kai mä nyt sit olen vaan NIIIIIIIIN huono ihminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

röppö

Aktiivinen jäsen
23.04.2008
8 706
2
36
Sainpa riidan erään ystäväni kanssa tänään aikaiseksi..
Hän on myös kummi lapseni äiti..

Sanoin vain,etten tykkää,että luvataan jotain ja sit ei pidetä sitä eikä edes ilmoiteta..
Sanoin myös etten jaksa enää joka viikonloppu olla kuuntelemassa hänen itkujaan miehestään..
Jonka luo aina vaan palaa teki mitä vain..

Multa ei ainakaan arvostusta tipu miehelle joka ei voi olla edes yhtä viikonloppua tai edes viikolla ottamatta...
Sit kännissä jättää muijansa ja haukkuu kaikki muut siinä sivussa..
Viime viikon loppuna olimme meidän mökillä (meijän ja heidän perhe)
Koko ajan piti kaljaa ja viinaa kiskoa..mentiin käymään syömässä ja Bang! kuin salama kirkkaalta taivaalta ukolla taas kilahti ja lopuksi sanoi omalle kolme kuiselle tytölleen kaikilla paikalla olijoiden ihmetykseksi"ei millään pahalla mutta sä et oo kuin vahinko"

Pari päivää ja taas känni ja jätti taas tän ystäväni kun ystävä oli pari päivää sitten ottanut takasin..
Huusi niien pihalla tälle mun ystävälle"joku päivä sä kuolet"

Oli samana päivänä kuristanut mun ystävää jne jne..

Mä en jaksa sivusta seurata tollasta..
Enkä enää kuunnella itkuja kun en asian eteen mitään voi tehdä..

Vatuttaa...

Ymmärrän sinua. Itsekin sanoin väkivaltaisessa ja muutenkin paskassa suhteessa elävälle ystävälleni että goodbye, soittele sitten kun olet eroamassa, mutta älä enää koskaan soita kun mies on hakannut, haukkunut, tai tehnyt sinulle pahaa jollain mulla tavalla, sillä mä en enää jaksa kuunnella.
Jos toinen haluaa elää paskassa suhteessa, se on hänen valintansa, mutta ei hänen kuulu kuormittaa läheisiäänkin oman suhteensa kurjuudella.
:hug:

jossain kohden mulla tuli kans ystäväni kohdalla laidat vastaan ja sitten ei enää pystynyt kuuntelee kuinka hän aina vaan ymmärsi miksi mies lyö jne.
Sitä vaan koitti oman aikansa ymmärtää ja tukea ja ohjata hakemaan apua, mutta kaikki oli sillä hetkellä turhaa. Ja se kaikki epäuskoisuuden tunne, kun olet ensin majoittanut ystävää sohvallasi ja seuraavassa mutkassa se mies onkin maailman kultaisin kunnes taas tapahtuu jotain...

Kaikkein eniten harmittaa,kun tiedän että mun kaverilla on varmasti paha olo..ja mielelläni kuuntelisin muuten,mutta oma pää ei kestä kohta enää,kun kuuntelen vaan sen itkuja..
Ei sillä tule mieleen kun on hyvii päivii kysyy mitä mulle kuuluu jne..
Vielä enempi vituttaa mun kummityttö jota tuskin kohta saan tavat...
tai siis sen puolesta..mun äidin miesystävä on alkoholisti ja narkomaani ja pahoinpiteli usein mun äitii..enkä haluu et kukaan lapsi joutuu tollasta katsomaan..
Tää asia tuntuu vaan tosi vaikeelta mitä enempi aattelen..
Ja koko homma lähti siitä etten olis saanut sanoo ey otti pannuun tän kaverin tekemät oharit..sit tunne kuohuissani sanoin sen mikä oli jo kauan päässäni pyörinyt...

jeps.. on hyvä et lapsella on ees tuollainen kummitäti sit johon turvata isompana, tai ehkä jo pienempänä, jos äiti pääsee hengestään ja isi istuu linnassa...kun ei isistä älyä erota ajoissa.. *mä oon kamala ja julma* en jaksais minäkään toisten itkuja kuunnella jos ei itse tilanteelle mitään aio. ja yksikin kerta kun lapsen turvallisuus vaarassa niin teet ls:n ilmoituksen, ehkäpä ne mamman silmät sit avautuu pikkuhiljaa...tuskin kuitenkaan lapsestaan haluaa luopua, uskoisin minä.

ja kaveri sanonut joka kerta "aikani kattelen ja sit tulee piste"
koska se piste tulee..sit ku ukko kuristaa sen hengiltä..
tai käy siihen käsiksi taas kun sillä on mun kummityttö sylissä ja vauvalle tapahtuu jotain..
tai kun se toteuttaakin uhkauksensa ja vetää anoppinsa kurkun auki..(viimeksihän vaan sillä veitsellä osoitteli ja uhkaili)

mun siskolla myös vastava suhde. Mut mä en vaa voi jättää sitä oman onnensa nojaan jo pelkästään hänen lapsen takia. sillä miehellä kyllä ei ole meille mitää asiaa

Tällä hetkellä tunnen vain itse olevani erittäin paska ihminen...

Ehkä olis ollu vaan parempi olla hiljaa..

Ärsyttää vain kun ihmiset ei nää itsessään mitään vikaa..ja suuttuu jos jostain sanoo..
Sit haukutaan pystyyn ja mietitään miks oma elämä on sellases jamassa kuin on..
Ehkä siks et antaa sen itse tapahtua..

Voi vattu.. Ja hän on taas niitä miehiä, joka on nätisti taas selvinpäin... Oikein äidin kultapoika..

Ja kännissä yks ..kele!

Ei se naisen päätökset ja lähteminen aina niin helppoa ole kuin sivusta katsottuna luulisi!

Ja varsinkaan jos on lapsia...

Ja mä haluisin olla molempien tukena..mä sille mun kummitytön isälle oon ehdottanut suoraan (kummilapsen äidin kuullen) hoitoon menoa..
Ja sanonut että mä olen tukena jos sen päätöksen tekee..
Mutta joka päätöksen kun on lähdettäv itsestään...

Ja mä tiedän ettei ole helppoa lähteä!!!
Sen mä tiedän..omasta kokemuksesta..erittäinkin hyvin..!!!
Siksi tekee ehkä viel enempi pahaa katsoa kun toinen on siinä tilanteessa..

Alkuperäinen kirjoittaja zipzip:
Ei se naisen päätökset ja lähteminen aina niin helppoa ole kuin sivusta katsottuna luulisi!

Silloin lähtemisen nimenomaan pitäisi olla helppoa: lapsen/lasten vuoksi äidin on pysyttävä hengissä, terveenä, vammautumattomana ja silleen. Eikä se ehkä toteudu, kun elää väkivaltaisen ja tappouhkauksia latelevan miehen kanssa.

Ja se mies on selvinpäin oikein mukava..tuun sen kanssa oikein hyvin juttuun tai tulin..nyt jo alkanut sylettää koko jätkä..en tiiä haluunko nähä enää ikinä.. :ashamed: :/

Ja on myös äidin kultapoika..
kaikki annettu periksi..
jätkä on nuorena ajanu kännis autot mettään ja äitinsä ottanut syyt niskoilleen(väittänyt itse ajaneensa)
Ja maksanut auton korjautukset yms..

Ei ole ei, mutta helpompaa se on rauhallisesti maanantaina aamupäivällä kuin kiireellä ja hengenhädässä la-su välisenä yönä.

Mä olen hakeut heitä (kummilasta ja ystävääni) mun miehen kanssa 100 kilsan päästä..kun siel on ukko käskenyt akkaa pakkaa kamansa..(heittänyt ulos)
Ja ystävä vannoo ettei mene takasin..tai antaa ainakin jätkän säikähtää..jos ottais opikseen..
Mutta ei..kaksi päivää ja sinne taas menee..

Mä oon tänään saanut enempi kuin tarpeeksi paskaa niskaani tältä ystävältäni..
sekö on kiitos kaikesta siitä miten olen heitä koittanut auttaa.. :ashamed: :/

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja mä haluisin olla molempien tukena..mä sille mun kummitytön isälle oon ehdottanut suoraan (kummilapsen äidin kuullen) hoitoon menoa..
Ja sanonut että mä olen tukena jos sen päätöksen tekee..
Mutta joka päätöksen kun on lähdettäv itsestään...

Röppö: Sulla on hyvät ajatukset heitä kohtaan..

Se on kyllä todella kurjaa katsella jotain läheistä tai tuttua sivusta kun sille ei voi todella tehdä muut kuin asianomainen itse...

Sekin perhanan totuus on noissa idoottimiehissä (tottakai myös nainen samanlaisissa tapauksissa) , että he toteavat naisensa ja lapsensa pysyvän siinä vaikka kuinka toilailisi..

Voi kunpa asiat olisikin helposti muutettavissa/järjestettävissä toisin!

Röppö: Ihana kuitenkin kun ajattelet kummityttösi ja hänen äitinsä parasta!!!

Haleja ja jaksamista sinullekin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Ei ole ei, mutta helpompaa se on rauhallisesti maanantaina aamupäivällä kuin kiireellä ja hengenhädässä la-su välisenä yönä.

ajattelinpa just ihan samaa.. ja mahd. "tukihenkilön ollessa mukana, niin et se ois joku muu lähiomainen kuin viranomainen(poliisi)

Ja en ikinä vois ajatella heistä pahaa..ystävästäni ja kummilapsestani!!
Mutta pelkään,että ei tää ystävä sitä usko..
Ainakaan tällä hetkellä..

tiedätkö miksi ei usko? koska sinä olet tarpeeksi läheinen jolle kiukutella ja avautua siten kuin tahtoo, tod. näköisesti ainoa joka sietää hänen käytöksensä vesittäen kaikki aiemmat lupaukset, olet liian kiltti ja hyväntahtoinen häntä kohtaan. miksi? se voi olla myös karhunpalvelus.. ihan hyvä jos teet nyt vähän "pesäeroa" ystävääsi etkä ole heti pelastamassa ja auttamassa. silloin on pakko alkaa ajatella hänen niillä omilla aivoilla.

Mä olen hakeut heitä (kummilasta ja ystävääni) mun miehen kanssa 100 kilsan päästä..kun siel on ukko käskenyt akkaa pakkaa kamansa..(heittänyt ulos)
Ja ystävä vannoo ettei mene takasin..tai antaa ainakin jätkän säikähtää..jos ottais opikseen..
Mutta ei..kaksi päivää ja sinne taas menee..

Mä oon tänään saanut enempi kuin tarpeeksi paskaa niskaani tältä ystävältäni..
sekö on kiitos kaikesta siitä miten olen heitä koittanut auttaa.. :ashamed: :/

Sun ystäväsi (kummitytyön äiti?) ei nyt taida ymmärtää tilannetta miksi/mistä olet puhunut hänelle...

Hän kun on valitettavasti miehen pauloissa..

Mutta hänen kyllä pitäisi ymmärtää se, ettei hänellä varmaankaan ole monta ihmistä joka jaksaa kattella/kuunnella hänen murheita niin kuin sinä jaksat.. Ja jaksat välittää..

Kerro hänelle se asia, että välität ja haluat hänen ja kummitytön parasta..

Ja jos hänen mielestä ei asia muka ole niin.. Sano, että okei jos kerta ei ole mitään ongelmaa niin miksi tässä kerrot murheitasikaan..

Hän ehkä ymmärtää oman "mielenvikaisuutensa miestänsä kohtaan" (omakohtaista kokemusta menneisyydestä), vasta jälkeenpäin...

sehän siinä onkin kun kaikki katsoo sitä läpi sormien ja kun riita tulee"kyllä te saatte sovittuu" ja "tää menee ohi"
Ja sit kuunnellaan itkui..
Ku olisinkin ainoa joka on kuunnellut..taidan olla eka joka on nyt suoraan sanonut..

Hyvä Hyvä Röppö oikeesti kun olet sanonut!!!

Älä tunne siitä huonoa omaatuntoa..!

Ja varmasti muut jotka ovat sanoneet, että joo saatte sovittua tms.. niin ei he oikeesti tiedä tilannetta..

Mutta edelleen... Onhan tuo sinullekin kuluttavaa olla "tiskirättinä" kuuntelemassa aina kaikkea ikävää ja surkeaa..

Ja kun ystäväsi ei edes nytkään yritä ymmärtää apuasi..

Huoah..

Joo no ehkä ei ollut vaan meidän oman keskinäisen riidan aikana paras hetki sanoa sitä..
Vaikka kauniisti olenkin koittanut jo sanoo monesti riitojen jälkee...
Mutta tehty mikä tehty..saa nyt nähsä mitä tuleman pitää :/

Yhteistyössä