Kai 4v-neuvolan lääkäriosiossa SAA olla lapsen mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26096029]minä ainakin sain olla, tutkui sisaruksenkin samalla ja löysi korvatulehduksen josta ei ollut mitään oireita.[/QUOTE]

Oliko teillä noi samalla kertaa ja saitko olla terkan jutuissa mukana?
Nää kun näköjään vaihtelee kaupungittain/kunnittain...

Meillä nää on eri kertaakin, siis terkan tekemä ja lekurin tutkimus.

Tietenkin saa olla. Me oltiin myös terveydenhoitajan tarkastuksessa mukana. Jos ei oltaisi "saatu" olisi koko tarkastus varmasti jäänyt tekemättä. Tuskin meidän 4-vuotias olisi lähtenyt hoitajan mukaan huoneeseen meidän jäädessä odotustilaan. Enkä sitä olisi häneltä edes vaatinut.

Hoitajasta riippuen olisi ehkä voinut jäädä huoneeseen meidän poistuessa, mutta sekin todella epätodennäköistä.

[QUOTE="sini";26096100]Tietenkin saa olla. Me oltiin myös terveydenhoitajan tarkastuksessa mukana. Jos ei oltaisi "saatu" olisi koko tarkastus varmasti jäänyt tekemättä. Tuskin meidän 4-vuotias olisi lähtenyt hoitajan mukaan huoneeseen meidän jäädessä odotustilaan. Enkä sitä olisi häneltä edes vaatinut.

Hoitajasta riippuen olisi ehkä voinut jäädä huoneeseen meidän poistuessa, mutta sekin todella epätodennäköistä.[/QUOTE]

siis 4v ei uskalla mennä ilman vanhempaa minnekään!?!??! HUH HUH

[QUOTE="vieras";26096143]siis 4v ei uskalla mennä ilman vanhempaa minnekään!?!??! HUH HUH[/QUOTE]

huhhuh, eikai tuo nyt ole mitenkään huhhuh. Jotku lapset vaan on ujompia ja arempia, ja jos muutenkin jännittää että mitä outo tilanne tuo tullessaan, etenkin terveystarkastuksessa tms.. Se on paljolti kasvatus, mutta myös luonnekysymys.. Olipahan pikkusisareni 5 v syntymäpäivillä tyttö (myös 5v), joka ei kuulemma uskaltanut jäädä kerhoon vaan isän piti olla mukana pari ekaa päivää..

Aika ikävää huhhutella, huhhuh sulle jos et uskalla / arastelet hypätä pilkkopimeään koloon, vaikka sulle vakuutetaan että siellä on pehmeä, matala pudotus..

huhhuh, eikai tuo nyt ole mitenkään huhhuh. Jotku lapset vaan on ujompia ja arempia, ja jos muutenkin jännittää että mitä outo tilanne tuo tullessaan, etenkin terveystarkastuksessa tms.. Se on paljolti kasvatus, mutta myös luonnekysymys.. Olipahan pikkusisareni 5 v syntymäpäivillä tyttö (myös 5v), joka ei kuulemma uskaltanut jäädä kerhoon vaan isän piti olla mukana pari ekaa päivää..

Aika ikävää huhhutella, huhhuh sulle jos et uskalla / arastelet hypätä pilkkopimeään koloon, vaikka sulle vakuutetaan että siellä on pehmeä, matala pudotus..

todellakin uskaltaisin hypätä, ei edes tekisi tiukkaa. onneksi meidän lapset ei olee mitään jäniksiä arkaperseitä.

No, ainakin normaalilla ihmisellä on itsesuojeluvaisto tallella, ja sekin vaikuttaa näihin asioihin paljon.. Ei kummeta paljoakaan eläimistä, jos tarkemmin rupeaa asioita ajattelemaan.. Mutta tämmönen ot tähän väliin :))

Ihmettelen, miksi ei vanhempi saisi tulla lapsen mukana? Onko sille sitten olemassa joku perustelu, miksi on niin tärkeää että vanhempi ei ole tukena.

[QUOTE="sini";26096100]Tietenkin saa olla. Me oltiin myös terveydenhoitajan tarkastuksessa mukana. Jos ei oltaisi "saatu" olisi koko tarkastus varmasti jäänyt tekemättä. Tuskin meidän 4-vuotias olisi lähtenyt hoitajan mukaan huoneeseen meidän jäädessä odotustilaan. Enkä sitä olisi häneltä edes vaatinut.

Hoitajasta riippuen olisi ehkä voinut jäädä huoneeseen meidän poistuessa, mutta sekin todella epätodennäköistä.[/QUOTE]

No meillä ainakin sanottiin että vanhempien pitää jäädä aulaan - siinä katsotaan just luottaako lapsi sen vertaa vieraaseen jne.? Toki olin selittänyt jo lapselle että voi olla että pitää mennä sinne yksin ja sitten pitää - ja menihän tuo reippaasti.

Mutta lekuriin en halua antaa yksin, siinä jo riisutaan vaatteet ja mieslääkääri.
Mä meen mukaan tai ei mennä ollenkaan. Siksi vaan kysyin että miten se yleensä menee, käsketäänkö nytkin jäädä aulaan, jota en siis tee...

[QUOTE="vieras";26096339]No meillä ainakin sanottiin että vanhempien pitää jäädä aulaan - siinä katsotaan just luottaako lapsi sen vertaa vieraaseen jne.? Toki olin selittänyt jo lapselle että voi olla että pitää mennä sinne yksin ja sitten pitää - ja menihän tuo reippaasti.

Mutta lekuriin en halua antaa yksin, siinä jo riisutaan vaatteet ja mieslääkääri.
Mä meen mukaan tai ei mennä ollenkaan. Siksi vaan kysyin että miten se yleensä menee, käsketäänkö nytkin jäädä aulaan, jota en siis tee...[/QUOTE]

miten se MIESlääkäri vaikuttaa? lääkäriin saa mennä mukaan koska siellä keskustellaan terveyteen liittyvistä asioista ja tuskin se sinunkaan 4v ossa itse kertoa kaikkea

[QUOTE="vieras";26096143]siis 4v ei uskalla mennä ilman vanhempaa minnekään!?!??! HUH HUH[/QUOTE]

Oleksää sama joka mulle vastasi ton "järjen käyttö sallittu jne"?
Onko vähän huono päivä kun pitää ilkeillä koko ajan (toi arkaperse tuolla myöhemmin oli jo riman alitus).

Kyllä mä ymmärrän jos lapsi ei uskalla jäädä täysin VIERAAN kanssa suljettuun huoneeseen, onneks tuo meidän uskalsi, ehkä auttoi kun olin selittänyt mitä siellä tehdään ja voi olla että ei saa vanhemmat tulla mukaan.

Mutta toi lekuri on jo musta eriasia kuten selitin ja siihen en suostu!

[QUOTE="vieras";26096353]miten se MIESlääkäri vaikuttaa? lääkäriin saa mennä mukaan koska siellä keskustellaan terveyteen liittyvistä asioista ja tuskin se sinunkaan 4v ossa itse kertoa kaikkea[/QUOTE]

No just sillä että on MIES (kuten huudat)! ja riisuu vaatteet.

[QUOTE="vieras";26096397]Oleksää sama joka mulle vastasi ton "järjen käyttö sallittu jne"?
Onko vähän huono päivä kun pitää ilkeillä koko ajan (toi arkaperse tuolla myöhemmin oli jo riman alitus).

Kyllä mä ymmärrän jos lapsi ei uskalla jäädä täysin VIERAAN kanssa suljettuun huoneeseen, onneks tuo meidän uskalsi, ehkä auttoi kun olin selittänyt mitä siellä tehdään ja voi olla että ei saa vanhemmat tulla mukaan.

Mutta toi lekuri on jo musta eriasia kuten selitin ja siihen en suostu![/QUOTE]

en ole

[QUOTE="vieras";26096408]No just sillä että on MIES (kuten huudat)! ja riisuu vaatteet.[/QUOTE]

en huuda kun korostin sitä miestä. mitä se haittaa vaikka lääkäri on mies ja riisuu vaatteet?!? työtänsähän hän vai tekee. vai eikö teillä isäkään saa riisua vaatteita?

Terkan tarkastuksessa poika oli yksin, mikäs siinä kun terkka oli oma tuttu eikä kukaan ventovieras. Ois saattanu kyl hämmentyä jonkun aivan oudon kanssa. Lekuri oli eripäivänä ja oltiin mukana. Ei se edes riisuttanu kun paidan, katto silmät, korvat ja keuhkot. Muuten juteltiin.

[QUOTE="vieras";26096438]en huuda kun korostin sitä miestä. mitä se haittaa vaikka lääkäri on mies ja riisuu vaatteet?!? työtänsähän hän vai tekee. vai eikö teillä isäkään saa riisua vaatteita?[/QUOTE]

Tää on taas tätä ihme vauhkoamista ja miesten pelkäämistä. Sen kummempi asia oo mieslääkäri tytön kanssa kun nainen pojan kanssa.

Sinulle voisin kommentoida, että toiset lapset ovat voineet joutua kokemaan kovempia sairauksiaen suhteen ja pelkäävät tuollaisia tilanteita. Oma pian 4-vuotiaani oli reilu puoli vuotta sitten sydänleikkauksessa ja niin kovat traumat ovat jääneet lääkäreistä ja sairaaloista, että kaikki vähänkin siihen viittaavat tilanteet pelottavat todella paljon. Enkä yhtään ihmettele, ei ole pienelle helppo ymmärtää, miksi tehdään sellaisia asioita jotka sattuvat paljon.Todellakaan en aio vaatia häneltä, että pitäisi mennä yksin terkkarin vastaanotolle.

[QUOTE="Huhuu";26100101]Sinulle voisin kommentoida, että toiset lapset ovat voineet joutua kokemaan kovempia sairauksiaen suhteen ja pelkäävät tuollaisia tilanteita. Oma pian 4-vuotiaani oli reilu puoli vuotta sitten sydänleikkauksessa ja niin kovat traumat ovat jääneet lääkäreistä ja sairaaloista, että kaikki vähänkin siihen viittaavat tilanteet pelottavat todella paljon. Enkä yhtään ihmettele, ei ole pienelle helppo ymmärtää, miksi tehdään sellaisia asioita jotka sattuvat paljon.Todellakaan en aio vaatia häneltä, että pitäisi mennä yksin terkkarin vastaanotolle.[/QUOTE]

pitäskö sua sääliä jotenkin?!

No jopas on keskustelu... Minä pitäisin sitä jo vähän oudon rohkeana jos 4-vuotias menee reippasti mitään kyselemättä ihan ventovieraan kanssa yksin huoneeseen. Me ainakin on nähty terkka tasan kerran 3-v neuvolassa ja lapsi ei todellakaan muista häntä. Lisäksi neuvola on terveyskeskuksen yhteydessä, jolloin koko paikasta tulee heti lääkärifiilis. Ja lapsi pelkää rokotuksia tosi paljon, kyselee jo nyt pari kuukautta ennen 4-v neuvolaa että annetaanko siellä rokotus. Joten epäilen kyllä ettei hän lähde terkan mukaan...

[QUOTE="vieras";26100225]No jopas on keskustelu... Minä pitäisin sitä jo vähän oudon rohkeana jos 4-vuotias menee reippasti mitään kyselemättä ihan ventovieraan kanssa yksin huoneeseen. Me ainakin on nähty terkka tasan kerran 3-v neuvolassa ja lapsi ei todellakaan muista häntä. Lisäksi neuvola on terveyskeskuksen yhteydessä, jolloin koko paikasta tulee heti lääkärifiilis. Ja lapsi pelkää rokotuksia tosi paljon, kyselee jo nyt pari kuukautta ennen 4-v neuvolaa että annetaanko siellä rokotus. Joten epäilen kyllä ettei hän lähde terkan mukaan...[/QUOTE]

meillä huoneeseen mentiin yhdessä. Juteltiin ja otettiin mitat. Sitten minut häädettiin käytävään eli oltiin osa ajasta yhdessä.

Yhteistyössä