Kaikille yhtäläinen minimiperusturva, veronmaksajien-yhteiskunnan ei tule tukea saavutettua elitasoa tai tulotasoa !

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yhteiskunnan ei tule sossutukea saavutettua elintasoa tai tulotasoa, vaan kaikille euromääräisesti sama minimiperusturva. Vajaus katettakoon toimeentulotuella, kun arvo-omaisuus kotia ja perusirtaimistoa lukuunottamatta on realisoitu. Oman ansio/tulosidonnaisen turvan jokainen kustantakoon itse, ei veronmaksajien ja yhteiskunnan kontolle !
 
vierailija
100.000 BF ja 700.00 ELY sossutukien sijaan kaikille sossutukien tarvitsijoille se 500e kuussa käteen elämiseen, riittää Suomen rahat eikä tarvitse ottaa 20 miljardia lainaa.
 
En pitäisi huonona vaihtoehtona myöskään negatiivista tuloveroa, jossa vähennyksiksi voisi merkitä sairaudenhoitokulut ym. menot. Tietysti nollakohdan määritteleminen vaatii vähän ajatustyötä, mutta itse pitäisin ehkä sitä järkevimpänä vaihtoehtona.
 
r0s
En pitäisi huonona vaihtoehtona myöskään negatiivista tuloveroa, jossa vähennyksiksi voisi merkitä sairaudenhoitokulut ym. menot. Tietysti nollakohdan määritteleminen vaatii vähän ajatustyötä, mutta itse pitäisin ehkä sitä järkevimpänä vaihtoehtona.
Mmut rikas pystyy hankkimaan itselleen vaikka viisi diagnoosia erinäisistä sairauksista.

Köyhempi joutuu arvauskeskukseen ja tulee ulos mukanaan kolmen päivän saikku ja buranaresepti.
 
Mmut rikas pystyy hankkimaan itselleen vaikka viisi diagnoosia erinäisistä sairauksista.

Köyhempi joutuu arvauskeskukseen ja tulee ulos mukanaan kolmen päivän saikku ja buranaresepti.
Niin no, se ei muuta tämänhetkistä tilannetta miksikään.

Tarkoitan, että julkisen terveydenhuollon maksut ja reseptillä määrätyt lääkkeet sekä tutkimukset pitäisi olla verovähennyskelpoisia, mikäli mentäisiin negatiiviseen verotukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Mitä mieltä Jussi Halla-aho on saavutetun elintason ja tulotason säilyttämisestä sossutuilla veronmaksajien-yhteiskunnan rahoilla? Kannattaako hän yhdenvertaisuutta vai kaksia standardeja sosiaalitukemisessa?
 

Yhteistyössä