Kahvi ja raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka

Vieras
Vitsi että olen tyhmä. Tein eilen raskaustestin ja plussaa näytti. En yleensä nauti kahvia enkä kolaa mutta sitten juhannuksena jotenkin teki tosi paljon mieli ja join paljon kolaa ja kahvia. Sama tänään. Tänään sitten vasta luin että voi aiheuttaa keskenmenon. Minulla yksi keskenmeno takana ja rupesi mieltä vaivaamaan tämä. No nyt ainakin tiedän enkä aio yhtään enää kahvia enkä kolaa juoda. Miten te? Oletteko juonee kahvia raskausaikana?

Alkuperäinen kirjoittaja Chayenne:
En voinut juoda ollenkaan kahvia, koska oksennutti jo pelkka kahvin hajukin :x

Peesaan tätä. Tykkään kovasti kahvista, mutta jokaisen raskauden myötä se on ollut ensimmäisenä huippukuvotusten listalla, joten juomatta on jäänyt. On sitä pahoinvointia toki ollut ilman kahviakin, mutta sen hajukin on muuttui aina kutsuvasta luotaantyöntväksi.

Moni juo kahvia koko raskauden ajan, niin ettei se missään tapauksessa mikään keskenmenoautomaatti ole!

:hug: En usko että tuollainen kofeiinin runsas pikainen käyttö olisi pahasta. Pääasia ettei kuppikaupalla JOKA päivä vedä. Ite oon lopettanu molemmissa jo lasta suunnitellessa. Sillä mä tunnen itteni niin hyvin et jos oisin sallinu ittelleni yhen kupin per pvä se ois lipsunu siihen moneen kuppiin taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka:
Olisin kiinnostunut siitä, että vaikuttaako kahvi tai kofeiini yleensä siis periaatteessa jos raskaus on alle 5 viikkoa? Kun eikös 5-12 ole ne tärkeimmmät ajat?

Tuossa vaiheessa alkiolla vielä ruskuaispussi eli ei ainakaan ravintona sulta saanu kofeiinia vielä napanuoran kautta. En usko että on vaaraa ollut :wave:

Kyllähän kofeiini on pahaksi sikiölle, mutta älä nyt murehdi. Olet vasta niin alussa. Vähennät nyt tästä lähtien kahvin juontia.Ite join tosi vähän kahvia, varmaan muutaman kupin pakollisissa tilaisuuksissa. Teetä join jonkin verran, mutta en sitäkään paljoa.

Yhteistyössä