Kahvi ja tee- GALLUP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Mitä kahvia ja teetä juot?
Juotko erikoiskahveja ja kuinka usein?
Miten keität kahvisi?

Itse juon juhlamokkaa ja teenä jotain vihreää teetä, vaihtelee.

Espressokeitintä mulla ei itsellä ole, mutta juon erikoiskahveja mielelläni kahviloissa ja kylässä ollessani.

Kahvin keitän normissa kahvinkeittimessä, aina 1 ylimääräinen mitta puruja että tulee vahvaa :) Esim. 4 vettä ja 5 puruja.

Juon ihan juhla mokkaa tai presidenttiä ja rakastan maistella myös erilaisia kahveja, ja innostun niitä välillä ostelemaanki. Tykkään vahvasta kahvista ja maitoa pitää olla. jos haluan laihaa kahvia juonn teetä, ja niissäkin tykkään maistella erimakuja

kahvi on ruennut yököttämään niin sitä en ole juonut nyt vähään aikaan. mutta silloin kun join niin tuli juotua ihan juhlamokkaa ja välillä jtn makukahveja, on kiva maistella erilaisia.. cappucino on yksi lemppari erikoiskahveista, sitä join kahviloissa.

nykyään juon teetä vähän enemmän, keisarin morsianta yleensä. ilman maitoa ja sokeria

Itse juon kylässä teetä, kahvilassa kaakaota tai teetä kahvia en oo juonu varmaan kymmeneen vuoteen. Kotona juon teetä tai itse sekoittamaani kaakaocappucinoa, johon laitan tummaa kaakaota cappucinojauhetta ja makeutusainetabletin. Teen juon maidon kanssa, jos ei oo maitoa tarjolla käytän sokeria.

nykyään juuan kulta juhla mokkaa kun se on halpaa(muutoin presidentin tummaa)..

espressos yleensä semmosta missä on musta pahvi pakkaus ja saa k-kaupasta esmes(ja kotonta löytyy espresso masiina..semmonen yhistelmä ).

Juhlamokkaa tai Saludoa. Ihan normaalilla keittimellä keitän. Erikoiskahveja ostan lähinnä jouluisin. Täällä on sellainen karkkikauppa, jossa myydään myös siellä jauhettuja, maustettuja kahveja. :p Teetä juon todella harvoin, mutta silloin niitä, jotka pitää itse laittaa haudutusjuttuun. :) Syksyisin ja talvisin juon eniten teetä. Mies juo teetä aika paljon ja siksi meillä onkin aikamoinen kokoelma teelaatuja kaapissa.

Nyt raskaana en varsinkaan kahvia kun tulee kaaressa ylös heti.. Mut "normaalitilassa" mieluiten vaniljalatte tietyssä kahvilassa. Teetä juon paljon ja mieluisimmat on piparminttu ja kamomilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juhlamokkaa tai Saludoa. Ihan normaalilla keittimellä keitän. Erikoiskahveja ostan lähinnä jouluisin. Täällä on sellainen karkkikauppa, jossa myydään myös siellä jauhettuja, maustettuja kahveja. :p Teetä juon todella harvoin, mutta silloin niitä, jotka pitää itse laittaa haudutusjuttuun. :) Syksyisin ja talvisin juon eniten teetä. Mies juo teetä aika paljon ja siksi meillä onkin aikamoinen kokoelma teelaatuja kaapissa.

ne kahvit on muuten tosi hyviä :p ..onks se kauppa siinä öö miten sen sanois pääkadulla tai se mikä menee keskellä?
:p

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

ne kahvit on muuten tosi hyviä :p ..onks se kauppa siinä öö miten sen sanois pääkadulla tai se mikä menee keskellä?

Tää mistä puhun, on Karhulassa, torin vieressä. :) On täällä keskustassakin karkkikauppa, mutten ole siellä käynyt vielä.

En juo kahvia, aika harvoin kaakaota (ei se vaan maistu samalta veteen tai riisimaitoon).

Teetä juon fiilisten mukaan, mustaa, valkoista, vihreää, yrtti, maustettua. Hyllyssä on itsekerättynä koivua, minttua, sitruunamelissaa, vadelmaa. Ostettuna earl grey, kamomilla, maustamatonta valkoista tee, karpalo-kinuskitee, melonitee, banaanitee, maustamaton vihreä tee, sitruuna-vihreä tee, Princess-teetä (mietelauseiden vuoksi :D ), kolmea erilaista yogi-teetä, paria yrttiteesekoitusta, paria teekaupan maustettua rooibos- ja mustaa teetä, appelsiini-musta tee, liptonin mausteteesekoituksia, omena-kaneli-mustatee, ruusunmarja, sitruuna-valkoinen tee, yksi vaniljateepussi joka odottaa, että joku muu tulisi ja joisi sen :x

(En muistanut ulkoa, istun keittiön pöydän ääressä, ja avonainen teehylly on tuossa vieressä :D )

Tää mistä puhun, on Karhulassa, torin vieressä. :) On täällä keskustassakin karkkikauppa, mutten ole siellä käynyt vielä.

ai se...oiskohan se..no joku tommonen se on mistä kaveri mulle laitto ja karkkikauppa se oli..kuitenkin :p hyvää oli.

Juon reilun kaupan kahvia, esim. vaaleapaahtoista Pirkan luomukahvia tai sitten tummempipaahtoista Columbiaa. Parhainta teetä on Lady Grey, Earl Grey ja Tiikerin päiväuni.

Mitä kahvia ja teetä juot?
Juotko erikoiskahveja ja kuinka usein?
Miten keität kahvisi?

Nykyään tulee keitettyä aamúlla ainoastaan Guatemaalaista kahvia, se on paljon parempaa kuin Juhla mokka tms. eikä aiheuta vatsapuruja :D Joskus tulee mökillä keitettyä cappuccinoa tms.

Espressoa (espresso macchiato useimmiten), keitän sitä moccakeittimellä, jauhan yleensä itte pavut. (Vieraat saavat mielensä mukaan espressoa, cappuchinoa tai lattea.)

Erikosikahveista en niin välitä, kardemummalla saatan joskus maustaa tai ostaa espresson mikä on maustettu sellasella "siirapilla". Toimii hyvin jos meinaan nukahtaa kirjastoon. :D

Teetä juon joskus kylmällä tai iltaisin. "Sweet chai" on tämän hetken suosikki, vai laketaanko sitä teeksi kun se ei sisällä tavallisia teelehtiä ollenkaan.. Ja punaista teetä välillä myös (rooibos). Ostan kuitenkin teekaupasta muitakin lajeja jotta on vieraille tarjota.

Kahvimerkkinä useimmiten Illy tai sitten joko "se musta paketti tai se kultanen".. en muista niniä. ;)

ai se...oiskohan se..no joku tommonen se on mistä kaveri mulle laitto ja karkkikauppa se oli..kuitenkin :p hyvää oli.

Karhula on Kotkansaaren lisäksi toinen isompi paikka Kotkassa, ehkä juuri sieltä ostanut. :) Aivan ihanaa, maustettua kahvia. Asiakas voi ite katsoa, kun myyjät laittaa niitä mausteita pussiin. Tai sitten voi ostaa aiemmin pussitettuja kahveja. Nam. :p

Yhteistyössä