kahvi- & ruokatauot töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tehyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tehyläinen

Vieras
Kuinka usein kahvittelette työpaikalla ja kauanko menee ruokatauolla aikaa? Mun pomo kävi "naputtamassa" eilen työpaikalla koko henk.kunnalle mm. tauoista, oman kännykän käytöstä jne. SUUTUTTAA!! Tehdään tosi kiireellä työtä (terv.huoltoala), aivan tukkaputkella painetaan ja vielä aamukahvitkin pitäis hörpätä vauhdilla (pomo sanoi, ett joissakin paikoissa EI JUODA AAMUKAHVIA OLLENKAAN!!...vihjaili kai, ett parempi jos mekään ei juotais?!)
Pomon pointti oli se, ett kaikki viipyy tauoilla vain just sovitut ajat eikä yhtään yli eli "TALKOOVOIMIN" saadaan monta tehokasta minuuttia työntekoon tauoista. Multa sammui viimeinenkin työnilo. :(

Meillä on kaksi taukoa aamu- ja iltavuoroissa. Toinen puoli tuntia ja toinen 15 minuuttia. Joskus ei ehdi näin kauan istua ja kellot soivat taukojenkin aikana, eli eivät juuri taukoja ole. Meillä puhelinta saa käyttää tauoilla ja muuten pitäisi olla äänettömälläkin, ettei kuule jos oma kännykkä soi kesken töiden :/ Kyllähän meilläkin sanomista silloin tällöin näistä asioista tulee, mutta se on vielä pientä minun työpaikallani.
On meinaan muutenkin aivan syvältä tämä mun työpaikkani :whistle:

Meillä aamuvuorossa aamukahvi ja sit ruokatauko päivällä Iltavuorossa oikeestaan vain ruokatauko. Ikinä en ole kuullut, että pomot valittais. Toki taukoja pidetään, jos tilanne sen sallii enemmänkin, mutta toisaalta; synnytysosastolla voi mennä välillä vuoroja, että esim. synnytyssalista ei pääse syömään koko vuoron aikan. Kännykkää ei meillä kukaan kanna mukana, kun periaatteessa synnärillä on kännykän käyttö kielletty.

Yhteistyössä