Kai mie oon sit aika hankala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
kun mies meni kauppaan ja mie sit ehdotin, että jos niitä palapaistilihoja ja valmiiksi kuorittuja ja kuutioituja uunijuureksia tois. Ajattelin, mutta en sanonut ääneen että en nyt millään jaksais lanttuja, porkkanoita jne alkaa kuoputtelemaan, kuorimaan ja pilppomaan ku oon kipeekin, niin ne ois niin paljon kätevämpiä.
Ja sen lisäks kun tuo mies ei kauheesti erota välttämättä naurista lantusta, palsternakkaa selleristä jne, niin sillekin ois helpompi ostaa vaan ne valmisrasiat.

Ni eikös mies sit just tän kerran päätä kunnostautua ja etsii ja ostaa lantut, palsternakat, punasipulit, sellerit ja kaiken maailman porkkanat irtomyynnistä mahdollisimman työläässä muodossa - kun mie oon joskus moittinut mm. pakastejuureksia kumijuureksiksi :/

Hyväähän tuo tarkoitti... mutta... No, jospa tää kuume heltiäis alkuviikkoon mennessä, ja olo kohenis ni kaipa noita sit jaksaa taas kuoputellakin.
(Siis tän viikonlopun ruuat on jo valmiina, niin noi oli tarkoitettu ensviikon ruuiksi, jolloin mie teen ruuat kun mies on töissä, niin ei oo apuja hänestä silloin.)

Juu, mutta tässä tulee taas ilmi se, että miehelle pitää selittää myös syyt miksi jokin pitää tehdä niin kuin haluat. Eli: "Ostaisitko ne juurekset valmiiksi pilpottuina kun en jaksa nyt kipeänä pilppoa".

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Juu, mutta tässä tulee taas ilmi se, että miehelle pitää selittää myös syyt miksi jokin pitää tehdä niin kuin haluat. Eli: "Ostaisitko ne juurekset valmiiksi pilpottuina kun en jaksa nyt kipeänä pilppoa".

Pilpo sä vaan mummuas!

Alkuperäinen kirjoittaja mies:

Niin mutta kun mie ajattelin, että mies tekis niinkun yleensä aina - eli menis siitä yli missä om matalin aita ja ois ostanut ne valmiit.

Yhteistyössä