Kai se on pakko kierukka ottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos et uskalla suutas siellä avata sen vertaa, että sanot vaan että sen otat (välittämättä siitä että ei muka laittais vuoden takia) niin eiköhän oikea ehkäisykeino olisi selibaatti. Luulis nyt aikuisen ihmisen sen verran asioista tietävän, että eivät ne siellä sun ehkäisyasioista ja niiden pituuksista päätä.

Sitten jos et mitään noita halua, niin ei kun ostamaan ovulaatiotikkuja. Ovulaatioajankohta selviää ja välttelette sitten petipuuhia. Tosin voi olla välillä hiukka hankalaa, kun aikas vaikeeta tietää, että miten monta päivää miehen siittiöt elelevät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos et uskalla suutas siellä avata sen vertaa, että sanot vaan että sen otat (välittämättä siitä että ei muka laittais vuoden takia) niin eiköhän oikea ehkäisykeino olisi selibaatti. Luulis nyt aikuisen ihmisen sen verran asioista tietävän, että eivät ne siellä sun ehkäisyasioista ja niiden pituuksista päätä.

Sitten jos et mitään noita halua, niin ei kun ostamaan ovulaatiotikkuja. Ovulaatioajankohta selviää ja välttelette sitten petipuuhia. Tosin voi olla välillä hiukka hankalaa, kun aikas vaikeeta tietää, että miten monta päivää miehen siittiöt elelevät.

No jos mä nyt aivan ehdottomasti sen kierukan haluaisin niin kyllä mä varmasti sen ottaisin. Tässä nyt kuten jo äsken mainitsin, mietitään hetken aikaa minkä ehkäisyn haluan. Kierukkaa siis vieroksun hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
No mä olen ehkä siitä erikoinen palstalainen että mulla ei ole tapana/ en ole kokenut tarpeelliseksi kertoa kaikkea elämästäni, tää on kuitenkin vaan yleinen internetpalsta.

Joo.
Mutta kun otsikoi että "kai se on pakko kierukka ottaa :( " ja sanoo että jos sen ottaa, niin sitä on pakko pitää se viisi vuotta vaikkei haluaisi odottaa niin kauan seuraavan vauvan hankintaa, koska NE ei suostu laittamaan sitä vuodeksi, niin ei kai ihme että ihmiset ymmärtää väärin.

Mua tässä lähinnä ihmetytti se että miksi nyt yhtäkkiä sillä suvussa olleella veritulpalla onkin väliä kun kaikki lääkärit aiemmin ovat olleet sitä mieltä että pillerit paras vaihtoehto. :/

Mua tässä lähinnä ihmetytti se että miksi nyt yhtäkkiä sillä suvussa olleella veritulpalla onkin väliä kun kaikki lääkärit aiemmin ovat olleet sitä mieltä että pillerit paras vaihtoehto. :/

Eri lääkäri?
Multa ei muuten koskaan ole kysytty suvun mahdollisista veritulpista, kun hain pillereitä joskus (söin niitä noin 15 vuotta). On vaan kysytty, että onko mulla itselläni ollut veritulppa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
No mä olen ehkä siitä erikoinen palstalainen että mulla ei ole tapana/ en ole kokenut tarpeelliseksi kertoa kaikkea elämästäni, tää on kuitenkin vaan yleinen internetpalsta.

Joo.
Mutta kun otsikoi että "kai se on pakko kierukka ottaa :( " ja sanoo että jos sen ottaa, niin sitä on pakko pitää se viisi vuotta vaikkei haluaisi odottaa niin kauan seuraavan vauvan hankintaa, koska NE ei suostu laittamaan sitä vuodeksi, niin ei kai ihme että ihmiset ymmärtää väärin.

No mä en niinkään kuole jos ihmiset sattuu ymmärtämään väärin kun tässä touhutessa kirjoittelen. Ei tätä nyt niin vakavasti kannata muutenkaan ottaa, vauvapalsta internetissä :wave: Tuskin tää kelleen on elämä, vai onko :xmas:

Eri lääkäri?
Multa ei muuten koskaan ole kysytty suvun mahdollisista veritulpista, kun hain pillereitä joskus (söin niitä noin 15 vuotta). On vaan kysytty, että onko mulla itselläni ollut veritulppa.

Mutta se, että 7 lääkäristä just 1 on sitä mieltä että "ehdoton ei ja kylläpäs kaikki muut ovat olleet huolimattomia" :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Bööööö:
Mitä sä niinku täältä palstalta nyt haet?

mä voisin kysyä samaa, koska kaikki tarvittavat vastaukset apn auttamiseksi on annettu ja ap silti väittää vastaan!
sä maksat kierukan ja sä päätät kauanko se on sun sisällä.
minulle sanottiin nauvolassa kun sanoin että entä jos haluankin lapsia lisää alle 5v kuluttua niin sekä lääkäri että neuvolatäti kertoivat että sen voi ottaa pois vaikka sen yhden kuukauden kuluttua!!! lopulta se vaihdettiin toiseen 3 vuoden kuluttua kun sain pahan tulehduksen joka uusi taas vähän aikaa sitten (oltuaan sisällä alle vuoden) mut meni antibiooteilla pois.

Eri lääkäri?

Mutta se, että 7 lääkäristä just 1 on sitä mieltä että "ehdoton ei ja kylläpäs kaikki muut ovat olleet huolimattomia" :xmas:

Tai sitten toi sun kohdalle osunut on vaan virkaintoinen nipo :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Edelleen, eivät ne sitä lähde laittamaan jos tarkotuksena pitää esim vain 1 kk.

Edelleen, ketkä ne?? :)

Ehkäisynlassa sanoivat etteivät he lähde sitä laittamaan jos kyse vaan lyhyestä ajasta. Tarkoittivat varmaan HEITÄ, HOITOHENKILÖKUNTAA.

Ei henkilökunta päätä tuollaisesta ajasta. Ja itsehän ostat hormoonikierukan omilla rahoillasi -toki saat päättää asiasta aivan itse! Itseasiassa ei ole heidän tehtävänsä sitä edes kysellä. Minulle sanottiin, että voin poistaa kierukan itse, jos yllän lankoihin ja saan kivuttomasti pois. En toki yltänyt ja neuvolan terveydenhoitaja poisti halutessani kierukan -siihen mitään lääkäriä aina tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Edelleen, eivät ne sitä lähde laittamaan jos tarkotuksena pitää esim vain 1 kk.

Edelleen, ketkä ne?? :)

Ehkäisynlassa sanoivat etteivät he lähde sitä laittamaan jos kyse vaan lyhyestä ajasta. Tarkoittivat varmaan HEITÄ, HOITOHENKILÖKUNTAA.

No mitäs se niille kuuluu kauanko sä aijot sillä kierukalla ehkästä. Sanot vuoden päästä, että halutaankin nyt jo toinen vauva niin ei ne sitä kierukkaa voi pakolla suhun jättää. Älä tee liian isoa ongelmaa tästä itsellesi.

Yhteistyössä