Kai mä hermoilen turhaan? (vauva sairaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauvalla (3,5kk) on kova flunssa, limainen yskä vaivaa ja nenä on tukossa. Kuumetta on ollut vajaa 38, välillä ei ollenkaan. Eilen käytiin lääkärissä ja silloin oli tulehdusarvot hyvät ja keuhkot puhtaat. Nyt vauva on pirteä, leikkii, syö ja hymyilee, mutta limaa tuntuu olevan nyt keuhoissa kamalasti, rohina tuntuu käsissä, kun vauvaa pitää sylissä... hengittää hyvin, ehkä vähän tiheämmin, kuin yleensä... Hermoilenko mä nyt ihan turhaan :(

Sitten kikkakolmoset kehiin. Oletko antanut suolaliuos tippoja? Valkosipulia murskana sängynalle ja siihen muutama tippa vettä ettei kuivu(=helpompi hengittää). Märkä pyyhe patterille. Onko sulla nenäfriida?

Meillä meni ihan parissa päivässä keuhkoputkiin ja saatiin antibiootit. Kannattaa käyttää lääkärissä jos rohisee. Noin pienet, kun joutuuvat niin helposti sairaalahoitoon tommosen takia:/

Nenäfriida on, höyryä hengitelty, sängynpääty koholla, suolaliuostippoja laitettu... Menee itselläkin monta yötä valvoessa, kun ei pysty nukkumaan :( No ehkäpä huomenna on jo paremmassa kunnossa, nämä yöt kun on aina sairaiden lapsien kanssa pahimpia. Käydään huomenna lääkärissä näytillä. En tiedä kuinka mun antibioottikuuri vaikuttaa vauvaan, kun on vielä täysimetyksellä? Eilen alkoi mulla kuuri poskiontelotulehdukseen.

Valkosipuli on mun mielestä paras apu mitä voi flunssaan olla. Meillä ainakin neiti on sen avulla nukkunut flunssassakin. Sipulikin käy jos ei v.sipulia tähän hätään ole :)

[QUOTE="mamma09";23182381]Valkosipuli on mun mielestä paras apu mitä voi flunssaan olla. Meillä ainakin neiti on sen avulla nukkunut flunssassakin. Sipulikin käy jos ei v.sipulia tähän hätään ole :)[/QUOTE]

No kun ei ole edes sipulia :(

No voi, huomenna onneksi on kaupat auki. Laitan itsekin oman sängyn alle flunsassa kun en muuten saa unta. Haisee kamalalta mutta auttaa. Oletko laittanut vauvan huoneeseen (märkiä tai kosteita)pyyhkeitä patterille ja ovi kiinni? Kostea ilmakin helpottaa hengittelyä :)

Meillä on sama tilanne täällä 6kk ikäisen vaavin kanssa. Kovasti on tukossa ja hengitys rohisee ja vinkuu ajoittain.. Keittosuolatippoja saanut ja niistelty on nenua. Kuume oli eilen vajaa 40, muttei lääkäri kuullut mitään poikkeavaa keuhkoista (ainoastaan rohinaa keuhkoputkesta). Nyt tänään kuume ollut siinä 38 pintaan koko päivän. Vauva suhteellisen pirteä, mutta hengitys tuntuu ajoittain työläältä ja vauva pyrkii selältä vatsalleen. CRP oli normaali, mutta sanoivat kyllä, että se ei nouse vielä päivän kuumeilun jälkeen vaan vaati sen n 3 pvä kuumetta. Toisaalta pitää otta huomioon myös se, että vauvan keuhkoputket on niin hirvittävän pienet ja kun eivät osaa yskiä kunnolla, niin lima kulkee putkissa hissin lailla. Nyt nukutin vauvan sitteriin, koska makuuasennossa räät valui kurkkuun ja sai aikaan yskänpuuskia. Tuossa näyttää nukkuvan ihan hyvin, ei sinerrä huulen ympäristö, mutta silti askarruttaa tuo, että pallea sekä kylkivälilihakset näyttävät työskentelevän kovasti hengityksen eteen. Taitaa olla parasta mennä varoiksi huomenna näyttämään.

Yhteistyössä