällöintä on käydä vessassa sellaisilla kavereilla joilla on kissoja se kissanvessa siellä pienessä kylppärissä, ja aivan mahtavaa mikäli ovea ei saa laittaa kiinni että mirri pääsee taropeilleen niin halutessaan...yöks

[QUOTE="vieras";23393359]Niin no...Siihenn hajuun varmasti aikaa myöten tottuu, niin ettei sitä itse haista, jos sen kanssa joutuu joka päivä haistelemaan ja sen kanssa elämään.

Eihän tupakoitsijakaan haista itse esim miltä hänen vaatteensa löyhkäävät :x[/QUOTE]

Tietenki tottuu juu, mutta eipä meillä ees voi haista kun ei nuo sisälle tarpeitaan tee. :D Ja jos kusisivat, ni pelletteihi ja ne ei haise.

Jos on pari päivää pois kotoa, ni haistaa kyllä jos joku haisis.

no kyllä siitä sellainen tietty haju lähtee, ei se mikään silmiä kirvelevä pistävä kissanpissan haju ole, mutta kyllä ne vähän haisee.. ihan samalla tavalla kuin sen haistaa jos on jyrsijöitä lemmikkinä, tai lintuja..

Meijän asuntoon on tohon eteiseen kussu joku kissa aikoja sitten. Se hais kun muutettiin tänne. oon hinkannu ja pessy, ei vaan lähde. Nyt siihen vaihdetaan uudet listat. Jos se vaikka auttais.

meilläkään ei haise, edellisessä asunnossa hais, koska kissa merkkaili. nyt ei ole enää kussut muaalle kun laatikkoonsa, ja putsaan sitä kyllä kokoajan (eli murentuneet pelletit pois), niin ei pääse menee huonoon kuntoon. ja hiekat vaihdetaan usein (käytetään puupellettiä, on musta parasta.) ja kyllä kissaperhekin sen haistais jos haisis, kun tulee esim ulkoa, että jos sisällä haisis pissa. muista kyllä millasta oli ex-asunnossa tulla himaan kun hais se pissa niin voimakkaana. huh, onneks ne ajat on takanapäin:)

No ei taatusti haise, jos on laadukas hiekka ja katollinen vessa.
Meillä on käytössä hyvä hiekka ja juurikin tuo umpinainen vessa, eikä haise! Vessa siivotaan päivittäin.
Tutuilla on kissoja ja koskaan en ole haistanut heillä pissan hajua. Ja en "asu" heillä eli en vieraile päivittäin, joten hajuun tottumisesta ei ole kysymys. Samoin kasvattajien luona, joilta olemme kissamme ostaneet oli useampi kissa ilman hajuongelmia.

Viimeksi muokattu:
Meillä on vessanovessa kissanluukku.

Vessanoven voi pitää kiinni ja kisut saapi kulkea vapaasti tarpeillaan. Eivätkä pienet lapset pääse säpeltämään kisujen tuotoksia.

Mun kaverilla on kaksi kissaa eikä satavarmasti haise siellä kissankusi. Eikä haissut toisenkaan kaverin kotona kun kaksi kissaa hänellä vielä oli, ovat kyllä erittäin siistejä ihmisiä kummatkin.

Yhteistyössä