Kaiken maailman hömppädieettejä...

Miks hitossa ihmiset ei vaan ala liikkumaan?!?! Liikuntaa liikuntaa ja vielä kerran!

Ymmärrän kyllä jos on sairaus joka estää liikkumisen jne, mutta ennemmin koitetaan dieettejä ja kun monet tekee sitä vielä ominpäin,ilmä lääkärin kanssa keskustelua.
Kun se on vaan niin yksinkertasta että kuluta mitä syöt! Mä en oo ikinä jättänyt mitään pois, en pitäny yli viikon mittasta karkkilakkoa, silti oon saanu liikunnalla pois ylimäärästä. Ja ruuan ja makeitten suhteen ei oo tarvinnu mistään luopua!

Kertokaa sitten mulle mikä siinä on että jos tuo yhtälö ei toimi???
Vai kuvitteleeko ihmiset että ihmedieetit pelastaa, ilman että tarvii pahemmin liikkua....?

mie
Kun ravitsemusneuvojat joka paikassa toitottaa, että pelkkä liikunta ei laihduta ketään...

Mutta muistan, että esim. eräs suomalainen naisuimari tais kertoa joku vuosi sitten, että on pakko syödä ravintolisiä, koska ei mitenkään pysty syömään niin paljon ruokaa, että korvaisi sillä kaiken kulutetun energian. Eli liikunnan määrästä se vaan on kiinni, ja sen eteen pitäis tietysti nousta sohvalta. Pelkkä "arkiliikunta" kun ei ketään laihduta.

Tavisäidillä ei varmaan ole sitten ollut suurta kilomäärää kannettavana. Nimittäin makeitten suhteen on joidenkin pakko vain luopua, jotta saa painon putoamaan. Toki liikunnan lisääminen on hyvä lääke myös ylipainoon, mutta liikuntaa tärkeämpää on se mitä syöt.

Painon saa kyllä putoamaan ilman liikuntaakin, mutta liikkumalla kropasta tulee kiinteämpi.

Älä muuta sano.
Mua oikeasti huvittaa kun joka jumalan lehdessä on "näin pudotat 5kg kahdessa viikossa"-tyylisiä juttuja ja jotkut kai ihan oikeasti rääkkäävät itseään niillä?!
Tai sitten joku totaalikieltäytyminen herkuista tai jostakin muusta, miksi, oi miksi?!
Kun yksinkertaisempaa ei voi olla kuin se että syö vähemmän kuin kuluttaa.
Sitäpaitti ei syömättömyydellä saa kaunista kroppaa, liikunta sen tekee, mun mielestäni. :xmas:

vieras
lähden heti lenkille jos tulet hoitamaan lapsia. mies tulee 22.00 jälkeen töistä, ja itse olen jo nukkumassa silloin. kävisin useammin lenkillä jos jaksaisin käydä siellä yöllä

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Älä muuta sano.
Mua oikeasti huvittaa kun joka jumalan lehdessä on "näin pudotat 5kg kahdessa viikossa"-tyylisiä juttuja ja jotkut kai ihan oikeasti rääkkäävät itseään niillä?!
Tai sitten joku totaalikieltäytyminen herkuista tai jostakin muusta, miksi, oi miksi?!
Sitäpaitti ei syömättömyydellä saa kaunista kroppaa, liikunta sen tekee, mun mielestäni. :xmas:
Niihän se just on, luulis että alkaa nahkakin roikkua jos on paljon ylimääräsiä kiloja ja alottaa rankoilla dieteeillä eikä ole liikuntaakaan paljoa... :|

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Tottakai on tärkeää se mitä syö, mutta se että jos syö terveellisesti ja lisää PALJON liikuntaa niin ei tarkoita etteikö sais joskus herkutella??
Luulis että totaalikieltäminen vaan lisää himoa
ei, vaan lopettamalla makeansyönnin kokonaan pääsee eroon sokeririippuvuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai on tärkeää se mitä syö, mutta se että jos syö terveellisesti ja lisää PALJON liikuntaa niin ei tarkoita etteikö sais joskus herkutella??
Luulis että totaalikieltäminen vaan lisää himoa
ei, vaan lopettamalla makeansyönnin kokonaan pääsee eroon sokeririippuvuudesta.
No joo, jos on tuollanen riippuvuus niin sitten se on parempi lopettaa kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Älä muuta sano.
Niihän se just on, luulis että alkaa nahkakin roikkua jos on paljon ylimääräsiä kiloja ja alottaa rankoilla dieteeillä eikä ole liikuntaakaan paljoa... :|
No niinpä, etenkin kun ikää tulee lisää niin se painonpudotus kyllä näkyy aika monella, aika ikävästi.. Jos ei ole pahemmin liikkunut/treenannut ohessa.

pakko kommentoida
No kyllä mua suorastaan ketuttaa ja potuttaa... Lopetin herkut, katson mitä syön ja rupesin liikkumaan 2-3 tuntia päivässä. Tulosta tullut 4 kuukaudessa saman verran kuin ihmedieetillä kahdessa viikossa!!! Joo kyllä kannattaa ja ehdottomasti suosittelen.... Tämä se rääkkäystä on.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
No kyllä mua suorastaan ketuttaa ja potuttaa... Lopetin herkut, katson mitä syön ja rupesin liikkumaan 2-3 tuntia päivässä. Tulosta tullut 4 kuukaudessa saman verran kuin ihmedieetillä kahdessa viikossa!!! Joo kyllä kannattaa ja ehdottomasti suosittelen.... Tämä se rääkkäystä on.

Mutta nuo pitemmän aikavälin tulokset on varmasti pysyvämpiä

=)

ReddyHead
On ihmisiä, jotka eivät pääse liikkumaan, esim ylipainoa voi olla niin paljon, että liikkuminen voi olla todella tuskallista.
Ja todellakin: silloin ollaan jo epätoivoisia ja kokeillaan kaiken maailman ihmedieettejä :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Riittää että syö vain vähän oman peruskultuksensa alle niin laihtuu, minusta ei tarvitse kärsiä jollain alle 1000 kalorin kuurilla. Liikunta on sitten ekstraa.
Mä syön alle 1000 kcal päivässä, enkä kärsi yhtään :)
Ok. Mä syön 500 kalorin vajeella.

Alkuperäinen kirjoittaja ReddyHead:
On ihmisiä, jotka eivät pääse liikkumaan, esim ylipainoa voi olla niin paljon, että liikkuminen voi olla todella tuskallista.
Ja todellakin: silloin ollaan jo epätoivoisia ja kokeillaan kaiken maailman ihmedieettejä :(
No sitten sitä ylipainoa on jo todella paljon jos ei mikään liikuntamuoto sovi tai onnistu. Siinä vaiheessa varmaan painonpudotus hoituu melkein lääkärin valvonnassa, voisin kuvitella.

pakko kommentoida

=)
No ei ne ihmedieetti-kilotkaan ole mulle takaisin tullut. Näistä en vielä tiedä. Eläissäni en ainakaan ole muutaman hikisen kilon takia näin paljon kärsinyt!

mie

=)
No ei ne ihmedieetti-kilotkaan ole mulle takaisin tullut. Näistä en vielä tiedä. Eläissäni en ainakaan ole muutaman hikisen kilon takia näin paljon kärsinyt!
Mutta älä tuijota pelkästään vaakaa, varmasti mitat on muuttuneet pienemmiks, ja rasva vaihtunut lihaksiin (jotka painaa paljon enemmän kun rasva). Ja varmaan olokin on parempi :)
Tsemppiä jatkoon!

meak
lähden heti lenkille jos tulet hoitamaan lapsia. mies tulee 22.00 jälkeen töistä, ja itse olen jo nukkumassa silloin. kävisin useammin lenkillä jos jaksaisin käydä siellä yöllä
Mikä estää liikkumasta lasten kanssa?
Mulla ainakin ongelman tuotti lasten ikä: liian isoja rattaisiin, liian hitaita kävellen, liian nopeita pyörillä ja kuitenkin liian pieniä hölkkäämään. Eli siis aika tehokasta lenkkeilyn estoa.

Alkuperäinen kirjoittaja meak:
Mikä estää liikkumasta lasten kanssa?
Mulla ainakin ongelman tuotti lasten ikä: liian isoja rattaisiin, liian hitaita kävellen, liian nopeita pyörillä ja kuitenkin liian pieniä hölkkäämään. Eli siis aika tehokasta lenkkeilyn estoa.
riippuen lapsien määrästä, aika tehokas lenkki kun pulkat vetoon

:D

Yhteistyössä